7 نکته مهم برای خرید دستگیره کابینتی + راهنمای کامل خرید

دستگیره کابینت شاید کم‌اهمیت ترین قسمت آشپزخانه به نظر بیاید اما در حقیقت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواردی است که در نمای کلی دکوراسون داخلی آشپزخانه شما تاثیر به سزایی دارد، نکته حائز اهمیت آن جاست که شما میتوانید با دانستن چند نکته به ظاهر ساده اما پراهمیت، مناسب‌ترین دستگیره کابینتی را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده و از انتخاب مناسب خود لذت ببرید.

انواع دستگیره کابینت

پیش از آنکه به سراغ نکات مربوط به دکوراسون داخلی و انتخاب دستگیره کابینت برویم بهتر است ابتدا با انواع دستگیره کابینت و کاربرد هریک از آن ها به طور مختصر آشنا شویم؛

دستگیره کابینت به سه دسته کلی تقسیم بندی می شود:

دستگیره کابینت دکمه‌ای: یکی از این مدل ها به دستگیره های دکمه ای معروف هستند، در شکل های کروی و زاویه دار ساخته می شوند. از این دستگیره ها (شکل کروی) در زمان های قدیم بسیار استفاده می شد که طرح های ساده ای داشتند و متنوع نبودند.

این دستگیره ها بیشتر مناسب برای کشو های کوچک کابینت ها هستند. هر چند در کشوهای بزرگ نیز استفاده می شدند در این صورت برای هر کشوی بزرگ دو عدد دستگیره دکمه ای در دو طرف نصب می شد. دستگیره های دکمه ای با استفاده از یک پیچ به بدنه ی کابینت متصل می شوند و به دستگیره تک پیچ نیز معروف هستند.

دستگیره کابینت خطی: نوع دیگر این محصول، دستگیره ی خطی می باشد. این دستگیره ها طول بلندی نسبت به دستگیره های دکمه ای دارند و باریک اند. دستگیره های خطی را راحت تر می توانید با انگشتانتان بگیرید و کابینت ها را باز و بسته کنید بدون آنکه از دستتان در بروند. دستگیره های خطی با استفاده از دو پیج به بدنه ی کابینت ها متصل می شوند.

شکل ظاهری دستگیره های خطی متفاوت است و می تواند به صورت صاف یا منحنی باشد. می تواند انواع طرح های سنتی یا سنگ و شیشه ای را روی خود داشته باشند.

دستگیره کابینت مخفی: در نهایت ممکن است برخی از کابینت ها را ببینید که هیچ گونه دستگیره ای ندارند. بیشتر در آشپزخانه های مینیمال و مدرن شاهد این گونه طراحی ها هستیم. در حقیقت دستگیره این نوع کابینت ها از داخل متصل شده اند تا باز و بسته کردن درها و کشوهای کابینت را راحت تر کنند.

نکات مهم در انتخاب دستگیره کابینت

برای انتخاب دستگیره کابینت خود به سبک آشپزخانه خود توجه کنید

مهم‌ترین سبک‌های دیزاین کابینت آشپزخانه عبارت‌اند از:

در سبک روستایی، توجه به عناصری مثل چوب، رنگ‌های گرم و بافتی بومی است. پیشنهاد میشود در انتخاب دستگیره کابینت برای این سبک معماری، دستگیره‌های ساده یا با یک روکش برنزی و مسی استفاده شود. در مقابل در سبک مدرن، ترکیب رنگ‌ها خنثی و تزئینات بسیار کم هستند به طور کلی همه چیز به شکل مینیمال و بدون طرح و نقش خاصی می باشد؛ به همین علت انتخاب دستگیره‌هایی مناسب است که ساده، خطی یا منحنی و حتی پنهان باشند.

برای انتخاب دستگیره کابینت خود به مواد سازنده دستگیره توجه داشته باشید

 همانطور که کابینت ها از مواد گوناگونی ساخته می شوند، دستگیره کابینت نیز از متریال مختلفی ساخته میشود مهم ترین این مواد عبارتند از:

متریال رایج در ساخت دستگیره کابینت آشپزخانه:

به اندازه دستگیره‌ها توجه کنید

منظور از اندازه دستگیره، تعادل، زیبایی، تناسب و کاربرد آن است. در حقیقت بهتر است به هارمونی که دستگیره و کابینت انتخابی شما با محیط اطراف میسازد توجه کنید. متخصصان در این زمینه میگویند اندازه دستگیره بهتر است برابر یک سوم اندازه کابینت باشد. البته این قانون وحی منزل نبوده و ممکن است همیشه درست نباشد. ممکن است برخی از کابینت ها را ببینیم که از این قانون پیروی نکرده اما همچنان زیبا و هارمونیک به نظر می رسند.

اما بهتر است کشوها و کابینت‌هایی که اندازه بزرگی دارند، با دستگیره‌هایی تزئین شوند که سایز بلندتری دارند و کابینت‌هایی با سایز کوچک و متوسط، می‌توانند با دستگیره‌های کوچک‌تر یا دکمه‌ای مزین شوند.

تناسب رنگ و ظاهر دستگیره با کابینت

این مورد هم که تا حد زیادی روشن و واضح است و نیازی به توضیح اضافه ندارد. به طور کلی بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که در یک طیف رنگی قرار می‌گیرند. برای مثال، در آشپزخانه‌های کلاسیک پیشنهاد میشود طیف‌ها و تناژهای مشابهی را رعایت کنید. این مسئله درباره آشپزخانه‌هایی با معماری مدرن متفاوت است.

کاربردی و راحت بودن کار با دستگیره

موضوعی که که معمولا کمتر به آن توجه میشود، راحتی در استفاده از دستگیره هاست که معمولا در طراحی توجه زیادی به آن نمیشود. به این نکته توجه کنید که شما قرار است روزها و حتی سال ها از این دستگیره استفاده کنید پس از قبل از خرید آن حتما آن را در دست بگبربد بررسی کنید و روی کابینت باز و بسته کنید تا مبادا در آینده با آن مشکلی داشته باشید.

نقش دستگیره کابینت در بزرگ‌نمایی محیط آشپزخانه:

یکی از مواردی که در انتخاب دستگیره کابینت باید به آن توجه کرد، اندازه دستگیره روی پیشخوان آشپزخانه یا ارتفاع سقف آشپزخانه است. شکل و شکل دستگیره های کابینت آشپزخانه در صورت استفاده صحیح و صحیح، خطای دید را در ذهن بیننده ایجاد می کند و آشپزخانه را بزرگتر از حد معمول نشان می دهد.

اگر ارتفاع آشپزخانه شما کم است، علاوه بر بلند کردن کابینت ها به سقف، بهتر است از دستگیره های کابینت های عمودی استفاده کنید تا با آشپزخانه خود بلندتر به نظر برسند.

اگر آشپزخانه شما کوچک است، استفاده از دستگیره های افقی یکی از گزینه هایی است که آشپزخانه شما را پهن تر نشان می دهد.

استفاده از دستگیره های یکنواخت روی کابینت ها و کشوها آشپزخانه شما را صاف و ساده می کند و برای آشپزخانه های کوچک مناسب است. توصیه می شود برای آشپزخانه های کوچک از دستگیره های شلوغ و شلوغ استفاده نکنید.

 میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دیدن صدها مدل از دستگیره های مختلف به سایت سام یراق صنعت به آدرس https://www.3aplus-co.com/ که با نام تجاری 3aplus نیز شناخته میشود مراجعه کنید. سام یراق صنعت تولیدکننده با انواع دستگیره کابینتی، دستگیره حیاطی و انواع دستگیره های رزت و پلاک با بهترین کیفیت است.

خروج از نسخه موبایل