سنگسابی (کفسابی سنگ) چگونه انجام می‌شود ؟

سنگسابی چیست و دقیقا چه منظوری را می رساند؟

در ابتدا باید توجه داشت که سنگسابی یکی از زیر مجموعه‌ های سرویس کفسابی است و شاید برای پاسخ به سوال فوق در ابتدا باید به این پرسش که کف سابی و کف سابی سنگ چیست پاسخ دهیم. کفسابی خود سرویس کاملی است که خدمات مختلف سنگسابی (یا همان کف سابی سنگ)، بتن‌ سابی، موزاییک‌ سابی (تحت عنوان کف سابی در پارکینگ)، فرچه زنی سرامیک، کف‌ شویی و… را شامل می‌شود. همچنین انواع لوازم کفسابی هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. با این حال سنگسابی به فرآیندی گفته می شود که در ادامه این مطلب آن را بررسی می کنیم.

به طور خاص در مورد کفسابی اما باید عنوان کنیم که این فرآیند به معنای لایه‌روبی سنگ‌ است. به عبارت دیگر، سنگسابی سرویسی‌ است که در آن به کمک دستگاه ساب‌ زنی تمام جرم و آلودگی‌ ها از روی سنگ برداشته می‌شود. در واقع در صورتی‌ که سنگ‌ های کف به تازگی نصب شده باشند، ممکن است هم‌ طراز نباشند و یا اگر چند سال از نصب آنها می‌گذرد، در طول زمان جرم و رسوبات مختلفی روی سنگ‌ های کف ایجاد شده‌ اند که نیاز است از بین بروند. پس برای هم‌ طراز کردن این سنگ‌ ها، ترمیم حفره‌ ها، از بین رفتن جای مواد اسیدی و لکه‌های سرسخت به خدمات سنگسابی نیاز داریم.

سنگسابی چه کاربردی دارد؟

با گذشت زمان به خصوص در محل‌های پر رفت و آمد مانند پاساژها و مراکز اداری تجاری، سنگ دارای پستی و بلندی می‌شود و یا آلودگی پیدا کرده و تیره می شود. در چنین مواقعی است که خدمت سنگسابی به کار آمده و می تواند به بهبود ظاهر و دوام سنگ کمک کند. همچنین فرقی نمی‌ کند جنس کف از چه نوع سنگی باشد، بلکه سنگسابی برای انواع سطوح و انواع سنگ‌ هایی که در مناطق پر رفت و آمد در معرض آسیب دیدگی قرار گرفته اند، انجام می‌شود.

به صورت خلاصه، سنگسابی در موارد زیر کاربرد دارد:

سنگ سابی چگونه انجام می‌شود؟

با پیشرفت خدمات سنگسابی و به کارگیری تجهیزات جدید برای ساب زدن سنگ‌ ها، روش‌های مختلفی برای سنگسابی ابداع شد که هر کدام مزایا و قیمت مخصوص به خودشان را دارند. طبق بودجه و انتظار شما از نتیجه خدمات سنگسابی و همچنین مشورت با نیروی کاربلد سنگسابی می‌ توانید از بین روش‌های مختلف سنگسابی که در ادامه معرفی شده اند مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید:

انواع مختلف کفسابی و ساب سنگ

نوع کفسابی و مراحل انجام کار  سنگسابی تا حد زیادی به نوع سنگ بستگی دارد. برای انجام کفسابی حرفه ای باید ابتدا نوع سنگ شناسایی شود. و بسته به آن مراحل انجام کار تنظیم شود. برای مثال مراحل و روش کفسابی سنگ گرانیتی کاملا با مراحل انجام این کار برای سنگ مرمریت متفاوت است.

جالب است بدانید که حتی انواع سنگ های مرمریت هم با روش های متفاوتی ساب میخورند. به طور مثال : لقمه ساب های 800 برای سنگ های دهبید ضروری است. ولی اگر همین لقمه برای سنگسابی سنگ گوهره که از خانواده ی مرمریت است استفاده شود سنگ مات و کدر می شود. پس باید دقت شود که هر سنگ روش ساب زنی مخصوص به خود را دارد .

مراحل سنگ سابی و کفسابی باکیفیت

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، مراحل نماشویی بسته به شرایطی ممکن است متفاوت باشد.این شرایط عبارتند از نوع سنگ و … که قبلا به طور کامل تری به آن ها پرداختیم. جهت آشنایی بیشتر کاربران و مشتریان گرامی با فرایند کفسابی ، حالت کلی را در ادامه شرح داده ایم. این مراحل ممکن است به تشخیص کفساب تغییر یابد.

مرحله اول: ساب زنی با لقمه 30 یا 46 که برای رفع پستی و بلندی سنگ ها از آن استفاده می کنند. این لقمه بسیار زبر می باشد.

مرحله دوم: با لقمه 60 یا 80 برای کم کردن زبری ساب زنی قبل و یکدست کردن بیشتر استفاده می شود.

مرحله سوم سنگ سابی: از لقمه 120 برای برداشتن رزین و بتونه اضافی و هم سطح کردن رزین و بتونه با سنگ استفاده می گردد.

مرحله چهارم: اجرای کفسابی با لقمه 200 برای آماده سازی سنگ. این آماده سازی برای عملیات پرداخت ساب است.

مرحله پنجم: لقمه لاکی برای از بین بردن تمامی خط های باقی مانده از ساب های قبلی به کار گرفته می شود.

مرحله ششم : مرحله ششم از مراحل سنگ سابی ، لقمه 600 است. این شماره نسبت به شماره های قبلی نرم تر است. و سمباده نرم تر با آن انجام می شود.

مرحله هفتم: ساب با لقمه 800. در مراکزی که با قیمت بسیار پیین تر از حد معمول کار کفسابی را انجام می دهند. این شماره ها استفاده نمی شود.

مرحله هشتم: کفسابی با لقمه ¾

مرحله نهم سنگ سابی : مراحل نانو ساب که باعث جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی به داخل سنگ و درز ها می شود. این مرحله به صورت اختیاری است و در صورت تمایل مشتری انجام می شود.

توجه: مراحلی که گفته شد حالت کلی است. و بسته به شرایط ممکن است این مراحل بیشتر یا کمتر شود. پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به بخش ، مطالب مهمی از جمله قیمت کفسابی ، و تشخیص کفساب حرفه ای و… را مشاهده نمایید

چه زمانی نیاز است که کف سابی صورت پذیرد ؟

در صورتی که ساختمان شما کف آن سنگ می باشد و در اثر عبور و مرور های مختلف و متداول سبب شده است که سنگ ساختمان شما درخشندگی و تمیزی اولیه خود را از دست بدهد که اصولا به آن کدر شدن و مات شدن می گویند که سنگ جلوه زیبایی خود را از دست می دهد در این مواقع نیاز است که سنگ های شما کف سابی صورت بگیرد.

البته باید این موضوع را هم گفت که فقط برای سطح های کف سنگ کفسابی صورت نمی گیرد بلکه برای سطح سرامیک ها ، بتن ها ، موزاییک ها ، کفپوش های لیمنت و پارکت و پی وی سی و … خدمات کفسابی صورت می گیرد و در صورتی که سطح های شما دارای کدربودن و همچنین ظاهر اولیه خود را از دست داده است می توانید با یک کفسابی سطح مورد نظر را مانند روز اول کنید.

اگر سطح شما دارای لکه هایی است که در اثر بی توجهی و بی دقتی رخ داده مانند ریخته شدن چای قهوه ، آبمیوه ، سرکه ، آبلیمو ، جوهر نمک ، اسید و … بر روی سطح که سبب شده است که سطح شما کدر شود می توانید با استفاده از یک کفسابی اصولی می توانید این لکه ها را از بین ببرید البته باید دقت و توجه داشته باشید که اگر با استفاده از روش های سنتی و خانگی بخواهید موارد را برطرف کنید در خیلی از مورد ها مشاهده شده است که سطح مورد نظر چه بسا تمیز نگردیده و بیشتر لکه را به دل سطح مورد نظر فرو رفته تا نتوان خیلی تمیز گردد ولی همکاران ما در اقدام می کنند تا بتوانند سطح را به حالت اولیه تحویل دهند.

برای اینکه بخواهید صورت پذیرد باید حتما به موارد اصولی کار کفسابی توجه داشت چرا که ممکن است خدمات کفسابی به در اثر بی توجهی مجموعه اصول را رعایت نکند و از فرد بی تجربه ای برای انجام خدمات استفاده کند ولی در مجموعه کریمی تمامی افرادی که در مجموعه مشغول می باشند حداقل 5 سال تا 20 سال تجربه کاری دارند و آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیزمان می باشند.

خیلی مواقع ساختمان را کار بازسازی انجام می دهند و سبب می شود که ملات ساختمانی بر روی سطح ریخته شود که اگر این ملات ساختمانی بلافاصله تمیز نگردد موجب می شود که بر روی سطح جا انداخته و موجب شود که نتوان تمیز کرد و نیاز باشد که خدمات کفسابی آن را تمیز کند. با توجه به این که خدمات کفسابی سبب می شود که دیگر لکه های ملات از قبیل گچ و سیمان بر روی سطح نماند.

خروج از نسخه موبایل