۳۷ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی طی تعطیلات نوروزی دستگیر شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، ابوالفضل شعبانی اظهار کرد: از ۳۷ متخلف، پنج قبضه سلاح شکاری و ۴۴ قطعه پرنده از قبیل چکاوک وحشی، کبک، بلدرچین و توکای باغی کشف، توقیف و به دستور مقام قضائی در طبیعت رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: از این متخلفان لاشه چهار قطعه کبک وحشی، ۱۳ قطعه ماهی و ۱۰ حلقه مار آبی نیز کشف شد و پرونده آنان در محاکم قضائی در دست پیگیری است.

وی گفت: محیط بانان سه قلاده شغال گرفتار در استخر ذخیره آب در شهرستان بردسکن را نیز نجات دادند و آنها را به دامان طبیعت بازگرداندند.

شعبانی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ با ظرفیت ۱۸۰ نیرو در قالب چهار گروه خودرویی، موتوری و یک اکیپ سیار و به صورت انفرادی در امر حفاظت از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان و زیستگاه‌های استان فعال بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین در این ایام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، پرنده فروشی‌ها، بازار ماهی فروشان و بازار گل مشهد را پایش و رصد کردند.

وی ادامه داد: محیط بانان همچنین ۲ متخلف را شناسایی و دستگیر کردند که اتهام یکی سوزاندن لاستیک و آلوده کردن هوا و اتهام دیگری تخلیه غیر مجاز فاضلاب در زمین‌های کشاورزی بود.

شعبانی گفت: ۲ متخلف که یکی اراضی ملی در منطقه حفاظت شده الله اکبر را به مساحت ۵۰۰ متر مربع تخریب و تصرف کرده بود و دیگری در منطقه حفاظت شده ارس سیستان کلات یک باب خانه باغ به صورت قانونی ساخته بود را شناسایی و مانع تصرفاتشان شدند و آنها را به مراجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: طی این ایام تعداد هشت نفر از شکارچیان غیرقانونی که برای شکار به مناطق حفاظت شده رفته بودند قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند و پنج فقره پرونده برای آنها تشکیل و به اتهام شروع به شکار به مراجع قضائی ارسال شد.

خروج از نسخه موبایل