آیا میتوان قفل دیجیتال را بر روی انواع درب نصب کرد؟

آیا قفل دیجیتال را می‌توان روی همه نوع دربی نصب کرد؟

قبل از اینکه بخواهیم پاسخ این سوال مهم را بدهیم ابتدا باید بدانیم که منظور از قفل دیجیتال چیست؟ به طور کلی و طبق تعاریف رسمی، به قفلی مجهز شده به یک فناوری مدرن گفته می‌شود که بر خلاف نمونه‌های مکانیکی و سنتی خود، برای باز و بسته کردن زبانه نیاز به جریان الکتریکی دارد. مکانیسم اکثر قفل‌های دیجیتال بر مبنای یک پین کد طراحی شده که با وارد کردن آن روی صفحه کلید، به کار می‌افتد. اما این مکانیسم تنها یکی از چندین مکانیسمی است که در طراحی مدل‌های مختلف قفل سامسونگ از آن استفاده می‌شود. برخی از محصولات این گروه مانند می‌توانند علاوه بر ایجاد اجازه دسترسی با استفاده از وارد کردن کد، با ابزارهای بیومتریک مانند اثر انگشت، اسکن چهره و غیره نیز فعال شوند. حتی مکانیسم برخی از مدل‌ها متصل به کارت‌های RFID است.

علاوه بر این موارد، در کارخانه‌های مختلف گاهی از فناوری‌های دیگر نیز جهت طراحی مکانیسم این محصولات استفاده می‌شود. بسیاری از قفل‌های دیجیتال از دستورالعمل‌های رمزنگاری هوشمند یک دستگاه بی‌سیم برای انجام مکانیسم قفل یا باز کردن درب استفاده می‌کنند. این دستگاه مدیریت بی‌سیم می‌تواند گوشی هوشمند یا ریموتی باشد که شرکت تولیدکننده به همراه در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

بعد از آشنایی با تعریف این محصول به سراغ پاسخ سوال اول می‌رویم. در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن استثنائات باید بگوییم که قفل‌های دیجیتال تقریبا برای هر نوع دربی مناسب هستند و اکثر آنها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که قابل استفاده روی بیشتر درب‌های استاندارد چوبی، شیشه‌ای و حتی فلزی باشند. فقط نباید فراموش کنید که در زمان خرید، حتما باید مشخصات فیزیکی درب را به فروشنده اعلام کنید تا او بتواند محصولی مناسب با نیازتان را به شما پیشنهاد کند. گاهی برخی از درب‌ها به دلیل دارا بودن ابعاد و ضخامت غیراستاندارد، نیاز به قفلی دارند که قابل نصب روی این مدل خاص از درب باشد.

مزایای قفل دیجیتالی درب

قفل‌های دیجیتال با ورود قدرتمندانه خود به بازار، روش‌های دسترسی به داخل ساختمان‌ها را متحول کردند. برخلاف قفل‌های کلاسیک و مکانیکی که برای باز کردن‌شان نیاز به کلید است؛ این قفل‌ها از راه‌حل ابتکاری برای صدور اجازه دسترسی به داخل ساختمان استفاده می‌کنند. علاوه بر خلاقیت در طراحی، از دیگر مزایای این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحتی کاربر

استفاده از کلید برای باز کردن درب وقتی از سر کار خسته به منزل می‌‎رسید؛ به خصوص هنگامی که خرید کرده‌اید و دست‌تان پر است کار بسیار سخت و دشواری است. علاوه بر این، این مکانیسم قدیمی خطر گم کردن کلید را نیز به همراه دارد و هزینه و استرس زیادی را به ما تحمیل می‌کند. این در حالی است که در اکثر قفل‌های الکترونیکی که ما آنها را به عنوان قفل دیجیتال نیز می‌شناسیم این فرآیند به صورت خودکار انجام می‌شود. این قفل‌های جدید مجهز به مکانیسم‌های پیشرفته‌ای هستند که با یک لمس ساده یا وارد کردن کد عبور به شما امکان دسترسی آسان به داخل ساختمان را می‌دهند.

امنیت زیاد

قفل‌های دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خطر وقوع سرقت و ورود غیر مجاز به داخل ساختمان از طریق درب ورودی را به شدت کاهش می‌دهند. سیستم‌های مدرنی مانند اسکنر اثر انگشت که روی برخی از این محصولات کار گذاشته می‌شوند ضد هک هستند؛ چرا که برای باز کردن این مدل از قفل‌ها به یک شناسه بیومتریک منحصر به فرد نیاز دارید که فقط در اختیار خودتان است. علاوه بر این روی برخی از این محصولات که لقب بازار را یدک می‌کشند؛ فناوری‌های جدید و بسیار پیشرفته دیگری نیز کار گذاشته می‌شود که همگی در جهت افزایش ایمنی محصول هستند.

زیبایی ظاهری فوق‌العاده

اکثر قفل‌های دیجیتالی جدید از نظر شکل ظاهری بسیار شکیل و مدرن هستند و می‌توانند نمای درب را بسیار زیبا کنند. این محصولات ضمن تنوع در طراحی، مجهز به طیف گسترده‌ای از مکانیسم‌های ورود بدون کلید هستند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی از بین این مدل‌های متنوع، محصولی را بیابید که به سبک ساختمان شما نزدیک‌تر است.

کاربر پسند بودن

کار کردن با قفل‌های هوشمند کار زیادی پیچیده‌ای نیست و حتی افراد مسن و کم توان نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. ضمن اینکه نصب و راه‌اندازی قفل الکترونیکی کار بسیار ساده‌ای است و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. علاوه بر مجهز شدن با طیف گسترده‌ای از مکانیسم‌های عملکردی، تنظیم این قفل‌ها نیز کار آسانی است و هر کاربری می‌تواند بسته به نیاز خود، قابلیت‌های مختلف محصول را تغییر دهد.

 راهنمای خرید قفل‌های دیجیتال

با وجود اینکه تقریبا هیچ محدودیتی در نصب قفل‌های دیجیتال روی انواع درب وجود ندارد؛ اما در این بخش تصمیم داریم در مورد فاکتورهای جالبی که باید در هنگام خرید قفل کارن به آنها توجه کنید صحبت کنیم. اگر می‌خواهید بهترین مدل را برای ورودی ساختمان خود خریداری کنید؛ نکات زیر را هنگام خرید در نظر بگیرید:

قفل های دیجیتال را روی چه درب هایی نصب کنیم؟

امروزه چندین مدل از قفل های دیجیتال در بازار وجود دارد، اما بیشتر آنها برای درب های ضد سرقت و استاندارد طراحی شده اند. (برای اطلاعات بیشتر مقاله مربوط به نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت را مطالعه بفرمایید.)اما به این دلیل که بیشتر خانه ها از دربهای معمولی استفاده میکنند. قفل هایی هم مناسب این درب ها به وجود آمده اند. تا در انواع خانه ها بتوان از این قفل ها استفاده کرد. اما استفاده از آنها روی درب های دوجداره امنیت آنها را بیشتر خواهد کرد.

مزایای به کار گیری قفل دیجیتالی در درب های ضد سرقت

 همانطور که گفته شد استفاده از قفل های امنیتی دیجیتال روی درب های ضد سرقت مزایا بیشتری دارد و امنیت را دوچندان خواهد کرد. و نگرانی گم کردن کلیدها و دسترسی سارقان به دربها را به طور کلی از بین خواهد برد.

با نصب یک دسته هوشمند روی درب ضد سرقت دو درب ، مقاومت درب در برابر نیروهای غیرمجاز افزایش می یابد و دسترسی سارقان به حریم خانه یا محل کار شما را تقریبا غیرممکن می کند.

دلیل این امر به کارگیری، آژیرهای ضد سرفت و قفل های های با زبانه های استیل محکم و سیستم های امنیتی پیشرفته به کارگرفته شده در این قفل ها است. با نصب کردن این قفل ها روی درب ها قدم بزرگی را برای محاقظت از خانه و محل کارتان برداشته اید.

آیا در خانه خود قفل دیجیتال نصب کنیم ؟

امروزه پیدا کردن قفل دیجیتال در منازل و ساختمان های تجاری دیگر تعجب آور نیست . بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند یا حداقل می دانند قفل دیجیتال چگونه کار می کند . قفل های پیچیده تر به عنوان وسیله ای برای حفظ ایمنی محل سکونت یا کار افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند . چرا قفل دیجیتال نصب کنیم ؟ با ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم .

چرا قفل دیجیتال نصب کنیم ؟

قفل دیجیتال هم امنیت خانه شما را افزایش می دهد و هم زیبایی آن را دو چندان می کند. به علاوه قفل دیجیتال در سازمان های مختلفی برای حفاظت از دارایی آن ها و پرسنل شان استفاده می گردد . چرا شما قفل دیجیتال را برای امنیت و آرامش خاطر افراد خانواده یا پرسنل تان در محل کار انتخاب نمی کنید ؟

قفل دیجیتال چگونه کار می کند ؟

دستگیره دیجیتال از یک کد برای باز کردن قفل درب استفاده می کند. با توجه به مدل قفل دیجیتال می توانید به کمک صفحه کلید ، کارت های الکترونیکی یا حتی اثر انگشت درب را باز نمایید .  برخی قفل های دیجیتال نیز به گونه ای برنامه ریزی شده اند که بتوانید از راه دور به مهمانان خود اجازه دسترسی بدهید تا بتوانند وارد منزل تان شوند در حالیکه خودتان در منزل حضور ندارید.

خروج از نسخه موبایل