اخبار جامعه

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در جاده‌های تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سرهنگ ضرغام آذین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۵۴ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد افیونی در اتوبان آزادگان خبر داد و گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سرکردگان سابقه دار قاچاق مواد مخدر پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، مسئولیت رسیدگی به پرونده بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه روزی فعالیت متهم و با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای نامبرده مشخص شد وی با مراجعه به یکی از استان‌های جنوبی، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مبدا استان‌های جنوبی تهیه و قصد دارد آن را توسط یک دستگاه خودرو سواری سوناتا به تهران منتقل نماید.

وی افزود: با مشخص شدن روش کار متهم و شناسایی محور حرکتی وی با هماهنگی مقام قضائی تیمی متشکل از مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به بزرگراه خلیج فارس اعزام و محدوده را زیر نظر گرفتند.

سرهنگ آذین ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز و در نهایت خودروی سوژه مورد نظر در محدوده بزرگراه آزادگان مشاهده و با استفاده از گشت آشکار در یک عملیات ضربتی و هماهنگ و در اقدامی غافلگیرانه اقدام به متوقف نمودن خودرو نمودند.

آذین گفت: با توقف خودرو، متهم بلافاصله دستگیر و در بازرسی از خودرو نیز ۵۴ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های فنی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۴۶ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک

وی همچنین از دستگیری یک باند سه نفره با استفاده از یک دستگاه اتوبوس بین شهری مواد مخدر به شهر تهران منتقل می‌کردند نیز خبر داد و گفت: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ، عوامل معاونت عملیات ویژه این پلیس با استفاده از کلیه زیرساخت‌های اطلاعاتی و توان نیروی انسانی موفق به شناسایی یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر از استان‌های شرقی کشور به مقصد تهران به سرکردگی احدی قاچاقچیان سابقه دار شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با عنایت به حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات شبانه روزی، سرکرده باند و همدستان وی شناسایی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد باند مذکور با استفاده از شگردهای جاسازی، (جاسازی محموله‌های مواد مخدر در اتوبوس‌های بین شهری)، اعمال مجرمانه خود را جامه عمل می‌پوشانند، و در این راستا سرکرده باند مذبور با تهیه یک دستگاه اتوبوس و تعبیه یک جاسازی حرفه‌ای قصد انتقال محموله سنگین مواد مخدر به تهران را دارند.

وی افزود: با رصد و کنترل خودروی متهمان مسیر حرکتی آنان معلوم شد و به دست آمد قاچاقچیان با جا سازی مواد مخدر در اتوبوس در حال حرکت به سمت تهران می‌باشند.

سرهنگ آذین افزود: مأموران این پلیس در قالب چند تیم متشکل از مأموران مجرب و با انگیزه پس از توجیه و ابلاغ آموزش‌های لازم به محورهای مواصلاتی منتهی به تهران اعزام و پس از ساعت‌ها کنترل نامحسوس خودروهای عبوری، نهایتاً خودروی موصوف در موقعیت بزرگراه امام رضا (ع) شناسایی و تحت رصد اطلاعاتی مأمورین پلیس قرار گرفت که پس از اطمینان از وجود محموله مواد مخدر و هماهنگی با مقام قضائی با رعایت کلیه جوانب امر خودرو در موقعیت بزرگراه امام رضا (ع) اتوبوس متوقف و متهمین دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: با توقف اتوبوس و دستگیری متهمان در بازرسی از اتوبوس مقدار ۴۶ کیلو ۸۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام پلیسی افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

نمایش بیشتر