شرکت در نمایشگاه مرتبط با حوزه کاری شما یکی از بهترین راهها برای معرفی محصولات و خدمات به افراد تازه و بهدست آوردن مشتریان جدید است. از آنجایی که نمایشگاهها معمولا با موضوعهای تخصصی راهاندازی میشوند، اکثر مراجعین آنها، بازار نیچ همان حوزه کاری هستند. بنابراین در نمایشگاه شما تعداد زیادی مشتری احتمالی خواهید داشت که با برنامه درست میتوانید آنها را به خریدار و حتی مشتری دائمی تبدیل کنید. هرچقدر استراتژی قویتری برای شرکت در نمایشگاه داشته باشید و بیشتر روی بخشهای مختلف کار کنید، نرخ تبدیل بالاتر میرود و سود بیشتری به دست میآورید.
ابزارهای چاپی یکی از ضروریترین محصولات مورد نیاز برای شرکت در نمایشگاه هستند. شما در نمایشگاه فرصت کافی ندارید که برای همه مراجعان درباره محصولات و خدماتتان توضیح بدهید. از طرف دیگر، مراجعها بعد از مدتی تمام یا بخشی از توضیحات شما را فراموش میکنند. برای حل این مشکل میتوانید از خدماتی مثل چاپ کاتالوگ فوری استفاده کنید. در کاتالوگ لیست کامل محصولات و خدمات شما وجود دارد که مشتریان با مطالعه آن با ویژگیهای هرکدام آشنا میشوند و میتوانند محصول مورد نظرشان را سفارش دهند.
انتخاب یک چاپخانه مناسب برای محصولات نمایشگاهی اهمیت بسیاری دارد. در نمایشگاه افراد زیادی برای اولین بار با برند شما آشنا میشوند و تبلیغات چاپیتان اولین چیزی است که از برند شما میبینند. بنابراین این محصولات هم باید به زیبایی طراحی شده باشند و هم کیفیت چاپ بالایی داشته باشند تا توجه مخاطبان تازه را جلب کنند. در این گزارش ابتدا توضیح میدهیم برای نمایشگاه به چه محصولاتی نیاز دارید و سپس به سراغ معرفی بهترین چاپخانههای حرفهای در ایران میرویم.
لیست محصولات مورد نیاز برای غرفه نمایشگاه
ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از ایجاد غرفه در نمایشگاه چیست. بهعنوان مثال اگر فقط برای معرفی محصولات و خدمات یا شبکهسازی در نمایشگاه غرفه گرفتهاید، فقط به ابزارهای چاپی نیاز خواهید داشت که محتواهای تبلیغاتی و اطلاعاتی برند شما را به مشتریان انتقال دهند؛ اما اگر در غرفه خود محصولات را میفروشید یا برای خدماتتان قرارداد میبندید، به موارد دیگری مثل چاپ ساک دستی هم نیاز دارید. بستهبندی مناسب محصولات بهفروش رفته اهمیت بسیاری دارد.
در ادامه به لیست کامل محصولات مورد نیاز برای غرفه نمایشگاهی اشاره میکنیم.
• کاتالوگ و بروشور
• ساک دستی
• فولدر
• پوستر
• انواع استند رولآپ، پاپآپ و تبلیغاتی
• میز کانتر
• هدایای تبلیغاتی مثل دفترچه یادداشت سیمی یا خودکار
• فاکتور و سربرگ (در صورتی که در غرفه خود محصولی میفروشید یا قرارداد فروش میبندید)
شما میتوانید با توجه به بودجهای که برای شرکت در نمایشگاه اختصاص دادهاید یا برنامهای که برای غرفهتان دارید، همه یا تعدادی از محصولات بالا را چاپ کنید. بهعنوان مثال اگر قصد دارید از طراحی حرفهای دکوراسیون برای غرفهتان استفاده کنید، نیازی به استفاده از میز کانتر نخواهید داشت.
ویژگیهای یک چاپخانه حرفهای
اگر ویژگیهای یک چاپخانه حرفهای را بشناسید، بهراحتی میتوانید تشخیص دهید کدام مجموعه برای سفارش ابزارهای چاپی نمایشگاهی مناسب است. اگر بتوانید قبل از ثبت سفارش، نمونه کارهای قبلی مجموعه را ببینید یا با مشتریانی که تجربه سفارش به چاپخانه مورد نظر را دارند، صحبت کنید، انتخاب برایتان سادهتر میرود.
در ادامه به مهمترین ویژگیهایی که برای انتخاب چاپخانه باید به آنها توجه کنید، اشاره میکنیم:
• تمام محصولات مورد نیاز شما را موجود دارد و نیازی نیست هر بخش از ابزارهای چاپی مورد نیازتان را به یک چاپخانه سفارش دهید.
• نمونه کارهای بسیاری برای ارائه دارد. بنابراین شما پیش از اینکه سفارشتان آماده شود، تقریبا میدانید چه نتیجهای با چه کیفیتی تحویل میگیرید.
• خدمات چاپ فوری در تیراژ بالا را ارائه میدهد. نمایشگاهها معمولا در فرصتهای فورس ماژور برگزار میشوند و کسبوکارها باید در فرصتی کوتاه برای نمایشگاه آماده شوند. یک چاپخانه حرفهای بعد از دریافت سفارش، همه کارها را بهصورت خودکار انجام میدهد؛ بنابراین شما درگیر کارهای چاپ نمیشوید و میتوانید به سراغ اجرای سایر برنامههای برگزاری نمایشگاه بروید.
• متریال و دستگاههایی که چاپخانههای حرفهای استفاده میکنند، در نتیجهای که به دست میآورند، تأثیر دارد.
• خوشقول بودن از دیگر معیارهای حرفهای بودن یک چاپخانه است. اگر قبلا با چاپخانه همکاری کرده باشید، تشخیص این مسئله برایتان ساده است؛ اما اگر برای اولین بار است که با یک چاپخانه کار میکنید، باید درباره نظر مشتریان قبلی آن پرسوجو کنید.
• چاپخانههای حرفهای محصولاتی با کیفیت بالا چاپ میکنند، اما قیمتی متناسب با عرف بازار دریافت میکنند. به یاد داشته باشید نیازی نیست برای سفارش محصولات باکیفیت، هزینه گزاف بپردازید.
بهترین چاپخانههای ایران برای چاپ محصولات نمایشگاهی
در شهرهای مختلف ایران چاپخانههای بسیاری فعالیت میکنند، اما اغلب مجموعههای حرفهای در پایتخت فعال هستند. خوشبختانه اکثر مجموعههای حرفهای در تهران، از شهرهای دیگر هم سفارش میگیرند و سفارشات را از طریق پست برای مشتریان ارسال میکنند. در ادامه سه مورد از حرفهایترین چاپخانههای تهران را معرفی میکنیم.
چاپ فرتاک
فرتاک بهعنوان اولین چاپخانه تهران شناخته میشود و تجربه زیادی در زمینه چاپ محصولات نمایشگاهی دارد. عکس نمونه کارهای فرتاک در بخشهای مختلف سایت مجموعه قرار دارد. اگر درباره سفارش ابزارهای چاپی به راهنمایی نیاز داشته باشید، کارشناسان فرتاک به شما مشاوره میدهند. سپس با نیازسنجی و ارزیابی اهداف شما، بهترین ابزارهای چاپی برای دستیابی به اهدافتان را به شما معرفی میکنند و بعد از هماهنگیهای لازم، فرایند چاپ را آغاز میکنند.
فرتاک همچنین با بهترین گرافیستها که تجربه کافی در زمینه طراحی کاتالوگ، ساک دستی و سایر ابزارهای تبلیغاتی مورد نیاز برای نمایشگاهها دارند، همکاری میکند. بنابراین شما میتوانید سفارش طراحی محصولات خود را نیز به فرتاک بدهید تا ابزارهایی یک دست و حرفهای برای شرکت در نمایشگاه داشته باشید.
مجموعه فرتاک در محله عباسآباد تهران، خیابان شریعتی قرار دارد. مدیر این مجموعه آقای احسان جعفرزاده است. برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره میتوانید وارد سایت چاپ فرتاک شوید. در سایت مجموعه لیست محصولات به همراه نمونههای قبلی آنها وجود دارد. همچنین راههای ارتباطی با کارشناسان برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش تلفنی در سایت درج شده است.
چاپ متین
چاپ متین از دیگر مجموعههای حرفهای تهران است. این مجموعه خدمات چاپ محصولات مورد نیاز برای نمایشگاه را ارائه میدهد. چاپ متین نیز امکان ثبت سفارش تلفنی و اینترنتی دارد. این مجموعه در محله بهارستان تهران، خیابان درویش واقع شده است.
چاپ آقا
چاپ آقا هم چاپخانه مطرحی است که در تهران فعالیت میکند و خدمات طراحی و چاپ ابزارهای نمایشگاهی را ارائه میدهد. برای ثبت سفارش محصولات مورد نیاز خود به چاپ آقا میتوانید وارد سایت مجموعه شوید و سفارش خود را به صورت اینترنتی یا تلفنی ثبت کنید. چاپخانه چاپ آقا در بلواز کشاورز تهران واقع شده است.
نکات مهم در سفارش محصولات نمایشگاهی
اکنون میدانید برای انتخاب یک چاپخانه باید به چه نکاتی توجه داشته باشید و همچنین با بهترین چاپخانههای ایران هم آشنا هستید. نکات نهایی که باید بدانید به شیوه ثبت سفارش محصولات چاپی برمیگردد که در ادامه آنها را توضیح میدهیم.
ابتدا باید مشخص کنید که طراحی محصولات را به چه کسی میسپارید. اگر قرار است سفارش طراحی را نیز به گرافیستهای همکار چاپخانه بدهید، باید کمی زودتر برای ثبت سفارش اقدام کنید تا در زمان مناسب کار را تحویل بگیرید. به یاد داشته باشید که طراحی فوری کاتالوگ یا سایر ابزارهای چاپی باعث میشود گرافیستها فرصتی برای فکر کردن، ایجاد طرحهای خلاقانه یا حتی آزمون و خطا نداشته باشند. بنابراین کیفیت طرح نهایی ممکن است پایینتر از حد انتظار باشد.
با وجود اینکه چاپخانههای حرفهای، خدمات ثبت سفارش فوری را به مشتریان خود ارائه میدهند، اما بهتر است تا حد امکان زمان کافی برای چاپ محصولات خود در نظر بگیرید. احتمال بروز خطا در سفارشاتی که در زمان مناسب چاپ میشوند، پایینتر است. اگر هم قصد ثبت سفارش فوری دارید، حتما این کار را به مجموعهای با تجربه بسپارید که تیمی حرفهای دارد و حتی در سفارشات فوری هم کیفیت را بهصورت منظم بررسی میکند تا خطایی وجود نداشته باشد.
هنگام سفارش طراحی ابزارهای چاپی، تمام انتظاراتتان را با طراح مطرح کنید و دادههای مورد نیاز را در اختیار او بگذارید. اطلاعات محصولات، اطلاعات تماس و عناصر هویت برند شما مواردی هستند که اهمیت بسیاری در طراحی و چاپ ابزارهای چاپی نمایشگاهی دارند.
در این گزارش، تمام اطلاعاتی که باید پیش از ثبت سفارش ابزارهای چاپی داشته باشید را ارائه دادیم. با انتخاب مجموعه درست برای چاپ، ابزارهایی که تحویل میگیرید، بالاترین کیفیت را خواهند داشت و در ارتباط اولیه با مخاطبان شما، روی آنها تأثیر مثبت میگذارند.