چگونه فالوور های خود را افزایش دهیم ؟

18 تا از بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی و جذب فالوور در اینستاگرام، دغدغه‌ٔ هر کسی است که می‌خواهد از پیجش به درآمد برسد. قدیم‌ترها بعضی از افراد با خرید فالوور فیک ‌سعی داشتند هر چه زودتر به این هدف برسند تا شاید بتوانند محصولات بیشتری بفروشند و درآمدشان افزایش پیدا کند؛ غافل از اینکه  این فالوورهایی که خریده‌اند نه مخاطب هدف آن‌ها محسوب می‌شوند و نه اصلا واقعی‌اند! دقیقا فاجعه از همین جا شروع می‌شد.

فکرش را بکنید! کلی هزینه برای افزایش تعداد فالوور اینستاگرام فیکی که نه‌تنها سودی نداشتند، بلکه باعث نابودی کسب‌وکار هم می‌شدند. اما راه چاره چیست؟! در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با روش‌هایی واقعی به فالوورهای بیشتری برسید. البته فالوورهایی که به دنبال کسب‌و‌کار شما بوده‌اند؛ چی بهتر از این می‌تواند باشد؟ شما به افرادی می‌رسید که حاضرند پول بدهند و از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند! پس اگر مشتاقید که بدانید چگونه در اینستاگرام فالوور جذب کنیم، با ما در فالوور تاپ؛ تا انتهای مقاله همراه باشید. با افزایش فالوور پیجتان تنها اندازهٔ خواندن این مقاله فاصله دارید!

راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام

برای افزایش فالوور مواردی را برای شما در ادامه آورده‌ایم که برحسبِ تجربهٔ واقعی و الگوریتم‌های اینستاگرام آزموده شده‌اند و درصد موفقیت آن‌ها بسیار بالاست. ما تمام مواردی را که شامل جذب فالوور در اینستاگرام ‌می‌شوند، به دو دسته تقسیم‌بندی کرده‌ایم:

در ادامه، با ما همراه باشید تا به‌طور مفصل با هر دو روش آشنایی پیدا کنید و بتوانید در استراتژی خود آن‌ها را به کار  گیرید.

افزایش فالوور واقعی از طریق محتوا و تعامل

این روش بر خلاف، روش تبلیغاتی، هزینۀ زیادی برای‌تان ندارد. در ضمن، اگر در انجام این روش‌ها ثابت‌قدم باشید، نتایج فوق‌العاده‌ای نصیب پیجتان می‌شود و کسب‌وکارتان را تکان اساسی می‌دهد. بیشتر از این شما را معطل نمی‌کنیم؛ این شما و این روش‌های جذب فالوور در اینستاگرام!

۱. بیوی پیج خود را برای دسترسی افراد بهینه کنید

بیوی اینستاگرام شما به فالوورهای بالقوه می‌گوید که شما چه کسی هستید، کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای است و امیدوارید مردم پس از بازدید از پروفایل شما چه اقدامی انجام دهند؛ بنابراین از همهٔ آن 150 کاراکتر برای توضیحات نهایت استفاده را ببرید. بیو اینستاگرام شما باید شامل موارد زیر باشد:

توجه: به‌جای اینکه فقط اعتبار، شعار یا ارزش پیشنهادی خود را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید، به دنبال‌کنندگان بالقوه تصویر واضحی از آنچه در صورت فالو کردن شما می‌توانند انتظار داشته باشند، ارائه دهید. در واقع، باید به افراد دلیلی بدهید که شما را دنبال کنند؛ مثل: «آموزش سریع نکات بازاریابی»

همان طور که در بیوی اینستاگرام فالوورتاپ می‌بینید، تمام موارد به‌خوبی رعایت شده است. حتما می‌دانید که در بیوی اینستاگرام تنها می‌توانید یک لینک داشته باشید که قابل کلیک است؛ پس از آن باید عاقلانه استفاده کنید. برخی از کسب‌وکارها یک لینک استاندارد به وب‌سایت خود دارند، درحالی‌که برخی دیگر به‌طور مرتب آن را تغییر می‌دهند تا بتوانند از بقیه لینک‌هایشان نیز استفاده کنند. اگر می‌خواهید این کار را برای خود آسان‌تر کنید و از تمام لینک‌های خود در بیو استفاده کنید، از ابزارهای لینک در بیو مانند یک‌لینک استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد یک لینک را به فهرستی از لینک‌ها تبدیل کنید.

با زدن روی لینکِ یک‌لینک فالوورتاپ در تصویر بالا، به این صفحه می‌رسید که لینک تمام شبکه‌های اجتماعی در آن مشخص است:

۲. بهترین زمان را برای انتشار پست در اینستاگرام پیدا کنید

حقیقت این است که هیچ پاسخ واضحی  برای اینکه چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید تا به بیشترین تعداد افراد برسید وجود ندارد؛ اما اگر اکانت‌ بیزینسی دارید، با استفاده از تجزیه‌و‌تحلیل اینستاگرام به‌صورت رایگان، می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی از آن دریافت کنید.

ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. روی دکمه «Insights» از پروفایل بیزینسی اینستاگرام خود ضربه بزنید، به «Total followers» بروید؛ از آنجا، به پایین بروید تا بیشترین زمان فعالیت مخاطبان خود را ببینید. (چنانچه می‌خواهید درباره ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که محتوای شما چه زمانی بیشترین بازخورد را دارد. به‌عنوان مثال، یک ویدیوی دستور پخت غذا به‌صورت گام‌به‌گام، ممکن است در خارج از ساعت‌های کاری بهتر عمل کند؛ زیرا افراد تمایل بیشتری به آشپزی دارند. از طرف دیگر، یک پست کافی‌شاپ ممکن است حوالی ساعت 2 بعدازظهر به‌خوبی دیده شود. وقتی مردم دچار رکود بعدازظهر می‌شوند.

طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و ساعت 4 تا 5 بعدازظهر در روزهای هفته است. توصیه می‌کنیم برای اینکه زمان مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر را پیدا کنید،،  چند وقت زمان‌های مختلف را امتحان کرده و نتایج را اندازه‌گیری کنید. اینطوری بعد از مدتی بهترین زمان پست‌گذاری را برای بیزینس خود پیدا می‌کنید.

۳. به‌طور مداوم پست بگذارید

فراموش نکنید که ثبات، یک عنصر کلیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام است. اگر پست‌های شما با استفاده از یک تقویم محتوایی به‌صورت منظم و هدفمند منتشر شوند، علاوه بر اینکه باعث ایجاد تعامل بهتر با مخاطبان می‌شود، الگوریتم اینستاگرام هم پست‌های شما را نزدیک به بالای فید فالوورهایتان نشان می‌دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ روی ۱۴ صنعت نشان می‌دهد که کسب‌وکارها به‌طور میانگین در هفته، چهار پست اینستاگرامی را به اشتراک می‌گذارند. توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن حداقل یک‌ بار در روز پست بگذارید؛ البته مطمئن شوید که در این روند کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنید.

برندهایی که روال منظمی برای پست‌گذاری دارند، بهترین نتایج را می‌بینند. ارسال پست بیشتر لزوماً به معنی نرخ تعامل بالاتر نیست. روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که هم‌راستای خواسته و نیاز مخاطب شما باشد. طبق مطالعهٔ  Tailwind، پروفایل‌هایی که روزانه پست می‌کنند، چهار برابر بیشتر از آن‌هایی که کمتر پست می‌گذارند، فالوورهای اینستاگرام را جذب می‌کنند.

۴. با طرز کار اکسپلور آشنایی پیدا کنید

در اهمیت اکسپلور همین بس که وقتی پست شما این قابلیت را داشته باشد که به اکسپلور راه پیدا کند، علاوه بر آنکه میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند، ممکن است توسط هزاران نفر هم فالو شوید. اگر محتوای جذابی تولید کنید که افراد بیشتری با آن درگیر شوند و واکنش مثبتی نسبت به آن داشته باشند، احتمال اینکه پست شما به اکسپلور راه پیدا کند زیاد است. برای بیشتر دیده شدن در اکسپلور، موقع تولید محتوا این موارد را رعایت کنید:

جا دارد باز هم تاکید کنیم که اکسپلور، راه فوق‌العاده‌ای برای جذب فالوور است. برای اینکه از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنید، حتماً مقالۀ « اکسپلور اینستاگرام چیست»  را بخوانید و با راه‌های رفتن پست به اکسپلور آشنا شوید.

۵. محتواهایی با قابلیت اشتراک‌گذاری بالا ایجاد کنید

وقتی پای جذب فالوور در اینستاگرام در میان باشد، تولید محتوایی که قابلیت اشتراک‌گذاری بالا دارد، به این روند سرعت می‌بخشد. از دیگر راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام، تولید محتواهایی است که آدم‌ها آن‌ها را دوست دارند و با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌شان به‌اشتراک می‌گذارند.

محتواهایی مثل میم‌های متداول، نقل‌قول‌های الهام‌بخش و پست‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای آموزش می‌دهند، همگی قالب‌هایی هستند که امتحان خودشان را پس داده‌اند. این پست‌ها به‌سرعت ویروسی شده و راهی اکسپلور می‌شوند. از این فرصت می‌توانید استفاده کنید تا افراد بیشتری را با خود همراه کنید. برای ایجاد یک میم فوق‌العاده موفق، سعی کنید تعادلی بین تصاویر متداول که با آن‌ها کار می‌کنید، احساسات مخاطبان هدف و جایگاه برندتان پیدا کنید.

۶. Reels را در ترکیب محتوای خود بگنجانید

ریلزها از آن نوع محتواهایی هستند که به‌دلیلِ جذابیت و محبوبیتی که بین کاربران اینستاگرام دارند، به‌سرعت و به‌راحتی دست‌به‌دست می‌شوند. با این ابزار می‌توانید به مخاطبان هدف جدید دسترسی پیدا کنید و تعداد فالوورهای‌تان را از این طریق نیز بیشتر کنید..

فقط یک نکته؛ سعی کنید در ریلز، به‌جای  فروش محصولات یا محتوای صرفا آموزشی، نکات مربوط به صنعت خود را ارائه دهید و افراد را سرگرم کنید.

برای کسب بهترین نتایج:

۷. روی یک استراتژی هشتگ سرمایه‌گذاری کنید

هشتگ‌ها در جاهای مختلفی کاربرد دارند؛ اما در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. هشتگ‌های مناسب می‌توانند تصویر شما را در معرض دید حجم زیادی از مخاطبان هدف شما قرار دهند و به نظر نمی‌رسد کاربران اینستاگرام مانند سایر شبکه‌ها از هشتگ خسته شوند. با یافتن هشتگ‌هایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، شروع کنید.

اگر از هشتگ‌های محبوب اینستاگرام در عکس‌های خود استفاده کنید، احتمال اینکه به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید و کشف شوید بسیار بیشتر است؛ همچنین هشتگ یافتن محتوای شما را برای افرادی که عبارات خاصی را جستجو می‌کنند، آسان می‌کند.

شما می‌توانید ایده‌های هشتگ را از رقبا یا اکانت‌های مشابه تقلید کنید؛ اما در نهایت، بهتر است گروه‌هایی از هشتگ‌های خود را ایجاد کنید که به حساب خاص شما مربوط می‌شوند. همچنین اگر هر یک از کلیدواژه‌های موردنظر خود را مستقیماً در برنامه اینستاگرام جستجو کنید، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط بیشتر و محبوبیت آن‌ها را بیابید.

Later با بررسی بیش از 18 میلیون پست فید اینستاگرام، به این نتیجه رسیده است که با افزایش تعداد هشتگ‌ها از یک به 30، نرخ دسترسی به افراد 11 درصد (از 24 درصد به 35 درصد) افزایش می‌یابد.

با در نظر گرفتن این موضوع، اکانتی با ۲۰ هزار فالوور می‌تواند به‌ازای هر پست، ۲/۲ هزار اکانت اضافی به دست بیاورد. فراموش نکنید از هشتگ‌ها در استوری‌های خود نیز استفاده کنید تا شانس دیده شدن توسط کاربرانی که آن هشتگ خاص را دنبال می‌کنند، داشته باشید.

می‌توانید از استیکرهای هشتگ استفاده کنید (که در منوی استیکرهای اینستاگرام هنگام ایجاد استوری یافت می‌شوند) یا فقط هشتگ‌ را مستقیماً در کپشن‌های خود قرار دهید. اکنون که کاربران می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند، استوری‌های شما در اینستاگرام این شانس را دارد که هم افرادی که آن هشتگ را دنبال می‌کنند و هم افرادی که تازه آن را بررسی می‌کنند، دیده شوند.

خروج از نسخه موبایل