چگونه پکیج را در منزل سرویس کنیم؟

تامین آب گرم مناسب برای مصارف روزانه و همچنین دمای متعادل و گرمای مطبوع در فصل‌های سرد از ویژگی‌های مهم هر خانه‌ای است. امروزه پکیج‌های دیواری به یکی از محبوب‌ترین و پر کاربردترین وسایل گرمایشی منازل تبدیل شده‌اند. مزیت‌های استفاده از این دستگاه نسبت به سیستم شوفاژ و موتورخانه فراوان است.

مستقل بودن دستگاه پکیج برای هر واحد مسکونی و امکان دسترسی راحت و سریع به آن، تنظیم دلخواه دمای آب مصرفی و رادیاتور، اشغال فضای کمتر، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، مصرف بهینه سوخته و بازدهی بالا از جمله این مزیت‌ها است.

اما نکته بسیار مهم این است که باید در حفظ و نگهداری این وسیله بکوشیم تا خسارات و هزینه‌های جانبی برای سرویس و تعمیر آن در حد امکان کاهش پیدا کند. یکی از خطراتی که این دستگاه گرمایشی را تهدید می‌کند، رسوب املاح آب در قطعات و لوله‌های آن است که به دلیل سختی آب مصرفی شهری اتفاق می‌افتد.

با رسوب‌زدایی و سرویس پکیج به طور سالیانه می‌توانید طول عمر وسیله گرمایشی خانه خود را افزایش دهید و هزینه‌های تعمیر پکیج را به حداقل برسانید. در این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید چه زمانی و چگونه باید سرویس پکیج را انجام دهید.

سرویس پکیج دیواری:

همانطور که گفتیم امروزه متداول ترین وسیله برای ایجاد گرمایش پکیج دیواری می باشد. زمانی که از سیستم های پکیج دیواری استفاده می کنید برای نگهداری پکیج و جلوگیری از خرابی آن بهترین کار سرویس سالیانه پکیج ها می باشد. سرویس سالیانه پکیج از خراب شدن آن و نیاز به تعمیر پکیج جلوگیری می کند که نتیجه آن کاهش هزینه های شما می باشد.

بیشتر مصرف کنندگان وسایل الکترونیکی اینچنینی اهمیتی محاسبه هزینه های تعمیر و یا تعویض قطعات پکیجشان نمی دهند.اما همواره ایین موضوع ثابت شده است که هزینه سرویس پکیج در یک بازه زمانی مشخص همواره کمتر از هزینه تعمیرات پی در پی و تعویض قطعات آن است.همچنین با بالا رفتن قیمت قطعات وسایل الکترونیکی، به صرفه ترین امر ان است که از این وسایل کاملا و اصولی نگهداری کنید. تهران سرویس آنلاین ارایه دهنده خدمات نصب پکیج تعمیر پکیج و سرویس پکیج در تهران به شما عزیزان میباشد. https://www.tehranservic.com/water-heater/wh-service/

مزایای سرویس کردن پکیج

دلایل بسیاری وجود دارند که به ما نشان می دهند که سرویس پکیج از کارهای ضروری بوده و در افزایش زول عمر این دستگاه نقش موثری دارد. سرویس کردن پکیج به عملکرد بهتر پکیج و راندمان بالاتر آن منجر می گردد. در هنگام سرویس کردن پکیج، قطعاتی که خراب و معیوب شده اند توسط تعمیرکار شناسایی شده و در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشند تعمیر می گردند و همچنین ممکن است این قطعات نیازمند تعویض باشند که توسط تعمیرکار پکیج با یک قطعه سالم تعویض می گردند.

با سرویس کردن پکیج، دستگاه به طور کامل رسوب گیری شده و به ویژه در فصل زمستان که نیاز بیشتری به پکیج احساس می شود می توان با آرامش خیال از آن استفاده نمود. با توجه  به مواردی که گفته شد می توان نتیجه گرفت که سرویس پکیج بسیار به صرفه بوده و از نظر اقتصادی هم می تواند به خانواده ها کمک بسیاری نماید چرا که عدم سرویس کردن آن در طولانی مدت می تواند هزینه های بیشتری را برای دستگاه به بار آورد.

چه زمانی به رویسکار پکیج احتیاج داریم؟

اگر چنین نشانه‌هایی را در عملکرد پکیج مشاهده کردید نشانه آن است که موعد سرویس پکیج سر رسیده:

انواع سرویس پکیج

همانطور که گفته شد سرویس پکیج شامل موارد مختلفی می گردد که توسط تعمیرکاران و تکنسین های پکیج صورت می گیرد. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره شده است:

یکی از اصلی ترین و مهم ترین کارهایی که در هنگام سرویس کردن پکیج دیواری انجام می شود رسوب زدایی می باشد. همانطور که می دانید آیب هری مصرفی ما دارای سختی می باشد و از یون های مختلفی مانند منیزیم و کلسیم تشکیل شده است. این یون ها به مرور زمان در قطعات و لوله های مختلف پکیج رسوب کرده و موجب گرفتگی آنها می گردد این گرفتگی می تواند مشکلات مختلفی را مانند کاهش فشار آب، گرم نشدن آب مصرفی شده و در صورتی که برطرف نگردد می تواند خسارات زیادی به دستگاه وارد نموده طول عمر دستگاه را کاهش دهد. برای سرویس پکیج ممکن است نیاز به استفاده از اسید و مواد شیمیایی مختلف باشد که افراد مبتدی و بی تجربه قادر به انجام آن نمی باشند و نیاز به تخصص تعمیرکار پکیج می باشد.

زمانی که تعمیرکار جهت سرویس دوره ای پکیج شما مراجعه می کند، نیاز است تا علاوه بر رسوب زدایی به کنترل نمودن فشار آب نیز بپردازد. در صورتی که فشار آب پکیج کم یا زیاد باشد می تواند به قطعات داخلی آن آسیب زده و به خرابی پکیج منجر گردد.

عملکرد مدار گرمایشی نیز باید در سرویس کردن پکیج مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر آن محور پمپ سیرکولاسیون نیز باید کنترل شده و در صورتی که این پمپ دچار گرفتگی باشد برای برطرف نمودن آن اقدام گردد. در صورت وجود مشکل در این پمپ، پمپاژ آب به خوبی انجام نمی شود و آب به محل مورد نظر نمی رسد و یا با فشار بسیار کمی مواجه می گردد.

در هنگام سرویس کردن پکیج یکی از اقداماتی که حتما باید انجام گیرد، هواگیری می باشد. انجام هواگیری امری کاملا تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکار پکیج صورت گیرد. در صورتی که پکیج دیواری هواگیری نشود، امکان بروز سر و صدای زیاد در آن وجود داشته و می تواند سبب آزار و اذیت ساکنین ساختمان گردد. علاوه بر آن انجام هواگیری می تواند بهبود عملکرد پکیج را به دنبال داشته و در نهایت در مصرف گاز صرفه جویی نماید.

پکیج های دیواری دارای دودکشی می باشند که گاز مصرفی از آن خارج می گردد. گاهی ممکن است در اثر عدم بررسی این دودکش، در مسیر آن گرفتگی اتفاق افتاده و موجب بروز خطراتی گردد. گرفتگی دودکش می تواند سبب خارج نشدن گاز CO2 از ساختمان شده و در نهایت خفگی افراد را به دنبال داشته باشد. پس نیاز است تا در هنگام سرویس پکیج این دودکش ها نیز به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و تست گردند.

در پایان نیاز است تا این نکته بیان گردد که سرویس پکیج با وجودی که نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد این دستگاه دارد اما در صورتی که توسط فرد غیر متخصص انجام گیرد می تواند موجب بروز خساراتی جبران ناپذیر گردد و حتما نیاز است تا از یک تعمیرکار ماهر در تعمیر پکیج و نیز نصب پکیج استفاده نمود.

نکات مهم قبل از سرویس پکیج دیواری

به صورت کلی هر وقت که بخواهید سرویس پکیج دیواری را انجام دهید قبل از انجام این کار باید به چند نکته مهم و ضروری توجه کنید و بعد از رعایت آن‌ها سپس سرویس کردن پکیج را شروع کنید.

  1. اولین نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که برق پکیج را قطع کنید چرا که در حین سرویس کردن پکیج خطر برق گرفتگی وجود دارد.
  2. در مرحله بعد باید گاز پکیج را قطع کرده که در هنگام سرویس کردن پکیج با باز کردن قطعات گاز به بیرون نشت نکند.
  3. و نکته ایی دیگر که باید به آن توجه شود این است که باید آب درون پکیج را خالی کنید این کار را می‌توانید به وسیله شیر آب خروجی ظرفشویی و یا حمام و … انجام دهید.

پس از انجام این کارها می‌توانید به صورت مرحله به مرحله سرویس پکیج دیواری را انجام دهید و اما اگر سرویس‌های پکیج خود را به مراکز نصب، سرویس و تعمیر پکیج دیواری بسپارید سرویسکاران حرفه ای خودشان تمام نکات را رعایت خواهند کرد.

چگونه پکیج را رسوب‌زدایی کنیم؟

بهتر است یک تعمیرکار متخصص را استخدام کنید تا رسوب‌زدایی و تعمیر پکیج شما را کامل و بی‌عیب و نقص انجام دهد. اما در صورتی که بخواهید خودتان این کار را انجام دهید، در اینجا نکات لازم در این زمینه را بیان خواهیم کرد.

مراحل رسوب‌زدایی پکیج
۱- دو شاخه برق پکیج را از پریز بکشید و کاور پکیج را باز کنید.
۲- شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید، سپس شیر پرکن پکیج را در جهت عقربه‌های ساعت باز کنید. (شیر پرکن وسیله‌ای است که از آن برای کنترل دبی جریان آب سرد ورودی به پکیج استفاده می‌شود.) حالا شیر آب گرمی که در پایین‌ترین نقطه قرار دارد، (که معمولا شیر آب گرم شیلنگ دستشویی است) را باز کنید تا آب سیستم خالی شود و عقربه فشار پکیج روی عدد صفر قرار گیرد. به این ترتیب آب پکیج را تخلیه می‌کنید.
۳- با استفاده از دو عدد پیچ آلن شماره چهار، مبدل پکیج را که به بلوک‌ها متصل است باز کنید و سپس آن را درآورید.
۴- مبدل پکیج را رسوب‌زدایی کنید. برای این کار از ماده‌ای به نام دیسکلر استفاده می‌کنند. دیسکلر یا رسوب‌زدا محلول شیمیایی است که برای پاک‌سازی دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی به کار می‌رود. می‌توانید مطمئن باشید که این ماده به پکیج شما هیچ آسیبی نمی‌رساند چرا که با توجه به ساختار آن تهیه شده است. اما باید حواستان باشد که هنگام کار با این ماده احتیاط لازم را رعایت کنید و از ماسک و دستکش و لباس کار استفاده کنید. هم‌چنین بهتر است چشمان‌تان را با عینک مخصوص بپوشانید. سپس دیسکلر را درون سوراخ موجود در مبدل بریزید تا عمل اسیدشویی انجام شود. یک ربع صبر کنید و سپس با فشار آب آن را بشویید.
در صورتی که رسوب‌ها به صورت کامل از بین نرفت، باید کار را با حرارت دادن و ضربه زدن ادامه دهید. به این ترتیب که ابتدا مبدل را روی شعله گاز می‌گیرید و خوب حرارت می‌دهید، سپس با چکش روی آن ضربه می‌زنید یا زیر فشار آب می‌گیرید تا باقی رسوبات نیز کنده شود.
۵- حالا نوبت نصب مبدل است. اما پیش از آن دقت کنید که اگر اورینگ‌ها تغییر شکل داده بودند، آن‌ها را عوض کنید. اورینگ اتصال حلقه‌ای شکل است که برای نصب مبدل استفاده می‌شود.
۶- مبدل را سر جای خود به گونه‌ای قرار دهید که شیارهای آن سمت چپ قرار گیرد و آن را نصب کنید.
۷- فشار پکیج را روی عدد یک و نیم تنظیم و سپس آن را روشن کنید.

قیمت سرویس پکیج دیواری چقدر است؟

هزینه سرویس پکیج دیواری با توجه به روش سرویس پکیج دیواری تعیین می‌شود و می‌توان گفت که هزینه آن تقریبی محاسبه می‌شود.
برای مثال هزینه سرویس کامل با سرویس دوره ای کاملا متفاوت است و مسلما هزینه سرویس کامل بیشتر از دوره ای است چرا که همه قطعات پکیج باید بررسی شوند و سپس سرویس شوند.

سرویس تمامی برند پکیح:

در هنگام مواجه شدن با مشکلات پکیج خود کافیست با ما تماس حاصل نمایید , تا تعمیرکار تهران سرویس آنلاین برای رفع مشکل به محل اعزام شود.تمامی خدمات این مجموعه دارای 6 ماه ضمانت و پشتیبانی 24 ساعته میباشد.
تا اعزام تعمیرکار تنها یک تماس فاصله دارید.

چرا سرویسکار پکیج خود را باید از تهران سرویس آنلاین سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص سرویس پکیج
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما ۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترین رضایت مردمی

خروج از نسخه موبایل