معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه در بازار

انواع شیرآلات آشپزخانه از نظر نحوه اتصال

محل نصب شیر ظرفشویی کی دبلیو سی آشپزخانه با توجه به مدل و طراحی‌شان متفاوت است و به سه مدل تقسیم‌بندی می‌شود که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون خانه و سلیقه‌تان هر یک از آنها را انتخاب کنید:

شیر آشپزخانه متصل به پیشخوان

اگر مدل شیر ظرفشویی قهرمان متصل به پیشخوان را برای آشپزخانه‌تان انتخاب کرده‌اید، به این نکته توجه داشته باشید که زمان نصب به اندازه دو الی سه سانتی‌متر فاصله بین محل اتصال لوله و دیوار قرار دهید تا به‌ راحتی بتوانید آب و جرم جمع شده در آن نقطه را تمیز کنید. با توجه به اینکه این مدل شیرآلات به پیشخوان متصل می‌شوند، جنس پیشخوان اهمیت زیادی دارد و بهتر است از جنس گرانیت و کورین باشد. شیر آشپزخانه متصل به پیشخوان نمایی جذاب و متفاوت به آشپزخانه می‌دهد.

شیر آشپزخانه متصل به سینک

یکی از انواع شیرآلات آشپزخانه که معمولا در بیشتر آشپزخانه‌ها نصب می‌شوددر مقایسه با بازارهای جهانی، شیر آشپزخانه متصل به سینک است. این مدل شیر آشپزخانه را بسیاری از افراد به دلیل تنوع بالا در طراحی، قیمت و جنس انتخاب می‌کنند. شیر آشپزخانه متصل به سینک، به یکی از حفره‌هایی که در سینک ظرفشویی قرار دارد متصل می‌شود و نصب آن بسیار ساده است. نکته مثبت دیگری که در رابطه با این مدل شیرآلات وجود دارد، این است که اگر بخواهید آن را تعویض کنید نیازی به تعویض سینک ندارید و با کمترین هزینه می‌توانید تغییر خوبی در آشپزخانه ایجاد کنید.

شیر آشپزخانه متصل به سینک فضای کمی را اشغال کرده و به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

شیر آشپزخانه متصل به دیوار

شیر آشپزخانه متصل به دیوار باید متناسب با اندازه و نوع سینک ظرفشویی انتخاب شود. به‌عنوان مثال برای سینک‌های دولگنه، باید اندازه و میزان چرخش شیر طوری باشد که آب به اطراف پاشیده نشود و داخل سینک بریزد. با توجه به اینکه این مدل شیرآلات به دیوار نصب می‌شوند، باید به‌درستی آنها را تعبیه کنید تا موجب آسیب دیدن دیوار آشپزخانه نشود.

شیر آشپزخانه متصل به دیوار نمایی کلاسیک به دکوراسیون آشپزخانه می‌بخشد و تمیز کردن پیشخوان و سینک را آسان‌تر می‌کند.

لولهکشی آب و فاضلاب

انواع شیرآلات آشپزخانه از نظر تعداد دستگیره

شیرآلات آشپزخانه از لحاظ شکل ظاهری و تعداد دستگیره به سه مدل تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

شیرآلات آشپزخانه تک دستگیره

همانطور که از اسم این مدل شیر آشپزخانه پیداست، تنها یک دستگیره دارد. دستگیره این مدل شیرآلات در تنظیم فشار و دمای آب کاربرد دارد. کار با شیرآلات آشپزخانه تک دستگیره به دلیل دقت کمی که در تنظیم دما و همینطور فشار آب دارد، سخت‌تر از شیرآلات دو دستگیره است.

برای نصب شیرآلات تک دستگیره، نیاز به ایجاد یک حفره در سینک یا پیشخوان دارید از این رو نصب آن راحت است.

شیر آشپزخانه دو دستگیره

در گذشته بیشتر از شیرهای دو دستگیره برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شد. به همین دلیل نصب این مدل شیرآلات در آشپزخانه نمایی کلاسیک به آن می‌دهد. برای نصب شیرآلات دو دستگیره باید سه حفره در پیشخوان یا سینک ایجاد کنید: دو حفره برای دستگیره‌ها و یک حفره برای شیر آب.

در شیرآلات دو دستگیره، یک دستگیره برای آب سرد و دستگیره دیگر برای آب گرم در نظر گرفته شده است. اما با هر دو دستگیره می‌توان فشار آب را تنظیم کرد.

شیر آشپزخانه بدون دستگیره

شیرهای آشپزخانه بدون دستگیره مجهز به سنسور یا حسگر هستند که با حرکت یا لمس دست، جریان آب را قطع و وصل می‌کند. علاوه بر سنسور، یک اهرم کوچک هم به شیر آب متصل است که برای تنظیم دما و فشار آب کاربرد دارد. مزیت این مدل نسبت به سایر شیرآلات قطع شدن خودکار جریان آب پس از اتمام کار افراد است که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. اما امکان تنظیم دما و فشار آب با استفاده از سنسور وجود ندارد و تنها از طریق اهرم کناری انجام می‌شود.

کار کردن با شیرآلات بدون دستگیره برای کودکان و افراد کم توان بسیار مناسب و راحت است.

متریال انواع شیرآلات آشپزخانه

به‌طور کلی آلیاژ به کار رفته در انواع شیرآلات آشپزخانه و شیرآلات بهداشتی از جنس برنج یا سرب خشک است. با توجه به اینکه سرب بعد از مدتی دچار خوردگی می‌شود و برای سلامت بدن ضرر دارد، شیرآلاتی را برای آشپزخانه انتخاب کنید که از آلیاژ برنج ساخته شده باشند. آنچه باعث ایجاد تفاوت در رنگ و شکل ظاهری شیرآلات آشپزخانه می‌شود، تفاوت در آلیاژ روکش آنهاست.

شیرآلات آشپزخانه با روکش کروم

شیرآلات با روکش کروم مقاومت و دوام بالایی در برابر خوردگی دارند و رنگ سفید مایل به نقره‌ای آنها نمایی لوکس و مدرن به آشپزخانه می‌دهد. شیرآلات با روکش کروم به دلیل تنوع در طراحی و قیمت مقرون به‌صرفه‌شان طرفداران زیادی دارند.

شیرآلات آشپزخانه با روکش کروم لکه نمی‌گیرند، کافیست برای تمیز کردن آنها از مقداری سرکه استقاده کنید، خواهید دید مانند روز اول براق و درخشان می‌شوند.

شیرآلات آشپزخانه با روکش برنج

شیرآلات آشپزخانه با روکش برنج که بدنه آن هم با آلیاژ برنج ساخته شده باشد، از بهترین شیرآلات آشپزخانه محسوب می‌شود. اگر به سلامت خود و اعضای خانواده اهمیت می‌دهید، شیرآلات با روکش برنج را انتخاب کنید زیرا خاصیت میکروب‌کشی دارند.

شیرآلات آشپزخانه با روکش برنج جذابیت خاصی به خانه شما می‌بخشند. اگر به‌دنبال شیرآلات دکوراتیو و با دوام هستید شیرآلات آشپزخانه با روکش برنج را انتخاب کنید.

شیرآلات آشپزخانه با روکش برنز

شیرآلات آشپزخانه با روکش برنز جزو شیرآلات گران‌قیمت در بازار هستند. دلیل قیمت بالای این شیرآلات کیفیت بالا و ظاهر زیبای آنهاست. شیرآلات با روکش برنز مات هستند و سبک متفاوتی به آشپزخانه‌تان می‌دهند.

برنز از ترکیب آلیاژ مس با قلع به دست می‌آید از این رو در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد.

شیرآلات آشپزخانه با روکش استیل

این نوع شیرآلات برای هر سبک دکوراسیونی مناسب هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. فراموش نکنید اگر شیرآلات با روکش استیل را انتخاب کردید، به فروشنده تاکید کنید که جنس استیل آن ضد زنگ باشد زیرا دوام بیشتری دارد.

تنوع بالا در طراحی، مقاومت در برابر خوردگی و نصب آسان از جمله مزایای شیرآلات آشپزخانه با روکش استیل است.

شیرآلات آشپزخانه با روکش مس

همانطور که می‌دانید فلز مس جزو فلزات ارزشمند و گرانبهاست. شیرآلات آشپزخانه با روکش مس از زیباترین و البته گران‌قیمت‌ترین انواع شیرآلات آشپزخانه در بازار هستند. نصب شیرآلات با روکش مس جلوه‌ای لوکس و کلاسیک به خانه شما می‌بخشد.

شیرآلات آشپزخانه با روکش مس دوام بالایی در برابر خوردگی دارند و همینطور دارای خاصیت ضد میکروبی هستند.

قیمت حدودی انواع شیرآلات آشپزخانه

قیمت انواع شیرآلات آشپزخانه با توجه به جنس بدنه، روکش، برند تولیدکننده و طراحی که دارند، متفاوت از یکدیگر است. ارزان‌قیمت‌ترین شیر آشپزخانه در بازار 250 هزار و گران‌قیمت‌ترین آنها در حدود 8 میلیون تومان است. در این بخش قیمت حدودی انواع شیرآلات آشپزخانه را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا قبل از خرید اطلاعات لازم درباره آنها داشته باشید:

معرفی برندهای معتبر و معروف

خرید شیرآلات از برندهای خوب و معتبر به ما این اطمینان خاطر را می‌دهد که کیفیت کار بالا بوده و دوام خوبی دارد. از این‌رو لازم است قبل از خرید، برندهای معتبر و معروف در زمینه تولید شیرآلات آشپزخانه را بشناسید. در ادامه به معرفی چند برند معروف خواهیم پرداخت:

شیرآلات راسان

شیرآلات راسان از برندهای محبوب تولیدکننده شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بوده و محبوبیت آن به دلیل کیفیت بالای محصولات است. قیمت شیرآلات راسان با توجه به دوام و ظرافتی که در طراحی آنها به کار برده شده، منطقی به‌ نظر می‌رسد.

شیرآلات قهرمان

شیرآلات قهرمان با توجه به استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته می‌شوند. قیمت شیرآلات قهرمان نیز مانند سایر برندها با توجه به مدل و آلیاژی که در آن به‌کار رفته، متفاوت است.

شیرآلات درخشان

شیرآلات درخشان تنوع بالایی در طراحی محصولاتش دارد و متناسب با همه سلیقه‌هاست، به همین دلیل قیمت شیرآلات درخشان تنوع زیادی دارد. به‌عنوان مثال قیمت شیر ظرفشویی درخشان با بدنه برنج و روکش نیکل، در حدود 1.3 میلیون تومان است.

شیرآلات شودر

شیرآلات شودر نیز در زمینه تولید شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات بهداشتی و ساختمانی جزو برندهای معتبر است. قیمت شیرآلات شودر بسته به اینکه ست یا تکی باشد، متفاوت است.

خروج از نسخه موبایل