آیا وقت سفارت فوری برای ویزای آلمان در حال حاضر صادر می‌شود؟

اطلاعیه سفارت آلمان

برای اینکه بتوانید خودتان وقت سفارت آلمان رزرو کنید باید تمام وقت سایت کارگزاری این کشور را زیر نظر بگیرید! به دلیل حجم بالای درخواست‌ها برای وقت سفارت آلمان و باز شدن درگاه رزرو نوبت فقط یک بار در هفته، تمامی وقت‌ها در کمتر از 5 دقیقه پر شده و همین موضوع باعث می‌شود، بعضی از افراد حتی تا 6 ماه نتوانند وقت سفارت رزرو کنند. اما بهترین راه‌حل این موضوع چیست؟

گرفتن وقت سفارت آلمان

پروسه تعیین وقت سفارت آلمان کاملاً به صورت آنلاین و توسط سایت کارگزاری ویزامتریک انجام می‌شود. از سایت ویزامتریک فقط برای ویزا‌های توریستی، دانشجویی، و تایید مدارک می‌توان وقت سفارت رزرو کرد. برای سایر ویزا‌های آلمان مثل پیوستن به خانواده و سایر روادید ملی این کشور باید از خود سفارت آلمان وقت رزرو کنید.

نحوه تعیین وقت سفارت آلمان

برای رزرو وقت سفارت آلمان می‌بایست مراحل زیر را طی کنید.

·         هزینه رزرو وقت سفارت را بپردازید

برای اینکه بتوانید از این سایت وقت رزرو کنید باید ابتدا هزینه تعیین وقت سفارت را به حساب شرکت ویزامتریک واریز نمایید. تا زمانی که هزینه به حساب این شرکت واریز نشود هیچ وقتی برای شما رزرو نخواهد شد.

·         تاریخ مورد نظرتان را در سایت مشخص نمایید

24 ساعت بعد از واریز هزینه قرار ملاقات با سفارت، شما مجاز به رزرو وقت از سایت ویزامتریک خواهید بود. به همین منظور بعد از ورود به سایت در قسمت بالای صفحه بخش «روش‌های درخواست روادید» را انتخاب و بر روی گزینه «رزرو قرار ملاقات» کلیک کنید. در این صفحه بر روی گزینه «مراحل انتصاب» کلیک کرده تا وارد بخش تعیین نوع نوبت سفارت شوید.

·         نوع وقت سفارت را مشخص کنید

در این بخش بر روی نوع وقت (وقت تحصیلی، ویزای توریستی شنگن، تایید مدارک) مود نیاز خود کلیک نمایید تا فرایند تعیین قرار ملاقات شما شروع شود. برای تعیین قرار ملاقات با سفارت آلمان نیازی به درست کردن حساب کاربری در سایت ویزامتریک ندارید. شما می‌توانید با شماره کارتی که با آن هزینه رزرو وقت سفارت آلمان را پرداخت کرده‌اید و تاریخ واریز وجه، وارد بخش تعیین نوبت سفارت آلمان شوید.

·         منتظر ایمیل تایید رزرو وقت سفارت بمانید.

بعد از تعیین تاریخ قرار ملاقات منتظر بمانید تا ایمیل تاییدیه رزرو وقت سفارت آلمان برای شما ارسال شود. تا زمانی که این ایمیل به دست شما نرسیده باشد فرایند رزرو وقت تکمیل نشده است.

·         تاریخ رزرو شده را از سایت ویزامتریک چک کنید.

پس از دریافت ایمیل تعیین وقت سفارت در قسمت «تغییر تاریخ قرار ملاقات» سایت ویزامتریک، می‌توانید وضعیت نوبت رزرو شده را مشاهده نمایید. در صورت مناسب نبودن تاریخ تعیین شده می‌توانید آن را تغییر دهید.

هزینه وقت سفارت آلمان در تهران

قیمت وقت سفارت آلمان بسته نوع درخواست و ویزای شما می‌تواند متفاوت باشد!  ویزامتریک برای ارائه خدمات از شما مبلغ 30 یورو به صورت نقدی دریافت خواهد کرد. همچنین قبل از شروع فرایند رزرو قرار ملاقات باید 1.300.000 میلیون تومان برای درخواست ویزای توریستی و تحصیلی و 1.000.000 میلیون تومان برای رزرو وقت تایید مدارک به حساب این شرکت واریز نمایید. این مبلغ بعد از حضور در روز قرار ملاقات و ارائه مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک به حساب شما عودت داده می‌شود. همچنین برای رزرو وقت VIP از ویزامتریک باید 75 یورویی به این شرکت بپردازید.

هزینه‌های خدمات ویزامتریک

شرکت ویزامتریک برای خدمات مختلفی که ارائه می‌دهد نرخ‌های متفاوتی دارد. این هزینه‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نوع خدمات هزینه خدمات
هزینه خدمات عادی 30 یورو
هزینه خدمات VIP 75 یورو
پر کردن فرم درخواست هر نفر 10 یورو
عکس بیومتریک هر نفر 8 یورو
خدمات فتوکپی، فکس، چاپ هر صفحه 30 سنت
تحویل پاسپورت توسط پیک (CARGO) برای هر نفر 9 یورو
خدمات اطلاع رسانی
  • اس ام اس( 1 یورو برای هر پیام )
  • ایمیل ( رایگان)
  • تلفن ( 3 یورور برای هر تماس )
رزرو وقت توریستی 1.300.000 میلیون تومان (عودت داده می‌شود)
رزرو وقت تحصیلی 1.300.000 میلیون تومان (عودت داده می‌شود)
رزرو وقت تایید مدارک 1.000.000 میلیون تومان (عودت داده می‌شود)
تایید اصل مدارک 30 یورو
تایید کپی مدارک 25 یورو

رزرو وقت سفارت آلمان دانشجویی

توسط سایت ویزا مترک تعیین می‌شود و شما نیازی به مراجعه به سایت سفارت این کشور ندارید. برای این کار می‌بایست اول هزینه رزرو قرار ملاقات را پرداخت کرده و سپس با ورود به سایت ویزا متریک اقدام به تعیین نوبت سفارت دانشجویی کنید.

سفارت آلمان در تهران و نحوه تعیین وقت

برای اخذ ویزای توریستی و تحصیلی نیازی به سایت سفارت آلمان ندارید. در واقع تنها برای رزرو وقت ویزای پیوست به خانواده، ویزای ورود مجدد و اخذ مجوز‌هایی مثل گواهی فوت، تولد، نقل و انتقال باید از سایت سفارت این کشور به صورت مستقیم وقت سفارت رزرو کنید.

خرید وقت سفارت آلمان

ویزامتریک وقت سفارت آلمان را به صورت هفتگی در دسترس شما قرار می‌دهد! مشکل اصلی اینجاست که وقت‌ها در زمان بسیار کوتاهی به سرعت پر می‌شوند و شما باید چندین هفته یا ماه منتظر بمانید تا وقت سفارت آلمان نصیبتان شود. از این رو برخی از شرکت‌ها بر اساس تجربه‌ای که در این زمینه دارند، نوبت سفارت رزرو می‌کنند و شما می‌توانید از آنها اقدام به خرید وقت سفارت آلمان کنید. خرید وقت سفارت برای شما هزینه دارد، ولی کمک می‌کند که بدون مشکلاتی نظیر نبود وقت، صرف زمان زیاد برای رزرو، اطلاعات نداشتن از تاریخ دقیق قرار ملاقات، وقت سفارت آلمان به دست آورید.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت آلمان

برای تعیین وقت سفارت آلمان فقط باید شماره کارت و تاریخ پرداخت هزینه رزرو نوبت سفارت به علاوه پاسپورت معتبر داشته باشید. البته در روز قرار ملاقات باید تمامی مدارک مورد نیاز را با خود به دفتر ویزامریک ببرید.

نکات وقت سفارت آلمان

لیست وسایل ممنوعه
تلفن همراه
تمامی مواد قابل اشتعال و اشیای نوک تیز
سلاح، یا اشیای مشابه سلاح یا مواد منفجره
حیوانات (به دلیل واکنش‌های آلرژیک بالقوه)
پاکت‌ها یا بسته‌های مهر و موم شده
خوردنی و آشامیدنی
کیف بزرگ تر از چمدان (کیف دستی مجاز است)

سوالات متداول وقت سفارت آلمان

  1. آیا وقت سفارت فوری برای ویزای آلمان در حال حاضر صادر می‌شود؟

بله، فقط در موارد ضروری مثل  بشر دوستانه و ازدواج

  1. آیا در صورت مراجعه نکردن در روز قرار ملاقات به سفارت قیمت درخواست وقت سفارت به شما عودت داده می‌شود؟

خیر؛ در صورت مراجعه نکردن هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده می‌شود.

برای تعیین و وقت تایید مدارک سفارت آلمان چه کاری باید انجام بدهیم ؟ برای این که بتوانید راهی کشور آلمان شوید اولین گام اخذ وقت سفارت آلمان است. پس از این که وقت سفارت آلمان را اخذ کردید می توانید سفر خود را به این کشور آغاز کنید.

این که می خواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید و یا این که تنها می خواهید به کشور آلمان سفر کنید به شما و هدفتان بستگی داد.اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید پیشنهاد می کنیم که به خوبی این کشور را بشناسید. با فرهنگ و زبان مردم این کشور به خوبی آشنا شوید.

آلمان کشوری با آب و های سرد است و این سرما بر رفتار مردم نیز تاثیر گذاشته است. مردم آلمان کمی سرد هستند و این ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

اما فرهنگ این کشور بسیار غنی است. شما در این کشور مردمانی را خواهید یافت که در خیابان های خلوت پشت چراغ قرمز می ایستند! مردمی که اگر عابر پیاده ای را درحال رد شدن از خیابان ببینند در فاصله صد متری وی ترمز می کنند.

مردم این کشور بسیار به قوانین احترام می گذارند.قانون عضو جدانشدنی کشور آلمان است. مردم این کشور به قوانین پایبند هستند و در حقیقت قانون با گوشت و پوست مردم آمیخته شده است. اگر قانون مند نیستید زندگی در این کشور برای شما دشوار خواهد بود.

هزینه زندگی در آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمی بالا است.

منبع:

visametric

Appointment-System of the German

خروج از نسخه موبایل