چگونه در آزمون تافل ثبت نام کنیم؟

با آموزش های مهم و ضروری در زمینه مهاجرت در کنار شما هستیم. زیرا بسیاری از کشورها برای سفر به مدارک معتبر انگلیسی نیاز دارند. این بار برای بررسی مراحل ثبت نام و شرکت در این آزمون مهم و کاربردی به سراغ آزمون زبان تافل رفتیم، توضیح مفصلی دادیم که چرا گرفتن این مدرک اهمیت دارد و تافل چه تاثیری می تواند برای شما داشته باشد . بنابراین در این یادداشت ما مستقیماً به روند ثبت نام با شما خواهیم رفت. کاربران گرامی بیایید بدون اتلاف وقت مراحل مختلف ثبت نام در آزمون زبان تافل را تجربه کنیم.

مروری بر ثبت نام آزمون زبان تافل

ثبت نام و شرکت در آزمون زبان تافل مراحل خاصی دارد و باید اطلاعات کافی داشته باشید. در این قسمت سعی می کنیم نمای کلی از مراحل کار را به شما ارائه دهیم. مراحل تکمیل کار به شرح زیر است.

* وب سایت رسمی آزمون زبان تافل را بررسی کنید و یک حساب کاربری آنلاین ایجاد کنید

* درخواست شرکت در آزمون زبان تافل

* تاریخ شرکت بسته به تاریخ موجود برای شرکت در آزمون زبان تافل تعیین می شود

* تعیین محل برگزاری آزمون زبان تافل در بین مراکز مجاز ایران

* هزینه آزمون زبان تافل را به روش های مختلف پرداخت کنید

* درخواست شرکت در آزمون زبان تافل همراه با رعایت نکات و قوانین اعلام شده

در این یادداشت بدون هیچ گونه ابهامی شما را در تمام مراحل راهنمایی می کنیم. از ایجاد حساب کاربری تا پرداخت هزینه آزمون زبان تافل.

همچنین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید برای مطالعه نکات مهم این مسیر مهاجرتی حتما مقاله تحصیل در کانادا را مطالعه کنید.

* با جستجوی این عبارت در گوگل; شما هرگز نمی خواهید این سایت آموزشی رایگان را از دست بدهید:

یک حساب کاربری در سایت آزمون زبان تافل ایجاد کنید

برای شروع به وب سایت رسمی آزمون زبان تافل (www.ets.org) مراجعه کنید. پس از ورود، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

در صفحه باز شده مانند تصویر بالا باید گزینه ای که با رنگ قرمز در تصویر مشخص شده است را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. نام این گزینه نمایش داده می شود (TOEFL). پس از انتخاب این گزینه، مطابق تصویر زیر به صفحه بعدی سایت رسمی آزمون زبان تافل هدایت می شوید.

در صفحه باز شده مانند تصویر بالا باید گزینه مشخص شده را انتخاب کنید. عنوان این گزینه (For Test Takers) می باشد. پس از انتخاب به صفحه بعدی می روید که به شرح زیر است.

در صفحه ای که باز می شود، اول از همه، اگر از وب سایت در مورد رضایت خود برای استفاده از کوکی ها سؤال کنید. برای این کار گزینه آبی (می‌پذیرم) را در پایین صفحه انتخاب کنید. و یک علامت زده ایم پس از این به گزینه (Create Account) بروید تا وارد مرحله بعدی ثبت نام در آزمون زبان تافل تضمینی شوید در تصویر این گزینه را با دو علامت نشان داده ایم. پس از لمس گزینه You به مرحله بعد مانند تصویر زیر هدایت خواهید شد.

از این مرحله، پردازش داده های کاربر آغاز می شود. فراموش نکنید که با یک سایت رسمی با سطح تحصیلات رسمی سر و کار دارید، پس در افزودن اطلاعات کوتاهی نکنید و با دقت تمام داده ها را اضافه کنید تا در مراحل بعدی ثبت نام دچار مشکل نشوید. در فیلد اول نام خود را وارد کنید، فضای دوم را همانطور که مربوط به نام میانی است و در ایران رایج نیست رها کنید و در قسمت سوم نام خانوادگی خود را وارد کنید. قسمت دیگری که وب سایت رسمی آزمون زبان تافل از شما انتظار دارد آن را تکمیل کنید، اطلاعات مربوط به تاریخ تولید شما است. تاریخ ها را طبق تقویم میلادی با دقت وارد کنید و سپس به قسمت بعدی بروید. در این قسمت پس از وارد کردن جنسیت باید آدرس ایمیل معتبر خود را وارد کنید. سعی کنید از یک آدرس ایمیل معتبر و قابل دسترسی استفاده کنید تا بعداً برای اتصال به سایت مشکلی نداشته باشید. با اسکرول کردن صفحه به پایین متوجه می شوید که قسمت بعدی مربوط به محل سکونت شماست. در این قسمت سعی کنید در سرفصل ها اشتباهات املایی کمی داشته باشید. شهر و منطقه محل سکونت را با دقت انتخاب کنید و در نهایت با همین دقت آدرس پستی خود را وارد کنید. کد پستی بسیار مهم است زیرا حتی اگر آدرس را اشتباه وارد کنید، اداره پست می تواند بسته را به آدرس شما تحویل دهد. با رفتن به این قسمت و اسکرول کردن به پایین به مرحله وارد کردن اطلاعات تماس خواهید رسید. در نهایت با انجام این مرحله و رسیدن به انتهای صفحه به تصویری مطابق شکل زیر می رسید.

در اینجا از شما پرسیده شد که ترجیح می دهید از کدام روش های ارتباطی برای درک ماهیت مشکلات مختلف استفاده کنید. روشی که انتخاب می کنید به روش ارتباطی تبدیل می شود که مرکز آزمون زبان تافل می تواند از طریق آن موضوعات مختلف را به شما اطلاع دهد. اولین سوال در کادر خاکستری این است که آیا می خواهید مرکز آزمون زبان تافل به جای دریافت ایمیل، موضوعات مختلف را از طریق پیامک به شما اطلاع دهد؟ با انتخاب گزینه اول موافقت خود را با این موضوع و با گزینه دوم مخالفت خود را اعلام می کنید. در سوال دوم، سایت پرسیده است که آیا با دریافت ایمیل های شخص ثالث شامل خدمات ویژه یا نشریات خاص موافق هستید؟ در صورت موافقت باید دکمه پاسخ را فعال کنید. پس از انجام تمامی مراحل ذکر شده در این صفحه با فشردن کلید آبی رنگ (NEXT) مانند تصویر زیر وارد صفحه بعدی خواهید شد.

همانطور که از تصویر می بینید، این صفحه زمان زیادی را نمی گیرد. در فیلد اول کشور سازنده، در قسمت دوم زبان مادری خود و در فیلد سوم کشوری که در حال حاضر شهروند آن هستید را انتخاب می کنید. در مورد زبان مادری (فارسی) ذکر نشده و به جای آن از فارسی استفاده شده است. پس از پر کردن فیلدها طبق معمول روی (Next) کلیک کنید تا به مرحله بعدی ثبت نام آزمون زبان تافل بروید.

با باز شدن صفحه بعد، پس از کمی اسکرول و آمدن به انتهای صفحه، با تصویر بالا مواجه می شوید. ماهیت این صفحه در مورد خدمات ویژه ای است که مرکز آزمون زبان تافل در صورت درخواست به متقاضیان ارائه می دهد. این خدمات و خدمات اضافی از اطلاعات و ویژگی های خاصی از هویت شما استفاده می کنند و آنها را در اختیار مراکز آموزش زبان خاصی قرار می دهند تا بعداً در موضوعات مختلف برای تجزیه و تحلیل شرکت کنندگان در آزمون زبان تافل استفاده شوند. البته این تنها کاربرد این گزینه نیست. بر اساس گزارش ها، این سرویس به مراکز آموزش زبان کمک می کند تا دارندگان آزمون زبان تافل را شناسایی کرده و پیشنهادات مختلف شغلی و آموزشی را به آنها ارائه دهند. اگر مشکل خاصی در این مورد ندارید، گزینه اول یعنی پذیرش را علامت بزنید و سپس روی (NEXT) کلیک کنید.

سپس مانند تصویر بالا وارد صفحه می شوید. در این صفحه باید اطلاعات اضافی مربوط به معیارهای خود را وارد کنید. این اطلاعات در مورد شما موثر نیست و به ایجاد پس زمینه ای در مورد شما کمک می کند. در قسمت اول از شما سوال می شود که می خواهید در کدام کشور تحصیل کنید، کار کنید یا زندگی کنید. شما به پنج کشور در این زمینه دسترسی دارید. به آنچه در این مورد صادق است پاسخ دهید. یعنی اگر برای مهاجرت مثلا به کانادا، آمریکا یا استرالیا اقدام می کنید، آنها را وارد کنید. در سوال دوم از شما در مورد دلیل اصلی شرکت در آزمون زبان تافل سوال می شود. با مرور گزینه ها، می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. گزینه آخر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و اگر در انتخاب سردرگم هستید، آن را انتخاب کنید. برای مقاصد مهاجرتی سپس سن شما را در قسمت بعدی از شما می پرسد. محدوده سنی خود را با دقت از بین گزینه ها انتخاب کنید. برای ثبتنام در آزمون GRE نیز همین مراحل را باید طی کنید.

خروج از نسخه موبایل