چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

چگونه سئو سایت را بالا ببریم : اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، حتماً این سوال برایتان زیاد پیش آمده است که سایت شما چطور باید به صفحه اول گوگل برود؟ راه و رسم آن چیست؟ و یا چقدر زمان برای طی رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل نیاز است؟ بهتر است نگران نباشید چون خیلی از افراد هستند که مثل شما این سوالات در ذهن شان می چرخد و دنبال راه حل هستند! ما اینجاییم که به ساده ترین شکل برای شما توضیح دهیم چطور به این خواسته برسید به اهداف خود از راه اندازی یک سایت برسید. بهتر است در ابتدا ببینیم اصلا سئو چیست و چه کاربردی دارد سپس کمی ریزبین تر شویم و عوامل موثر در افزایش سئو سایت ها را بررسی کنیم.

تعریف سئو

همانطور که می دانید اکثر کابران موتورهای جستجویی مثل گوگل، یاهو و… تنها به بازدید از صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو اکتفا می کنند. بنابراین بهبود رتبه بندی سایت مساوی با افزایش بازدیدکنندگان آن وب سایت خواهد بود.

سئو سایت (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. در واقع سئو روشی برای کمک به موتورهای جستجو به منظور بهبود روند بازدید وب سایت هاست.

پیاده سازی سئو فرآیند نسبتا پیچیده ای است که به علم و دانش تخصصی نیاز دارد، چرا که موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر استراتژی های جستجوی خود هستند. همچنین الگوریتم رتبه بندی گوگل نیز دارای بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی سایت است. بنابراین افزایش سئو سایت ها نیاز به فرد متخصصی دارد که با این معیار ها آشنایی کامل داشته باشد. در این راه به کارشناسان سئو ما اعتماد کنید.

سئو سایت در عین سادگی پیچیدگی های خاص خودش رو دارد که اگر راه و روش و اصول آن را یاد بگیرید می‌توانید به صفحه اول گوگل برسید. بهتر است بدانید که عوامل زیادی در سئو سایت نقش دارند از انتخاب درست و سابقه دامنه گرفته تا قالب سایت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و دیگر سایت ها و… .

اگر بخواهیم یک اصل کلی برای سئو سایت به شما بگوییم، بی شک آن اصل تولید محتوا است. شما ابتدا باید محتوا را برای کاربر ایجاد کنید، بعد اصول سئو را روی آن پیاده کنید و آن را ویرایش کنید.

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

    روش هایی که موتورهای جستجو آن ها را تایید نمی کنند و به “سئو کلاه سیاه” معروفند. در صورت استفاده از این روش برای افزایش seo سایت، موتورهای جستجو سایت خاطی را جریمه کرده و از لیست نتایج جستجوی خود حذف می کنند.

    به عنوان مثال استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند باعث افت سئو یک سایت شود.

    روش های مورد تایید موتورهای جستجو که به “سئو کلاه سفید” معروفند. این روش زمان‌بر بوده و به صبر و حوصله نیاز دارند.

    برای پیاده سازی سئو کلاه سفید روی سایت، روش های گوناگونی وجود دارد که استفاده از همه یا تعدادی از آن ها می تواند به افزایش رنکینگ سایت شما کمک کند. (ما قبلا این روش ها را بررسی کرده ایم)

سئو سایت به دو بخش کلی و بزرگ تقسیم می‌شود که عبارتند از:

1.     سئو داخلی یا On Page:

سئو داخلی به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که برای بالا بردن رتبه گوگل، درون خود سایت انجام می‌شود.

    عنوان صفحه (به انگلیسی: Page Title):

    می‌توان گفت که عنوان یا تایتل صفحه، که معرف محتوای شما است یکی از مهم ترین قسمت های سئو داخلی می‌باشد.

    هر صفحه باید دارای یک عنوان کلی با تگ H1 (در ادامه راجع به تگ های هدینگ توضیح میدهیم) باشد که کلمه کلیدی تمرکزی شما در آن استفاده شده باشد. (پیشنهاد می کنیم به روش اصولی نوشتن عنوان سئو شده سر بزنید ? )

    تگ توضیحات یا توضیحات مِتا (به انگلیسی: Meta Description):

    بهتر است بدانید که در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به توضیحات متا شده است و استفاده درست شما از این توضیحات باعث رتبه گیری بهتر شما در گوگل خواهد شد.

    در تگ توضیحات شما باید با استفاده از 150 کلمه به گوگل بگویید که در این صفحه راجع به چه چیزی صحبت می‌کنید همچنین بهتر است از کلمات کلیدی خود نیز استفاده نمایید.

    اگر گوگل بین توضیحات متایی که نوشته اید و محتوای داخل صفحه تناسبی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و جریمه‌تان خواهد کرد.

    ساختار URL:

    URL یا پیوند یکتا (همان آدرس صفحه شما)، هرچه کوتاه تر باشد نتایج بهتری در گوگل دریافت خواهید کرد، چرا که سریع تر توسط موتورهای جستجو پیدا و خوانده می‌شود.

    کوتاه بودن آدرس نکته لازم برای بهینه سازی آن است اما کافی نیست. برای بهینه سازی کامل آن باید حتما از کلمات کلیدی خود نیز در آدرس استفاده نمایید. (سعی کنید که حداقل یکبار از کلمه کلیدی تمرکزی در آدرس استفاده نمایید،ما قبلا دلیل این موضوع را در وبلاگ بررسی کردیم)

    تگ های هدینگ:

    یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش بندی کردن آن است؛ چون علاوه براینکه خوانایی را برای کاربر زیاد می کند، می تواند بر سئو سایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش بندی مطلب عموما با تگ های عنوان انجام می شود یعنی H1 تا H6 که عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود.

    (اگر از وردپرس استفاده می کنید توجه داشته باشید که این سیستم مدیریت محتوا به طور خودکار به متنی که در کادر عنوان نوشته ها می نویسید تگ H1 میدهد! پس نیازی نیست عنوان متن یا محصولات سایت تان را مجددا در بخش متن هم اضافه کنید و به صورت دستی به آن تگ هدینگ H1 بدهید! این کار به شدت به سئو محتوای شما لطمه می زند)

    مهم‌ترین نکته در استفاده از تگ های هدینگ این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2  و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنند. بهتر است مثل تصویر زیر یک ساختار درختی برای آنها بسازید. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.

    چگالی کلمات کلیدی:

    در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن خیلی مهم است. اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند و اصطلاحا چگالی مناسب کلمات کلیدی را رعایت کنید، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما شود و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد.

    قبلا برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن زیاد به کار ببریم. اما در الگوریتم های جدید گوگل که در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی باعث جریمه و حذف شدن از نتایج گوگل می شود.

    براساس آمار به دست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن می باشد. (بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها از کلیدواژه کلیدی استفاده شود و روی آن یک لینک داخلی به دیگر صفحات قرار بگیرد.)

    بهینه سازی عکس ها:

    استفاده از عکس در متن بسیار به جذابیت مطلب شما برای کاربر کمک می‌کند، اما بهتر است که عکس ها را نیز از نظر سئو بهینه کنید.

    برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجوهای عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود. در ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود.

    نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود.

    لینک سازی داخلی:

    اغلب افراد تصور میکنند که لینک هایی که از دیگر سایت ها به سایت خودشان زده می‌شود مهمتر از لینک های داخلی سایتشان است. باید به شما بگوییم که خیر این اشتباه است.

    بله لینک های خارجی هم خیلی مهم هستند اما اینکه شما در سایت خودتان لینک دهی درستی به صفحه اصلی و دیگر صفحه ها داشته باشید و مدت حضور کاربر در ساییتان را بالا ببرید مهم تر از این است که کاربر از سایت دیگری وارد سایت شما شود و بعد از مطالعه ناقص یک صفحه شما، برود و پشت سرش را هم نگاه نکند.

    در اصل شما باید با لینک دهی درست و ارتباط بین صفحات داخلی سایت خود، کاربر را در پیمایش صفحات سایتتان راهنمایی کنید. خوشبختانه می توانید با شرکت در دوره آنلاین لینک سازی ما به طور اصولی با راه و روش لینک سازی آنشا شوید و بازار رقابت را در دست بگیرید.

2.     سئو خارجی یا Off Page:

سئو خارجی شامل کلیه فعالیت های شما در خارج از سایت برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل، گفته می شود.

به زبان ساده میتوان گفت که سئو خارجی کلیه اقدامات پیرامون لینک سازی (Link Building) برای وب سایت شماست.

این کار با معرفی سایت شما توسط فضاهای معتبر در اینترنت مثل دیگر وب سایت ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و… انجام می‌شود. معرفی یا تبلیغ سایت شما توسط فضاهای دیگر در اینترنت برای موتور های جستجوگر گوگل به منزله تایید محتوای سایت شماست ک تاثیر بسیاری در بهبود رتبه بندی سایت شما دارد.

الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی سایت ها همه ساله در حال تغییر و به روزرسانی است و هیچ کس از این الگوریتم با خبر نیست؛ بنابراین آمار دقیقی از درصد تاثیرگذاری سئو داخلی یا خارجی روی رتبه بندی سایت در دست نیست اما اکثر قریب به اتفاق سئوکار ها بر این عقیده اند که ارتباط، اعتماد و قدرت سایت مهم ترین فاکتور های سئو خارجی هستند که همچنان هم نقش مهم و تقریبا 50 درصدی در رتبه بندی ایفا می‌کند.

لینک سازی قلب تپنده سئو خارجی محسوب می‌شود. موتور های جستجوگر گوگل هم از طریق شبکه ارتباط لینک ها، به کیفیتِ محتوا و ارزش یک سایت پی می‌برند. پس اگر یک سایت لینک های با ارزش زیاد داشته باشد نسبت به سایتی که لینک های کم ارزش دارد، رتبه بهتری کسب می‌کند.

در ادامه به انواع لینک سازی و نکاتی که باعث ارزشمندی هر لینک می‌شود خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

به طور کلی سه نوع لینک سازی وجود دارد:

    لینک های طبیعی:

    لینک هایی که بدون اطلاع یا اقدامی از طرف صاحب سایت (یا سئوکار سایت) تولید می‌شوند را به نام لینک طبیعی می‌شناسیم.

    فرض کنید شما یک وبلاگ نویس هستید که راجع به غذاهای مختلف در وبلاگتان توضیح داده و نظر می‌نویسید. اگر شما به یک رستوران بروید و در وبلاگتان راجع به آن رستوران و غذاهایش بنویسید و آن را معرفی کنید (به آن لینک دهید) شما یک لینک طبیعی برای آن رستوران ساخته اید.

    لینک های ساخته شده به صورت دستی:

    در این نوع لینک سازی صاحب سایت یا سئو کار از مشتریانی که از خدمات سئو و محصول راضی بوده اند درخواست می‌کند که لینک سایت را به اشتراک بگذارند یا از طریق تبلیغِ اینفلوئنسر ها و افراد مشهور با دنبال کنندگانِ زیاد، به خواست خود که لینک سازی خارجی به صورت دستی باشد، می‌رسد.

    لینک های غیرطبیعی:

    این نوع لینک سازی نیاز به آگاهی و تجربه شما در سئو دارد؛ اضافه کردم لینک در دایرکتوری آنلاین، فروم یا انجمن ها، امضای پست در وبلاگ ها، خرید رپورتاژ آگهی، خرید لینک متنی و… همگی در این دسته از لینک بیلدینگ قرار می‌گیرند.

    بنابراین می‌توان گفت تمام لینک هایی که توسط شما و با هدف سئو خارجی در سایت ها و وبلاگ های مختلف ایجاد می‌شوند را لینک های غیر طبیعی می‌گوییم.

چگونه لینک سازی حرفه ای برای سایت مان انجام دهیم؟

همانطور که مطالعه کردید، با انواع لینک سازی آشنا شدیم، اما باید این نکته را بدانید که بدون در نظر گرفتن شیوه لینک سازی، سایت هایی که بیشترین امتیاز را داشته باشند در نتایج SERP گوگل رتبه بهتری دریافت خواهند کرد.

موتور های جستجوگر بر اساس دلایل مختلفی لینک ها را ارزش گذاری می‌کنند، برخی از این دلایل عبارتند از:

    لینک ساخته شده به چه اندازه محبوب است؟ تعداد افرادی که ترغیب شده اند روی لینک ایجاد شده کلیک کنند، در این ارزش گذاری بسیار مثمر ثمر واقع می‌شود.

    آیا موضوع لینک به محتوای سایتی که به آن لینک شده، مرتبط است؟ برای مثال اگر شما سایت فروش قطعات یدکی خودرو داشته و در یک سایت آشپزی، کلمه قرمه سبزی را به سایتتان لینک دهید، از ارزش آن کاسته می‌شود.

    لینک ساخته شده چقدر قدمت دارد؟

    از چه متنی برای لینک سازی استفاده کرده اید؟ (به این متن اصطلاحا Anchor Text می گویند)

    اعتبار دامنه سایت چقدر است؟

    تعداد لینک های خارجی سایت لینک دهنده در آن صفحه و کل سایت چقدر است؟

    قدرت دامنه و صفحه سایت به چه اندازه ایست؟

    آیا سایت لینک دهنده پنالتی شده یا اسپم محسوب می شود؟

نتیجه گیری :

خب به پایان مقاله چگونه سئو سایت را بالا ببریم رسیدیم. این نکته را بدانید که نباید از سئو برای خودتان یک غول بسازید و از آن بترسید! خیلی ساده می توانید با نکاتی که در این محتوا خواندید سایت را بهینه کنید و از کمک کارشناسان ما هم استفاده کنید! توجه داشته باشید در سئو خارجی یا همان Off-Site SEO جلب اعتماد مخاطب و روند آرام و طبیعی لینک سازی، دو گام اساسی است.

به همین خاطر در تکنیک های سئو خارجی عجله نکنید، لینک های با کیفیت تولید کرده و از خرید رپورتاژ آگهی ها و تبلیغات متنی انبوه بدون مشورت خودداری کنید.

ممکن است بخاطر کیفیت پایین لینک های ساخته شده توسط الگوریتم پنگوین گوگل دچار پنالتی (حذف از نتایج گوگل) شوید. پس پیشنهاد میکنیم قبل از هزینه کردن برای سئو و رپورتاژ حتما با مشاورین تیم ما مشورت کنید و تجربه را تجربه نکنید!

سئو سایت چیست ؟ سئو سایت در وردپرس و روش های افزایش سئو سایت

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

SEO مخفف کلمه بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا به عبارتی search engine optimization است و این فرایند برای دریافت ترافیک ارگانیک یا بدون پرداخت هزینه از صفحه نتایج یا سرپ گوگل است. به عبارت دیگر، شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو قابل درک تر می‌کند.

اگرچه این فرایند می‌تواند شامل انواع عوامل مختلف که در رتبه بندی شما تأثیر می‌گذارند و به طور پیچیده ساختار یافته‌اند، اما درک روند کار چندان دشوار نیست. موتورهای جستجو می‌خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایج در صفحات سرچ خود است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می‌باشد نیز مرتبط هستند.

به منظور انجام این کار، موتورهای جستجوگر وب سایت‌های مختلف را کرول می‌کنند یا به عبارتی خزنده های خود در آن‌ها می‌خزند تا بهتر بتوانند سایت و حوزه کاری و کیفیت آن را درک کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند، ارائه دهند.

به همین ترتیب، موتورهای جستجو به تعیین چگونگی حرکت و خواندن آسان می‌پردازد و به سایت های کاربر پسند با رتبه های بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می‌دهد.

SEO فرایندی است که سازمان‌ها به دنبال آن می‌روند که سایت آن‌ها در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مربوطه رتبه بالایی داشته باشد.

مزایای بسیاری از سئو برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئو خود می‌توانید برای گسترش بازدید خود در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را بدست آورید و درگیر کنید. با ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر بر روی سایت خود می‌توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک هدفمندتر افزایش دهید.

عوامل مهمی که در این فرایند درگیر هستند و باعث هدفمند تر شدن خواسته و نیاز ما می‌شود عبارت‌اند از: ‌

    کیفیت ترافیک سایت

    کیفیت ترافیک به چه معناست! حتی اگر شما تمامی کاربران اینترنت و موتورهای جستجو را به سمت سایت خود جذب نمایید این به معنای کیفیت ترافیک نیست زیرا که می‌بایست محصولات و خدمات خود را به کاربرانی که نیازمند می‌باشند پیشنهاد نمایید.

    کمیت ترافیک سایت

    تعداد کلیک بیشتر از سمت موتورهای جستجو می‌تواند به معنای فرصتی برای سودآری شما باشد پس تلاش بر روی کمیت ترافیک نیز مطلوب خواهد بود.

    نتایج طبیعی

    جستجو به واسط موتورهای جستجو به معنای جذب ترافیک و کاربر بودن پرداخت هزینه و به فرمت طبیعی می‌باشد. درج تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی نیز اگرچه موجب هدایت کاربر به سمت سایت شما می‌شود اما در معنای سئو سایت نمی‌باشد.

عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت

اکنون که می‌دانید سئو سایت چیست و چگونه کار می‌کند، بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که می‌توانند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارند. به طور کلی در هر فضا و حوزه‌ای که فعالیت کنید برای گرفتن نتایج بهتر با با قانون های موتور جستجو کنار بیاید و طبق گفته و قانون آن پیش روید.

موتور جستجو چیست و بزرگترین آن کدام است؟

موتور جستجوگر وظیفه دارد تا طبق کلمه کلیدی سرچ شده توسط کاربر در فضای اینترنت کرول کند و سایت های مختلفی که بر این اساس بهینه شده‌اند را به کاربر نمایش دهد. اصلی ترین وظیفه این جستجوگر ارائه نتایج دقیق و با کیفیت بالاتری است که بتواند کاربر را راضی کند پس باید از الگوریتم های باهوش و پیشرفته‌ای استفاده نماید. ۳ تا از بزرگترین آن‌ها عبارن‌اند از:

    گوگل

    معروف ترین و بزرگترین موتور جستجوگر دنیا گوگل است دیگر نیازی به معرفی ندارد و تقریبا سالانه بیش از ۲ تریلیون سرچ در گوگل انجام می‌شود

    بینگ

    در روزهای نخستین که غاز به کار کرد بر این متمرکز بود که بتواند جستجوی محلی را در دست بگیرد ولی چندان موفق نبود

    یاهو

    بعد از گوگل پر سرچ ترین موتور جستجوگر هم یاهو است که از مردم از سرویس ایمیل این شرکت بیشتر استفاده می‌کند

بازاریابی محتوا و سئو

قبل از اینکه به برخی از عوامل SEO و خارج از صفحه بپردازیم، اجازه دهید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می‌کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند.

فن کسب رتبه یک گوگل

بگذارید شما را با یک فن آشنا کنیم که در رتبه بندی هر سایتی جز مهم ترین عوامل است، چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟ سوالی که اکثر افراد در بستر اینترنت به دنبال پاسخ آن هستند.

پاسخ این سوال محتوا و کیفیت آن در سایت است، الگوریتم های گوگل به دنبال یافتن با کیفیت ترین مرجع برای نمایش به کاربر هستند هرچه شما مرجع تر، معتبر تر و با کیفیت تر باشید مسلما در رتبه های بالاتری نیز قرار خواهید گرفت.

به همین ترتیب، هرچه محتوای جذاب و مؤثرتری در سایت خود داشته باشید، بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد که زمان با کیفیت را در وب سایت سپری کنند و حتی ممکن است خرید انجام دهند.

راز ایجاد محتوا که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان سایت شما بهینه شده است، ایجاد انواع مختلفی از مطالب است که به خوبی نوشته شده و در موضوعاتی که بیشتر مورد توجه مخاطبان شماست. در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می‌توانید برای کمک به بهبود ارائه مطالب و در نتیجه، کسب رتبه بهتر موتورهای جستجو و سئو اصولی سایت روی آن‌ها تمرکز کنید:

    پست ها و مقالات وبلاگ

    محتوای رسانه های اجتماعی

    کتاب‌های الکترونیکی

    راهنماها و آموزش‌ها

    فیلم ها و ضبط های صوتی

    اینفوگرافیک یا سایر محتوای تصویری

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات و عنوان های پست است. این‌ها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات یا محصولات و خدمات مرتبط با آن تایپ کند. وقتی در اطراف این کلمات کلیدی و عبارات محتوا ایجاد می‌کنید، شانس خود را برای رتبه بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج بهبود می‌بخشید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند در کیفیت محتوای شما تأثیر بگذارد این موضوع است که چقدر محتوای شما تازه است. تازگی اساساً به این نکته اشاره دارد که سازمان شما محتوای جدیدی را به سایت شما ارسال می‌کند. با این حال، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. همچنین می‌توانید با به روز کردن پست ها، نوشتن مجدد مطالب خود را برای اثربخشی بیشتر آن‌ها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان، محتوای خود را تازه کنید.

اگرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد، ولی جز عوامل اصلی در رتبه بندی گوگل است موتورهای جستجو علاقه مند به محتوای عالی هستند و مصرف کنندگان برای درک بهتر از ارزش سازمان شما می‌توانند به محتوای با کیفیت نیاز داشته باشند.

با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ساختن موارد زیر در رسانه های اجتماعی کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و پیروان وفادار دارید، سازمان شما می‌تواند برای ایجاد انواع مختلف رسانه برای جذب و درگیر کردن راهکارهای جدید تلاش کند.

سئو داخلی یا on-page SEO

عوامل on-page SEO  یا سئو داخلی عناصری هستند که در وب سایت شما اتفاق می افتد. اینها مواردی است که شما بر آنها کنترل کاملی دارید، به این معنی که می توانید با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنید. این فراتر از بازاریابی محتوای شما به سطوح عمیق تر HTML سایت شما است.

در اینجا فقط چند عامل سئو on-page وجود دارد که می تواند به شما در بهبود رتبه جستجوی خود کمک کند:

۱- برچسب عنوان

برچسب عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست. این باید ۷۰ کاراکتر یا کمتر باشد، از جمله کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است و نام تجارت شما.

۲-توضیحات متا

توضیحات متا در وب سایت شما کمی درباره اطلاعات مربوط به هر صفحه در مورد موتورهای جستجو می گوید. این همچنین توسط بازدید کنندگان انسانی شما برای درک بهتر صفحه استفاده می شود. باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی برای ارائه به خواننده در مورد مطالب ارائه می دهد.

۳-عناوین فرعی

زیر عنوان ها نه تنها باعث می شوند مطالب شما برای بازدید کنندگان آسان تر شود، بلکه می تواند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید محتوا را بهتر درک کنند.

۴-پیوندهای داخلی

ساختن لینک داخلی یا پیوندهایی به سایر مطالب موجود در سایت شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال، اگر پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص می نویسید، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در پست وبلاگ خود لینک دهید.

۵-نام تصویر و برچسب های ALT

اگر از تصاویر در وب سایت خود یا در محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید، می بایست کلید واژه یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر ایندکس کنند، که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ظاهر شوند.

هنگامی که کلمات کلیدی و عبارات SEO خود را در صفحات خود به صورت استراتژیک قرار می دهید، جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد مهم است. اگر در بسیاری از مطالب سعی کنید بارها از کلمات کلیدی استفاده نکنید، Google و سایر موتورهای جستجو صفحه شما را جریمه می کنند.

علاوه بر این، شما می خواهید مطمئن شوید که هر محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است. این کمک می کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. تلاش برای مقابله با بسیاری از کلمات کلیدی به طور هم زمان ممکن است بر سئو سایت شما تأثیر منفی بگذارد، زیرا اغلب باعث می شود محتوای غیر متمرکز ایجاد شود.

در حالی که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد، در نظر گرفتن معماری سایت شما نیز مهم است. شما می خواهید از یک طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن یا خزیدن صفحات و مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند. ایجاد لینک داخلی بین صفحات شما و ایجاد نقشه سایت هم می تواند به بهبود خزیدن در سایت شما کمک کند و هم موتورهای جستجو را برای درک بهتری از محتوای شما کمک کند.

نگرانی دیگر شما در مورد معماری سایت شما این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان در جستجوی اطلاعات و برند های موجود در دستگاه های تلفن همراه خود هستند. شما باید اطمینان حاصل کنید که این کاربران قادرند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده، مطالعه و هدایت کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.

سئو خارجی یا off-page SEO

علاوه بر عناصر SEO درون صفحه ای که سازمان شما را کنترل می کند، فاکتورهای سئو خارج از صفحه نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر این عوامل خارج از صفحه ندارید، روش هایی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای انجام این فاکتورها به نفع خود بهبود بخشید.

در اینجا چند مورد از فاکتورهای مختلف سئو off-page که می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند آورده شده است:

۱-اعتماد

اعتماد به یک عامل فزاینده و مهم در رتبه بندی گوگل سایت تبدیل می شود. اینگونه گوگل تعیین می کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدید کنندگان بتوانند به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه های بهبود اعتماد، ایجاد بک لینک های با کیفیت از سایت هایی است که دارای صلاحیت هستند.

۲- بک لینک

یکی از محبوب ترین روش های ایجاد سئو خارج از صفحه، استفاده از بک لینک است. شما باید مراقب باشید زیرا سایت های اسپم سازی با پیوندهای شما راهی سریع و آسان برای ممنوعیت سایت شما از موتورهای جستجو است. درعوض، برای ایجاد روابط تأثیرگذار که محتوای با کیفیت ایجاد می کنند و به محتوای سایت شما باز خواهند گشت ، وقت بگذارید.

۳- شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای جستجوگر خارج از صفحه، شبکه های اجتماعی هستند. هرچه محتوا با کیفیت تر منتشر شود، بیشتر احتمال دارد که افراد بتوانند محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

گرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سازمان خود ندارید، می توانید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت، دیگران را برای بهبود سؤال خارج از صفحه افزایش دهید. هرچه مطالب شما مرتبط تر و جالب تر باشد، به احتمال زیاد دیگران به محتوای شما لینک می زنند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هرچه افراد به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند، موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهند شد.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

وقتی صحبت از سئو می شود ، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که سازمان ها برای بهینه سازی سایت های خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنند – سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

برخی از سازمان ها فقط به SEO علاقه دارند تا بتوانند به سرعت مطالب خود را رتبه بندی کرده و در کوتاه مدت درآمد کسب کنند. سئو کلاه سیاه شامل تاکتیکی است که بر بهینه سازی محتوا فقط برای موتورهای جستجو تمرکز دارد. این بدان معناست که سازمانها به بازدید کنندگان انسانی که محتوای سایت آنها را مطالعه کرده و هدایت می کنند، توجه نمی کنند. این سازمان ها برای بهبود رتبه سایت خود، قوانین را می شکنند تا بتوانند سریع نتیجه بگیرند.

در پایان، این رویکرد سئو صفحاتی را تولید می کند که خواندن و نگاه کلی، کاملا مانند هرزنامه برای افراد دشوار است. گرچه سایتها ممکن است سریعتر از سایتهایی که صحیح بهینه سازی شده است، رتبه بگیرند، اما این سایت ها اغلب به سرعت توسط موتورهای جستجو جریمه یا ممنوع می شوند. به طور کلی، این رویکرد سریع در مورد سئو، شانس سازمان را برای ساخت سایتی پایدار و قادر به ایجاد نتایج جدید برای سالهای آینده خراب می کند.

از سوی دیگر، SEO کلاه سفید یک رویکرد مؤثر در بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار بصورت آنلاین است. این رویکرد برای بهینه سازی موتور جستجو شامل تمرکز مخاطبان انسانی است که روی آن کلیک می کنند و محتوای سایت را می خوانند. هدف از این نوع سئو، تولید بهترین مطالب ممکن در سایتی است که خواندن و پیمایش آن آسان است و ضمن رعایت قوانین موتور بهینه سازی.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه تاکتیک های سئو کلاه سیاه ممکن است به شما در رتبه بندی سریع کمک کند، اجتناب ناپذیر است که موتورهای جستجو در نهایت متوجه شوند که شما چه کاری انجام می دهید و سایت خود را مجازات می کنید سایت شما ممکن است نتواند از مجازات ها بازگردد. تنها راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار که باعث ترافیک ارگانیک بیشتری در طول زمان می شود ، پیروی از بهترین شیوه های سئو و ایجاد محتوای موثری است که بازدید کنندگان شما با ارزش خواهند یافت.

افزایش رتبه سایت در گوگل

سئو و وب برندینگ دو ستون در کنار یکدیگردند . به کمک علم سئو صاحبان سایت ها و شرکت ها می توانند خود را در لیست اولین های دنیای اینترنت قرار دهند. معمولا امروزه با گسترش اینترنت و وب ۶۰ درصد قشر جوان و میانسال بسیاری از کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. و از این ۶۰ درصد معمولا ۵۰ درصد سر و کارشان با موتور جستجوی گوگل است.

بهینه سازی سایت علمی است که به بهینه سازی وبسایت ها برای موتور های جستجو می پردازد . برای برندینگ در دنیای اینترنت سئو یکی از اصلی ترین ابزار های موجود می باشد.

از این رو حضور در صفحات نخست گوگل یکی از بزرگترین ابزار برای افزایش فروش و برندینگ شما در دنیای اینترنت خواهد بود. سئو و بهینه سازی وبسایت باعث می شود ساختار کلی سایت شما برای بررسی موتور های جستجوی گوگل راحت تر باشد ، و در نهایت ربات های گوگل در این بررسی ها با توجه به بهینه سازی سایت شما به این نکته پی می برند که سایت شما مستحق قرار گرفتن در لیست ۱۰ سایت برتر دنیا در صفحه نخست گوگل است.

چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

آیا احساس می کنید سئو خیلی سخت است و ارزش تلاش ندارد؟سئو سایت چندان پیچیده نیست. کاملاً ساده است – یا حداقل اصول اولیه آن ساده است. اما اصول سئو برای رتبه بندی شما کافی نیست ، درست است؟ در این مقاله یاد می گیریم که چگونه سئو کنیم و سئو سایتمان را بالا ببریم و افزایش دهیم . اکثر افرادی که وب سایت ها را اداره می کنند درک محدودی از SEO دارند ، بنابراین برای موفقیت فقط باید اصول اولیه را درست انجام دهید.

پنج سوالی که برای افزایش سئو سایت باید از خودمان بپرسیم و  یاد بگیریم :

چگونه بفهمیم مشتری هایمان به دنبال چه چیزی هستند؟

چگونه صفحات وب خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود سئو کنیم؟

چگونه مطمئن شویم که وب سایتمان هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسان قابل دسترسی است؟

چگونه می توان وب سایت های دیگر را به سایت خود پیوند داد و سرانجام:

چگونه می توان موفقیت سئو خود را اندازه گیری کرد؟

سئو چیست؟

پس از طراحی سایت نوبت به سئو سایت می رسد . همانطور که می دانید اکثر کابران موتورهای جستجویی مثل گوگل و یاهو و … تنها به بازدید از صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو اکتفا می کنند . بنابر این بهبود رتبه بندی سایت مساوی با افزایش بازدیدکنندگان آن وب سایت خواهد بود .

سئو سایت (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است . در واقع سئو روشی است برای کمک به موتورهای جستجو به منظور بهبود روند بازدید وب سایت ها است .

پیاده سازی سئو فرآیند نسبتا مشکلی است که به علم و دانش تخصصی نیاز دارد ، چرا موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر استراتژی های جستجوی خود هستند . همچنین الگوریتم رتبه بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی سایت  است و افزایش سئو سایت ها نیاز به فرد متخصصی دارد که با این معیار ها آشنایی کامل داشته باشد .

راه های افزایش سئو یک وب سایت چیست ؟

به طور کلی برای افزایش سئو یک سایت دو روش وجود دارد .

۱) روش هایی که موتورهای جستجو آن ها را تایید نمی کنند و به ” سئو کلاه سیاه ” معروفند . در صورت استفاده از این روش برای افزایش سئو سایت ، موتورهای جستجو سایت خاطی را جریمه کرده و از لیست نتایج جستجوی خود حذف می کنند .

به عنوان مثال استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند باعث افت سئو یک سایت شود .

۲) روش های مورد تایید موتورهای جستجو که به “سئو کلاه سفید” معروفند . این روش زمان بربوده و به صبر و حوصله نیاز دارد.

اما برای افزایش سئو کلاه سفید روش های گوناگونی وجود دارد که استفاده از همه یا تعدادی از آن ها می تواند به افزایش رنکینگ سایت شما کمک کند .

در ادامه برخی از روش های اصولی افزایش سئو را برای شما توضیح میدهیم :

۱) استفاده از کلمات کلیدی : در صورت امکان سعی نمایید حتما در مطلب خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید و توجه داشته باشید که این کلمات کلیدی باید حتما مرتبط با مطلب نوشته شده باشند . خوب است از کلمات معادل انگلیسی هم استفاده نمایید .

۲) توجه به تگ Title یا عنوان : در زمینه افزایش سئو مهم ترین تگ بعد از تگ متا ، تگ Title است . برای این قسمت باید کلماتی کوتاه ، مرتبط و با معنی انتخاب کنید .

۳) توصیفات مناسب در تگ متا یا متای توضیحات : همانطور که گفته شد تگ متا برای افزایش سئو سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در این قسمت باید توضیح مختصر و مفیدی در رابطه با سایتتان بنویسید . این توضیحات باید نهایا ۱۶۰ کاراکتر باشد .

۴) استفاده از لینک ها : سعی کنید به منظور افزایش سئو سایت خود از لینک ها استفاده کنید . سعی کنید تمامی محتوای صفحات را در یک صفحه قرار ندهید و آن ها را با لینک به هم ارتباط دهید .  به خاطر داشته باشید که هرچه صفحه اصلی وب سایتتان سبک تر باشد برای افزایش سئو سایتتان مفید تر است .

۵) استفاده از شبکه های اجتماعی : چون صفحات شبکه های اجتماعی نیز مانند صفحات وب سایت های عادی ایندکس می شوند و رنک میگیرند ، بنابر این با بهره گیری صحیح از شبکه های اجتماعی می توانید رتبه وب سایت خود را افزایش دهید .

همچنین مقالات ارسال شده شما در شبکه های اجتماعی ایندکس می شود و در نتیجه کاربر با یک جستجوی ساده ، وب سایت شما را خواهد یافت.

علاوه بر اینها مطالب درج شده در شبکه های اجتماعی نسبت به سایت هایی مثل توییتر مدت زمان بیشتری در موتورهای جستجو باقی خواهند ماند.

مزیت دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی در افزایش سئو سایت این است که اگر کاربری با رنک بالا ، مطلب شما را به اشتراک بگذارد ،رنک سایت شما نیز بالا خواهد رفت .

ضمنا بسیار خوب است که مطالب موجود در سایت خود را در شبکه های اجتماعیتان به اشتراک بگذارید

۶) قرار دادن حد اقل یک عکس سبک با توضیحات : موتور جستجوی گوگل وجود تصاویر در صفحات وب سایت را به عنوان یک عامل مهم و مثبت در افزایش رتبه بندی وب سایت می شناسد .

۷ ) عدم کپی برداری : یکی از مهم ترین مسائل برای افزایش سئو سایت این است که هرگز و تحت هیچ شرایطی مطلبی را صرفا از سایتی کپی و در سایت خودتان پیست نکنید . این کار باعث بی توجهی گوگل به سایت شما خواهد شد .

علاوه بر مطالب گفته شده ، راه کارهای زیاد و تخصصی تری برای افزایش سئو سایت ها وجود دارد . ولی برای صاحبین سایت و افراد نا آشنا به امور سئو ، بهترین کار کمک گرفتن از متخصصان افزایش سئو و رتبه بندی سایت است .

پیشنهاد میکنم مقاله افزایش رتبه سایت در گوگل رو هم مطالعه بفرمایید.

سئو و بهینه سازی سایت توسط متخصصان ما

سئو و بهینه سازی سایت ها باید براساس استاندارد های وب باشد. البته موضوع اصلی طراحی سایت براساس اصول سئو و الگوریتم های گوگل است ، تیم طراحی سایت ما در این راستا سعی می نمایند با اصول سئو و بهینه سازی سایت بهترین کیفیت را ارائه نمایند.

اصول بکار رفته برای بهینه سازی سایت همه الگو برداری از الگوریتم های گوگل می باشد و کارشناسان ما سعی می نمایند ، سئو و بهینه سازی در شرکت ما براساس علم روز انجام می پذیرد.

برای مشاوره رایگان در مورد سئو و بهینه سازی با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

نتیجه گیری نهایی

پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO و نحوه عملکرد آن، اکنون می توانید برای بهبود سئوی خود و افزایش رتبه خود در صفحه نتایج موتور جستجو، در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، عوامل زیادی وجود دارند که در رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارند، اما مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا محتوای شما با ارزش است یا به مخاطب مورد نظر شما مربوط می شود یا خیر.

به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو زمانبر است. شما مزایای SEO را یک شبه تجربه نخواهید کرد. در حقیقت، ممکن است ماه ها طول بکشد تا از نتایج کار سخت شما لذت ببرید. با این وجود، پیروی از بهترین شیوه های سئو با ایجاد محتوای با کیفیت که متمرکز به کمک به بازدید کنندگان شماست، بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است که برای سالهای آینده ترافیک سایت ارگانیک جدید را به وجود می آورد.

برای ساخت سئو خود به کمک نیاز دارید؟ اگر از رتبه بندی موتورهای جستجو خود راضی نیستید، ممکن است زمان تماس با تیم ما برای بهینه سازی سایتتان باشد. تیم با استعداد ما، خدمات سئو با کیفیتی را ارائه می دهد که به شما در بهبود رتبه موتورهای جستجو کمک می کند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود وارد می کند.

خروج از نسخه موبایل