برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟

این خبر شامل این عناوین است مخفی

بررسی هزینه های مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت این کشور

در این مقاله از موسسه مجاز اعزام دانشجو پارس رادین می خواهیم به تحلیل این موضوع که برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟ بپردازیم. همچنین موضوعات دیگری که مورد بررسی علمی قرار می گیرند شامل قانون جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان 2021 و شرایط اخذ ویزای مهاجرتی آمریکا هستند.

آمریکا یکی از بهترین کشورها از لحاظ موقعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد است که هر ساله افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. هزینه مهاجرت به آمریکا از موارد مهمی است که برای مهاجرت باید مد نظر داشت. در سال های اخیر برای مهاجرت ایرانیان به آمریکا مسائل مختلفی وجود داشت ولی به طور کلی مهاجرت از طریق تحصیل به آمریکا بهترین راه مهاجرت است.

شرایط زندگی در آمریکا

پاسخ این سوال که برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است را با معرفی مختصری از این کشور آغاز می کنیم. سومین کشور بزرگ جهان آمریکا می باشد که در آمریکای شمالی قرار گرفته است و به اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس نزدیک است. این کشور در امتداد مرز شمالی کانادا و مرز جنوبی مکزیک واقع شده است. در آمریکا 50 ایالت و منطقه وجود دارد. ایالات متحده دارای کوه های بلند در غرب می باشد.

جمعیت این کشور در حدود 330 میلیون نفر است و به زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت می کنند. واحد پول آمریکا دلار می باشد، این کشور دارای مساحت 8.9 میلیون کیلومتر مربع است. ایالات متحده در طول تاریخ خود، ملت مهاجران بوده است. پیشرفت در صد سال گذشته، آمریکا را به عنوان یک رهبر جهان به لحاظ اقتصادی، نظامی و تکنولوژیکی تبدیل کرده است. در جهان، بزرگ ترین ذخایر زغال سنگ متعلق به آمریکا می باشد. ایالات متحده بزرگترین قدرت اقتصادی جهان از لحاظ تولید ناخالص داخلی (GDP) می باشد.

برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟

اینکه برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است، بستگی به روش مهاجرتی شما دارد. روش های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که هر کدام از این روش ها شامل هزینه هایی می باشند. همانطور که گفته شد برای پاسخ به این سوال که برای مهاجرت چه مقدار باید هزینه کنید، می توان گفت که بستگی به روش انتخابی شما برای مهاجرت دارد. همین طور شهری که مقصد مهاجرتی شما است هم در این هزینه ها تاثیر دارد. در ادامه به جزئیات بیشتری درباره هزینه های مهاجرتی به آمریکا، از طریق هر کدام از روش ها می پردازیم. برای اطلاع از هزینه های مهاجرت به ایالات متحده اینجا کلیک کنید.

بررسی روش های مهاجرت به آمریکا و هزینه های آن

در این بخش به بررسی روش های مهاجرت به آمریکا و هزینه های آن پرداخته می شود. شهروندان خارجی که تمایل به مهاجرت و زندگی دائمی در ایالات متحده را دارند، باید با قوانین مهاجرت، ویزا و روش های مهاجرت آشنایی داشته باشند. قبل از شروع سفر باید بدانید که برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است، درخواست مهاجرت چگونه و در چه شرایطی تایید می شود.

امکانات بی پایان ایالات متحده باعث شده این کشور مقصدی برای مهاجرت بسیاری از مردم در سراسر جهان باشد. برای مهاجرت به ایالات متحده روش های مهاجرتی مختلفی مانند مهاجرت از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج، از طریق ویزای دانش آموزی آمریکا و پناهندگی وجود دارد که می توانید با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید. هزینه هر کدام از این روش ها نسبت به دیگری متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا به تحلیل این روش های مهاجرتی بپردازیم. لازم به ذکر است که موسسه MIE هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی کند.

·         روش کار

ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان است و این رونق پایدار به طور عمده توسط مهاجران هدایت می شود. یکی از روش های مهاجرت به این کشور، مهاجرت از طریق کار می باشد. افرادی که مایل به زندگی و کار در آمریکا هستند، با توجه به شغل خود، می توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند. در اینجا ما شایع ترین انواع ویزای کار آمریکا، معیارهای واجد شرایط برای هر یک و اینکه برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟ را بررسی می کنیم.

به طور کلی برای کار در ایالات متحده نیاز به ویزا دارید. شغل شما ممکن است موقت یا دائم باشد که با توجه به نوع آن ویزا نیز متفاوت است. برای اقامت موقت در آمریکا شخص باید در بازه زمانی 5 الی 7 سال در این کشور زندگی کند و پس از گذشت مدت زمان 10 سال می تواند موفق به اخذ گرین کارت شود. اکثرا این ویزا ها به دعوت نامه از طریق کارفرما نیاز دارند.

نوع ویزا                توضیحات

ویزای H ویزای H-1B برای افرادی است که در زمینه ای تخصص دارند یا دارای مدرک دانشگاهی با تخصص در یک زمینه با تجربه کاری هستند. مدت زمان اعتبار این نوع ویزا 3 سال است.

ویزای H-2A و H-2B             (H-2A) در محیط کشاورزی برای کارگران موقت و (H-2B) برای محیط غیر کشاورزی است. به طور کلی، این ویزا بیش از یک سال اعتبار ندارد.

H-3         این نوع ویزا برای افرادی است که به طور موقت قصد رفتن به آمریکا جهت آموزش موضوعی و یا شرکت در دوره آموزشی خاصی دارند.

ویزای L   (L-1A) برای کسانی است که در سطح اجرایی و مدیریت کار می کنند. این ویزا به مدت 3 سال اعتبار دارد.

(L-1B) برای افراد متخصصی است که به طور موقت در یک شرکت کار می کنند. این ویزا تنها یک سال اعتبار دارد.

ویزا O     برای کسانی است که توانایی های فوق العاده ای و استثنایی دارند.

ویزای P این ویزا برای هنرمندان، ورزشکاران و افراد موفق است.

ویزای R کارگران مذهبی از ویزای نوع R استفاده می کنند.

EB-1       برای افرادی که توانایی فوق العاده ای دارند. مانند متخصصان کسب و کار، دانشگاهیان و محققان، دانشمندان و غیره

من ویزا   من ویزا برای هر عضو واجد شرایط مطبوعات خارجی از جمله خبرنگاران، خدمه های فیلم، سردبیران و مشاغل مشابه است.

EB-2       ویزای EB-2 برای متخصصان دارای مدرک پیشرفته یا معادل خارجی است.

EB-3       ویزای EB-3 برای کسانی که دارای مدرک لیسانس هستند و در موضوعی تخصص دارند و یا کارگران ماهر و غیر متخصص هستند که یک پیشنهاد غیر موقت از استخدام از کارفرمایان آمریکا دارند.

ویزای B-1              این ویزا برای اهداف کسب و کار بسیار کوتاه است. به عنوان مثال برای افرادی که مذاکره یا یک قرارداد کاری دارند، برای شرکت در کنوانسیون و غیره استفاده می شود.

هر کدام از این گروه ویزای کاری در آمریکا هزینه هایی را در بر دارد، در جدول زیر به بررسی این هزینه ها می پردازیم.

نوع ویزا                         هزینه سفارت آمریکا

ویزای کار موقت B1              160 دلار

ویزای کارمند داخلی B1         160 دلار

ویزای E3                205 دلار

ویزای کار EB1       445 دلار

ویزای اشتغال EB2                 445 دلار

ویزای کار EB3       445 دلار

ویزای کار EB4       445 دلار

ویزای کاری H1B   190 دلار

ویزای کارآموز H3                 190 دلار

ویزای L   190 دلار

ویزای O                 190 دلار

ویزای P 190 دلار

ویزای مذهبی R1    190 دلار

·         روش تحصیل

سیستم آموزشی آمریکا زمینه ای غنی از انتخاب را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. مهاجرت تحصیلی از بهترین روش های مهاجرت به آمریکا می باشد، هر چند هزینه بالایی دارد اما می توان گفت راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا می باشد. اگر بخواهید از روش تحصیل مهاجرت کنید، هزینه های مختلفی را در بر دارد. که آنها را باید مد نظر بگیرید، اما به طور کلی برای مهاجرت و ویزای تحصیلی آمریکا چقدر پول لازم است؟

برای تحصیل در یکی از دانشگاه های ایالات متحده شما باید ویزا داشته باشید. ویزای تحصیلی سه نوع می باشد:

    ویزای نوع F: برای تحصیل در دانشگاه یا کالج مورد استفاده است.

    ویزای نوع M: برای سایر موسسات غیر آموزشی شناخته شده و رشته های فنی می باشد.

    ویزای نوع J: برای فرصت های مطالعاتی است.

قیمت ویزای آمریکا برای مهاجرت تحصیلی:

نوع ویزا                 هزینه سفارت

ویزای F 160 دلار

ویزای J   160 دلار

ویزای M                160 دلار

هزینه تحصیل در آمریکا:

دوره        هزینه سالیانه

مدارس     بین 15 تا 25هزار دلار

دبیرستان ها             بین 15 تا 20 هزار دلار

مقاطع کارشناسی     بین 10.440 تا 14.000 دلار

مقطع کارشناسی ارشد             بین 15.000 تا 20.000 دلار

مقطع دکتری           بین 12.000 تا 40.000 دلار

این هزینه ها برای دانشگاه ها و مدارس دولتی و خصوصی محاسبه شده است.

·         روش سرمایه گذاری

با سرمایه گذاری در آمریکا، فرصت مهاجرت به این کشور را به دست می آورید. در روش سرمایه گذاری، برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟ امکان سرمایه گذاری با روش های متفاوتی وجود دارد اما برای هرکدام از آنها باید هزینه های مختلفی پرداخته شود. به طور کلی سرمایه گذاری در آمریکا هزینه بسیار زیادی دارد.

مقدار حداقل سرمایه مورد نیاز بین 900.000 دلار تا 1.800.000 دلار است که بسته به شرایط دولت، متفاوت می باشد. مهاجران از طریق سرمایه گذاری باید برای ایجاد یا حفظ 10 شغل دائمی تمام وقت برای کارگران واجد شرایط ایالات متحده برنامه ریزی کنند.

سرمایه گذارانی که قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارند، به ویژه آن هایی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند، به جست جوی کسب و کاری می پردازند تا از طریق آن مهاجرت کنند. اکثر مهاجران با برنامه مهاجرت سرمایه گذاران EB-5 شروع می کنند که منجر به دریافت گرین کارت می شود که این یک روش استاندارد است. اما برای سایر افراد، حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز 900.000 دلار است که مبلغ بسیار زیادی می باشد.

ویزای کار L-1 و E-2 می توانند برای استارت آپ های جدید در آمریکا استفاده شوند و تقریباً به اندازه برنامه EB-5 به سرمایه گذاری نیاز ندارند. در واقع، سرمایه گذاران بسته به مشاغل پیشنهادی می توانند با سرمایه ای معادل 100.000 دلار آمریکا یا کمتر از آن درآمد کسب کنند. اما توجه داشته باشید که برخلاف برنامه EB-5 که منجر به گرین کارت می شود، بقیه روش ها فقط ویزای کار هستند و منجر به اقامت دائم نمی شوند.

نوع ویزا                 هزینه سفارت

ویزای سرمایه گذاری E          205 دلار

ویزای سرمایه گذاری EB5     445 دلار

·         روش ازدواج

درخواست شهروندی آمریکا از طریق ازدواج وجود دارد و یکی از روش هایی است که هزینه کمتری دارد. از طریق ازدواج، برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟

شرایطی که برای ازدواج و اخذ تابعیت از طریق ازدواج وجود دارد این است که، همسر باید به طور مداوم به مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته باشد و حداقل سه سال قبل از ازدواج با همسر شهروند آمریکایی خود در اتحادیه زندگی کرده باشد. چند نوع ویزای ازدواج وجود دارد که در زیر معرفی شده اند. به طور کلی هزینه ویزای معمولی همسر 1200 دلار می باشد.

نوع ویزا                 هزینه سفارت

ویزای همسر F2A 445 دلار

ویزای همسر IR1    445 دلار

ویزای K1                265 دلار

ویزای CR1          445 دلار

·         روش پناهندگی

اگر بخواهیم توضیحی در رابطه با موضوع روش پناهندگی بیان کنیم، از سایر راه های مهاجرت به آمریکا، روش پناهندگی می باشد. پناهندگان به افرادي گفته مي شود كه به دليل آزار و اذيت و يا ترس از آن قادر به بازگشت به كشور مبدأ يا تابعيت خود نيستند. پناهندگان تا حد زيادی بر اساس نژاد، مذهب، ملیت، عضويت در يک گروه اجتماعی خاص يا عقيده سياسی واجد شرايط حمايت هستند. پناهندگی روش بسیار پر خطری است و همواره افراد سودجو از پناهندگان سو استفاده مالی و جانی می کنند.

دولت آمریکا افراد پناهنده را تحت حمایت خود قرار می دهد ولی توصیه می کنیم که برای مهاجرت به آمریکا از سایر روش های مهاجرتی اسفاده نمائید. می توان گفت که مهاجرت از طریق پناهندگی بار روانی بسیاری دارد و روشی است که اصلا توصیه نمی شود. شما می توانید یکی دیگر از روش های مهاجرت را انتخاب کنید. موسسه MIE هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد و به شما پیشنهاد می کند از روش های جایگزین استفاده نمایید.

·         روش لاتاری

لاتاری یکی از روش هایی است که سالیانه افراد زیادی برای این طرح ثبت نام می کنند تا بتوانند به اقامت آمریکا برسند. ثبت نام برای این روش نیز هزینه هایی دارد و خیلی از افراد برای ثبت نام نزد وکیل مهاجرت می روند و هزینه هایی را پرداخت می کنند تا ثبت نام آن ها صورت بگیرد.

هزینه های زندگی در آمریکا

بهتر است قبل از مهاجرت به آمریکا، با هزینه های زندگی در این کشور آشنا باشید. ایالات متحده یکی از بزرگترین کشورهای جهان با هزینه های مختلف زندگی بسته به ایالت، شهر یا منطقه است. زندگی در شهرها نسبت به حومه گران تر است. بسته به محل زندگی شما حتی حومه نیز می تواند گران باشد. شهرهایی مانند نیویورک، سان فرانسیسکو و بوستون از گران ترین شهرها هستند در حالی که بوفالو، ایندیاناپولیس، کلمبوس از ارزان ترین شهرها هستند. میانگین هزینه سالیانه در ایالات متحده:

مسکن      6844 دلار

اتومبیل    3442 دلار

غذا          2577 دلار

هزینه های برق، تلفن و غیره                541 دلار

حمل و نقل عمومی                 205 دلار

مراقبت های بهداشتی           1190 دلار

مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا

دلایل خوب زیادی برای زندگی در آمریکا وجود دارد. با این حال، اقامت در این حالت به ظاهر عالی نیز دارای معایبی است. در مقاله برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است، با ما همراه باشید تا به بررسی مزایا و معایب این کشور بپردازیم.

مزایای اقامت در کشور آمریکا

سیستم آموزشی و دانشگاه های عالی

داشتن بیمارستان ها و پزشکان برجسته

داشتن طبیعت زیبا

مقررات زیست محیطی قوی

میانگین حقوق بالاتر

اقتصاد قدرتمند

حال به بررسی معایب اقامت در این کشور می پردازیم.

معایب اقامت در کشور آمریکا

هزینه بالای درمان – در صورت نداشتن بیمه هزینه ها بسیار زیاد هستند.

فاقد سیستم حمل و نقل عمومی

هزینه تحصیل بالا

هزینه زندگی بالا

هزینه‌های مورد نیاز در هر یک از روش‌های مهاجرتی به آمریکا چقدر است؟

از آنجایی که هزینه‌های مالی مهاجرت همواره جزو دغدغه‌های اصلی مهاجرین برای مهاجرت و حتی انتخاب مقصد مورد نظر به شمار می‌رود، داشتن اطلاعات کامل از مقدار هزینه مورد نیاز با توجه به مقصد مورد نظر و روش مهاجرتی انتخابی هر فرد در امر مهاجرت از اهمیتی بالایی برخوردار است.

در ادامه به بررسی هزینه‌های مورد نیاز در هر یک از روش‌های مهاجرتی به آمریکا خواهم پرداخت.

*نکته: در این مقاله با در نظر گرفتن آشنایی شما با هزینه‌های اولیه مربوط به گرفتن وقت سفارت، پاسپورت، ویزا، اثبات تمکن مالی، مدرک زبان، محل اقامت در کشور مورد نظر و هزینه بلیط هواپیما برای رسیدن به مقصد مورد نظر، به بررسی هزینه‌های مورد نیاز برای مهاجرت از طریق روش‌های مختلف مهاجرتی به آمریکا خواهیم پرداخت.

هزینه های مهاجرت تحصیلی به آمریکا

به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر جهانی با رتبه‌های بالای بین‌المللی در آمریکا و همچنین موقعیت تحقیقاتی عالی برای پیشرفت دانشجویان، آمریکا همواره یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در بین مهاجرین بوده است. از دیگر مزایا تحصیل در آمریکا می‌توان به امکان یادگیری زبان انگلیسی، پیشرفت علمی دانشجو، تجربه‌های تحصیلی، تحقیقاتی و کاری بین‌المللی، امکان کار در محیط دانشگاه و امکان اخذ اقامت دائم آمریکا اشاره کرد.

توجه داشته باشید به طور کلی آمریکا جزو گران‌ترین کشورها برای زندگی و تحصیل به شمار می‌رود پس لازم است قبل از تصمیم‌گیری نهایی با مراجعه به سایت دانشگاه مد نظر خود برای تحصیل در آمریکا، اطلاعات کاملی درباره هزینه‌های مختلف تحصیل در آن با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود کسب کنید.

در کنار هزینه‌های اولیه در راستای اقدام برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، حدود هزینه گرفتن ویزای دانش‌آموزی و دانشجویی آمریکا (F) در سال ۲۰۲۲،  ۱۶۰ دلار تخمین زده شده است. بقیه هزینه‌های تحصیل بعد از ورود در آمریکا با توجه به سبک زندگی، مقطع تحصیلی و ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است.

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا

توجه داشته باشید مقدار هزینه تحصیل در هر استان و ایالت آمریکا متفاوت است و گاهی این تفاوت بسیار چشمگیر بوده و اختلاف زیادی با استان‌های دیگر دارد. برای مثال میانگین هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در ایالت ماین چیزی حدود ۳۲ هزار دلار ( بالاتر از میانگین کلی) تخمین زده می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی آمریکا با توجه به ایالت محل تحصیل، دانشگاه مورد نظر، رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. همچنین طبق قوانین تحصیلی آمریکا در هر ایالت، شهریه تحصیل برای دانشجویان داخل و خارج آن ایالت متفاوت است.

متوسط شهریه دانشگاه‌های محبوب آمریکا:

شهریه دانشگاه های مختلف آمریکا بسته به ایالت، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه یا کالج انتخابی از ۵۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار در سال (میانگین هر ترم از ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار ) تخمین زده می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید: اکثر دانشگاه‌های آمریکا اجازه کار نیمه وقت را به دانشجویان خود می‌دهند تا به وسیله آن بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا خود را جبران کنند.

هزینه های مهاجرت کاری به آمریکا

در کنار هزینه‌های اولیه مهاجرت کاری به آمریکا، حدود هزینه گرفتن ویزای کاری آمریکا (H) در سال ۲۰۲۲،  ۱۹۰ دلار تخمین زده شده است. سایر هزینه‌ها بعد از ورود به آمریکا با توجه به مسیر انتخابی و کشور مقصد شما با توجه به شرایط کاری و زندگیتان متغیر خواهد بود

از طرفی اگر برای مهاجرت کاری از شرکت یا کارفرمای آمریکایی دعوتنامه داشته باشید، بخش زیادی از هزینه‌های سفر از جمله هزینه گرفتن ویزا، پاسپورت، بلیط هواپیما برعهده او خواهد بود.

با اینکه در کل، آمریکا جزو گران‌ترین کشورها برای کار و زندگی به شمار می‌رود و هزینه‌های اجتماعی و رفاهی به خصوص در شهر نیویورک بسیار بالا است اما در مقابل درآمد بالا و منطقی افراد با توجه به ارزشی که ایجاد می‌کنند باعث شده توانایی پرداخت این هزینه‌ها و ساختن یک زندگی ایده‌آل را برای خود داشته باشند.

میانگین درآمد هر فرد در کشور آمریکا سالانه حدود ۱۶۸,۵۱ دلار تخمین زده می‌شود. پایین‌ترین میانگین حقوق سالانه ۱۱,۹۰۰ دلار است که این مقدار، دربرگیرنده حق مسکن، هزینه حمل و نقل و سایر مزایای رفاهی و الزامات زندگی است. همچنین با توجه به مهارت، رزومه و تجربه‌کاری، درآمد ماهانه هر فرد نسبت به میانگین تخمین زده شده زیاد و کم شده و متفاوت خواهد بود.

هزینه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آمریکا

همانطور که از اسمش هم مشخص است، افراد برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در آمریکا علاوه بر هزینه‌های اولیه تهیه ویزا، پاسپورت، مکان زندگی و بلیط سفر که با توجه به مقصد انتخابی هر فرد متغیر است، به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارند و با توجه به نوع ویزای سرمایه‌گذاری که فرد برای مهاجرت انتخاب می‌کند میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای مهاجرت متفاوت خواهد بود.

حدود هزینه گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا (E) در سال ۲۰۲۲،  ۲۰۵ دلار تخمین زده شده است.

هزینه های مهاجرت از طریق ازدواج در آمریکا

حدود هزینه گرفتن ویزای ازدواج آمریکا (K) برای نامزد یا همسر یک شهروند آمریکایی در سال ۲۰۲۲، ۲۶۵ دلار تخمین زده شده است. علاوه بر هزینه‌های اولیه پاسپورت، ویزا و بلیط سفر به آمریکا، سایر هزینه‌های مربوطه بعد از ورود به آمریکا با توجه به شرایط همسر مقیم آمریکا و نوع ویزای ازدواجی که مناسب شرایط فرد بوده، متفاوت است.

هزینه های دریافت گرین کارت در آمریکا

گرین کارت آمریکا در واقع همان ویزای مهاجرتی دائم آمریکا است. گرین کارت آمریکا به مهاجران اجازه کار واقامت دائم در تمام شهرها و ایالات آمریکا را می‌دهد و به وسیله داشتن آن مهاجرات از حق و حقوق برابری با شهروندان آمریکایی در زمینه آموزش، درمان و رفاه بهره‌مند می‌شوند.

همچنین بعد از گذشت ۳ تا ۵ سال فرد متقاضی می‌تواند از طریق گرین کارت برای شهروندی آمریکا در جهت رفاه و آسایش بیشتر اقدام نماید.

به طور کلی روش‌های زیادی مهاجرت و گرفتن گرین کارت آمریکا وجود دارد که میزان هزینه مورد نیاز برای هر مسیر با توجه به هدف هر فرد متفاوت خواهد بود.

ثبت‌نام لاتاری کم هزینه‌ترین روش گرفتن گرین کارت آمریکا است. اما در حالت عادی هزینه ویزای مهاجرت آمریکا (USCIS Immigrant Fee)  در صورتی که هیچ گونه معافیتی نداشته باشید، ٢٢٠ دلار است که باید از طریق  USCIS (خدمات شهرندی و مهاجرتی آمریکا)  پرداخت شود. برای پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا باید کد های  DOS و A-NUMBER که توسط سفارت آمریکا در پاکت ویزا (Immigrant visa packet) به شما داده می‌شود را در اختیار داشته باشید.

 هزینه‌ های زندگی در آمریکا

آمریکا از جمله کشورهایی است که اقتصاد با ثباتی دارد. به همین دلیل هزینه‌های تفریحی و رفاهی زندگی تا حدودی مشخص است اما مقدار این هزینه‌ها با توجه به ایالت محل اقامت و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود.

از طرف دیگر علارغم هزینه‌های بالای زندگی و کار در آمریکا به نسبت کشورهای دیگر، درآمد بالای افراد سبب شده همواره از یک زندگی آرام با سطح رفاه بالا بهره‌مند باشند.دانشجویان مقیم آمریکا هم اجازه کار نیمه وقت دارند تا بوسیله آن بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را فراهم کنند.

در ادامه به بررسی هزینه‌های مورد نیاز برای تامین نیازهای اولیه زندگی در آمریکا می‌پردازیم.

آمریکا از جمله کشورهایی است که اقتصاد با ثباتی دارد. به همین دلیل هزینه‌های تفریحی و رفاهی زندگی تا حدودی مشخص است اما مقدار این هزینه‌ها با توجه به ایالت محل اقامت و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود.

از طرف دیگر علارغم هزینه‌های بالای زندگی و کار در آمریکا به نسبت کشورهای دیگر، درآمد بالای افراد سبب شده همواره از یک زندگی آرام با سطح رفاه بالا بهره‌مند باشند.دانشجویان مقیم آمریکا هم اجازه کار نیمه وقت دارند تا بوسیله آن بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را فراهم کنند.

کلام اخر

مقدار دقیق تمام هزینه‌های تخمین زده شده برای مهاجرت به آمریکا و بعد از آن برای گذران زندگی؛ به مقصد انتخابی، شرایط و سبک زندگی متقاضی بستگی دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تر درباره جزئیات و ریز هزینه‌های مورد نیاز برای مهاجرت و زندگی در آمریکا بهتر است به سایت‌های به‌روز خارجی مرتبط با ایالت و استان مقصد مورد نظر، سایت سفارت کشور آمریکا برای هزینه‌های اولیه(وقت سفارت، ویزا، پاسپورت و…) و در صورت نیاز سایت دانشگاه و محل کار مد نظر خود مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل