معرفی کاربرد انواع دریچه توزیع هوا و قیمت خرید دریچه هوا

یکی از اجزا مهم در ساختمان سازی دریچه توزیع هوا است. دریچه‌های توزیع کننده هوا، با توجه به جنس، شکل و کاربردشان با یکدیگر متفاوت هستند. امروزه توزیع هوا در ساختمان‌ها به خصوص برج های مسکونی، تجاری و بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وظیفه دریچه هوا توزیع هوای داخل کانال در بخش های مختلف خانه است. این دریچه ها به دلیل دارا بودن اصطکاک کم در برخورد با جریان هوا، دارای خروجی حداکثر در شدت جریان می باشند.

دریچه هوا، وظیفه تنظیم و توزیع مناسب هوای خروجی از کانال سیستم تهویه را برعهده دارد. جنس دریچه‌های توزیع هوا باید با دما و رطوبت منطقه جغرافیایی متناسب باشند. به طور مثال در مناطق گرمسیر از دریچه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند که بیشتر روی دیوار و سقف نصب می شوند. طی این مقاله به بررسی دریچه توزیع هوا پرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه توزیع هوا تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

انواع دریچه توزیع هوا بر اساس کاربرد کدام است؟

نوع دریچه‌ها و کاربرد آن‌ها به عوامل مختلفی مانند محل نصب، معماری ساختمان و مساحت محیط بستگی دارد. به طور کلی دریچه‌ها به دو نوع دیواری و سقفی تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع دریچه‌ها بر اساس ساختار می‌پردازیم.

دریچه دیواری برای توزیع هوا

این دریچه‌ها در محل خروجی کانال‌های تهویه هوا نصب شده و دارای تیغه‌های افقی و عمودی هستند. با تنظیم این دمپرها میزان خروج جریان هوا و توزیع آن در محیط اتاق کنترل خواهد شد. جهت جریان هوای سرد را در فصل تابستان رو به پایین و برای خروجی هوای گرم در فصل زمستان جهت دریچه را رو بالا تنظیم کنید.

دریچه توزیع هوا سقفی

این دریچه ها با نصب روی سقف کاذب، هوا را به شکل یکنواخت به محیط اطراف هدایت می کنند. دریچه های سقفی، در رستوران ها، کافی شاپ ها، بیمارستان‌ها، ساختماهای اداری، تجاری و مسکونی، برای توزیع نامحسوس هوا استفاده می‌شوند.

دریچه توزیع هوا با دمپر

روی این محصولات تیغه‌های ثابت یا متحرک طراحی می‌کنند، که به آن دمپر می‌گویند. دریچه های توزیع هوا با تیغه های ثابت، برای تخلیه هوای محیط به بیرون کاربرد دارند. این دریچه روی در یا دیوار که به خارج از ساختمان مشرف است، نصب می شود. اگر تیغه های متحرک و قابل تنظیم افقی یا عمودی داشته باشد. برای توزیع جریان هوای خروجی از کانال تهویه به محیط ساختمان استفاده می شود.

دریچه برگشت هوای تهویه

دریچه های برگشتی، پره‌های ثابتی دارند و جهت بازگشت هوای مطبوع به داخل محیط استفاده می شوند. این دریچه ها به دو صورت سقفی و دیواری و با شکل های گرد یا چهارگوش تولید می شوند.

دریچه ثابت یا یک طرفه

این دریچه ها به صورت ثابت و بدون دمپر بوده و برای انتقال هوا از یک طرف کاربرد دارند. امکان نصب روی سقف و دیوار را دارند. این مدل قابل تنظیم نبوده و در صورت نصب روی سقف، ارتفاع آن باید کمتر از ۵ متر باشد.

انواع دریچه توزیع هوا فلزی

در پاسخ به سوال دریچه فلزی چیست می توان گفت که یکی از پرکاربردترین محصولات برای استفاده در سیستم های تهویه مطبوع است. در ادامه به بررسی انواع دریچه فلزی می پردازیم.

دریچه هوای خطی

این نوع از دریچه‌ها امکان نصب روی دیوار و زیر سقف را دارند. دریچه های خطی در سه مدل دریچه کله قندی، زاویه دار و اسلوت هستند.

دریچه تهویه مشبک

این نوع از دریچه ها برای رفت و برگشت هوا به محیط کاربرد دارند. دریچه هوای مشبک، در مدل های شبکه شبکه، لانه زنبوری و با شکل های مربع، مثلث و گرد تولید می شود. شما می توانید دمپرهای این مدل را برای توزیع هوا تنظیم کنید.

دریچه توزیع هوا سقفی و فلزی

دریچه‌های سقفی برای توزیع یکنواخت هوا به سطح زمین استفاده می‌شوند. این مدل برای نصب روی سقف ساختمان و به صورت یک، دو، سه و چهار طرفه هستند. در برخی از ساختمان‌ها به عنوان دریچه کولر کاربرد دارند.

دریچه تهویه هوا دیواری

متداول‌ترین نوع دریچه تهویه هوا، دریچه تهویه هوا دیواری است. دریچه‌های دیواری به شکل چهارگوش طراحی شده و برای کولر و انتقال هوای وسایل گازسوز استفاده می‌شوند. این محصول دارای یک شبکه دمپر و پره‌های قابل تنظیم است، که می‌توان جهت حرکت هوا را تغییر داد.

دریچه هوای گرد

دریچه‌های گرد یا دریچه‌های خورشیدی، نوع دیگری از این محصولات هستند. این مدل با اشکال مدور هندسی، برای توزیع هوای مطبوع در ساختمان به کار می‌رود.

دریچه هوای فلزی تایلی

این نوع دریچه‌ها در دو نوع فریم دار و بدون فریم هستند. دریچه تایلی به صورت یک، دو، سه و چهار طرفه سقفی، بسیار ساده و آسان روی سقف کاذب ساختمان نصب می‌شود. این مدل را می‌توان با دمپر هم سفارش داد.

استعلام قیمت و خرید دریچه توزیع هوا از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولر، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه دریچه توزیع هوا را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه توزیع هوا پاسخ خواهیم داد.

دریچه توزیع هوا رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دریچه توزیع هوا جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

چه ضرورتی برای نصب دریچه های توزیع هوا وجود داره؟

کاربرد دریچه هوا پخش یک دست، مطبوع و همچنین حفظ جریان هوا است، در نتیجه برای سرمایش و گرمایش محیط به این دریچه نیاز خواهد بود.

دلیل هوادهی کم دریچه های توزیع هوا چیه؟

کمبود ظرفیت سرمایی، پایین بودن دور دمنده، افت فشار نادرست در کوئل، تنظیم نادرست دمپر های اصلی می توانند از دلایل هوادهی کمتر دریچه هوا باشند.

خروج از نسخه موبایل