شما می خواهید فالوورهای فعالی را پیدا کنید که محتوای شما را دوست دارند که باعث جذب مشتری برای کلینیک زیبایی و لیزر موهای زائد شما شود، شاید برای شما جالب باشد طبق تحقیقاتی که شرکت کارمانیا طب از کلینیک های لیزر و زیبایی کشور داشته است بیش از 70 درصد مشتریان کلینک ها از طریق اینستاگرام جذب کلینک آنها میشوند پس حالا میدانیم که مرکز زیبایی و لیزر شما باید اینستاگرام قدرتمندی داشته باشد. اما از کجا باید شروع کرد؟ دانستن بهترین استراتژی های رشد اینستاگرام می تواند به افزایش فالوورهای برند شما و دستیابی به مخاطبان بیشتری کمک کند. برای شروع، ما 9 استراتژی داریم که می توانید از امروز شروع به کار کنید.
به طور منظم پست بگذارید
ممکن است قبلاً این ضرب المثل بازاریابی رسانه های اجتماعی را شنیده باشید که “تمرین کلید است” و باید این را در هنگام اجرای هر استراتژی در نظر داشته باشید. از آنجایی که هر رسانه اجتماعی الگوریتمی دارد که تصمیم میگیرد چه کسی چه محتوایی را ببیند، اگر میخواهید دسترسی مخاطبان خود را به صفحه خود افزایش دهید، باید دائماً پست بگذارید. اگر فقط یک بار در ماه در اینستاگرام پست می گذارید، نمی توانید همان مخاطبانی را که اگر هر روز پست می کردید جذب کنید. پیگیر باشید و به پست کردن ادامه دهید. اگر می خواهید در اینستاگرام حضور داشته باشید، صفحه شما باید دائما به روز شود تا الگوریتم بداند که شما یک حساب کاربری فعال دارید که فالوورها دوست دارند آن را ببینند.
پس شما همواره باید در کلینیک خود از موارد مختلف پست و استوری جذاب و مخاطب پسند تهیه کنید و در صفحه کلینک زیبایی خود منتشر کنید که این مورد باعث جذب مخاطب و پیگیری هر چه بیشتر او میشود.
انواع مختلف محتوا را به اشتراک بگذارید
انواع محتوا و قالب های محتوا برای اینستاگرام وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک یا چند پست فید را در روز منتشر کنید، اما باید داستان ها و ریلز ها را نیز منتشر کنید تا مخاطبان شما بتوانند بهتر با محتوای شما ارتباط برقرار کنند. با ایجاد تنوع، پست های خود را جذاب نگه دارید. انواع پست های محبوب اینستاگرام عبارتند از:
- عکس های محصول و یا محتوای کاری کلینیک
- نحوه انجام خدمات برای مشتری
- محتوای ایجاد شده توسط کاربر
- محتوای ویدیویی
- مسابقات / هدایا
- عکس و فیلم از پشت صحنه
- نکات و آموزش
- گواهینامه ها و شناسایی ها
- کلمات الهام بخش
- الگوهای رفتاری
- موضوعات داغ روز
یکی دیگر از انواع محتوای محبوب در اینستاگرام، گرفتن اسکرین شات از یک توییت (یا توسط کسب و کار شما یا شخص دیگری که در مورد کسب و کار شما پست کرده است) و قرار دادن آن روی یک پس زمینه رنگارنگ است.
نکته مهم : سعی کنید برای تولید محتوای پیج کلینیک لیزر از سایر پیج های حوزه فعالیت خود ایده بگیرید اما کپی نکنید، شما حتی میتوانید از پیج هایی که در سایر کشورها فعالیت میکنند برای تولید محتوای صفحه مرکز لیزر و زیبایی خود ایده بگیرید که منجر به افزایش مشتری کلینیک زیبایی شما شود.
بیوی صفحه خود را بهینه کنید
بایو اینستاگرام می تواند تا 150 کاراکتر باشد، بنابراین از آنها نهایت استفاده را ببرید. به این ترتیب، فالوورهای بالقوه نوع تجارت شما را می شناسند و بلافاصله تصمیم می گیرند که آیا علاقه مند به دنبال کردن شما و خرید از شما هستند یا خیر.
در بیو خود، توضیح واضحی از کسب و کار خود بنویسید و جزئیات مربوط به برند خود را نیز درج کنید. همچنین می توانید یک دکمه فراخوان یا لینک وب سایت را در بیو خود قرار دهید. به جای پیوند مستقیم به وب سایت خود، از ابزار «لینک در بیو» استفاده کنید و یک صفحه فرود اینستاگرام ایجاد کنید که به افزایش کلیک ها و تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران کمک می کند. با استفاده از این ابزار می توانید برای هر یک از پست های خود یک لینک ایجاد کنید، فالوورها را به صفحات مختلف بکشید و از لینک بیو اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید.
سعی کنید در بایو اینستاگرام مرکز پوست و مو و لیزر خود توضیحات مختصر و مفیدی که مشتریان شما را به خود جذب میکند را قرار دهید، حتما از نام برند خود در بایو اینستاگرام خود استفاده کنید این کار برای برندسازی مرکز زیبایی شما تاثیر بسزایی دارد.
از قسمت آمار اینستاگرام (Insights) استفاده کنید
اپلیکیشن موبایل اینستاگرام آمار و تجزیه و تحلیل کاملا رایگانی را در اختیار شما قرار می دهد تا عملکرد پست های خود را اندازه گیری کنید و متوجه شوید که آیا پست های شما توسط مخاطبان بالقوه دیده می شود یا خیر. اگر یک صفحه تجاری در اینستاگرام دارید، می توانید به بخش تنظیمات بروید و روی دکمه Insights کلیک کنید. این بخش اطلاعات دقیقی در مورد تعداد لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها، دسترسی ها، کلیک ها و موارد دیگر مربوط به یک پست، داستان یا ریل در اختیار شما قرار می دهد.
مشاهده آمار تعامل پست به شما کمک می کند تا محبوب ترین پست های خود را پیدا کنید و ببینید کدام نوع محتوا بیشترین توجه را به خود جلب می کند و تعداد بیشتری از آن را تولید می کند. علاوه بر این، این بخش اطلاعات جمعیتی مهمی را در مورد فالوورهای شما نمایش می دهد و اطمینان حاصل می کند که محتوای شما به مخاطبان مناسب می رسد. اگر ویژگی های اینستاگرام شما با مخاطبان هدف شما هماهنگ نیست، باید استراتژی محتوای خود را تغییر دهید.
با اینفلوئنسرها و بلاگرها همکاری کنید
یکی از ترفندهای اصلی برای رشد در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها است. این روش شامل یافتن اینفلوئنسرهای مرتبط، برقراری ارتباط با آنها و ایجاد یک کمپین برای تبلیغ کسب و کار شما است.
به گزارش سایت کارمانیا طب وارد کننده ی تجهیزات کلینیکی و دستگاه لیزر تیتانیوم چندین راه مختلف برای یافتن و تعامل با اینفلوئنسرهای برتر وجود دارد. ابتدا باید پلتفرم را جستجو کنید و اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که مخاطبان هدفی مشابه شما دارند. برای مثال اینفلوئنسرهای سبک زندگی، اینفلوئنسرهای مادر و خانه دار، اینفلوئنسرهای تناسب اندام و … در اینستاگرام فعال هستند. به نکات اصلی صحبت آنها و جمعیت فالوورهای آنها توجه کنید تا ببینید آیا منطقی است که از آنها بخواهید برند شما را تبلیغ کنند.
قدم بعدی این است که سعی کنید با اینفلوئنسرهای مناسب شریک شوید. اکثر اینفلوئنسرها یک ایمیل مستقیم دارند یا ایمیل نماینده آنها در بیو صفحه آنها نوشته شده است. تعداد زیادی از بلاگرها صفحه جانبی یا شماره تماسی برای تبلیغات در بایو پیج خود دارند. بنابراین می توانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرده و شرایط همکاری را جویا شوید. پس از تماس اولیه، یک پوشه با بسته های مختلف و قیمت آنها دریافت خواهید کرد. اگر بودجه کمی دارید، باید اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که فالوورهای کمتری دارند. سپس می توانید کمپین مورد نظر خود را با هم بحث کنید.
شما برای مرکز لیزر موهای زائد یا مرکز زیبایی خود حتما باید از بلاگرهایی استفاده کنید که در محل کلینیک پوست و موی شما حاضر شود و به صورت حضوری از محل کلینیک شما محتوا تولید کند و در پیج خود قرار دهد.
شما باید در مورد بهترین روش هایی که آنها می توانند کلینیک شما را به نمایش بگذارند، بحث کنید، اما همچنین به آنها آزادی و اجازه خلاقیت بدهید تا محتوایی که برای شما ایجاد می کنند با روند انتشار منظم آنها مطابقت داشته باشد. این روش بسیار موثر است زیرا یک شخص واقعی کلینیک لیرز موهای زائد و زیبایی شما را تبلیغ نمی کند. در نتیجه این تبلیغ موثرتر بوده و آگاهی مخاطبان را نسبت به کلینیک شما افزایش می دهد. اگر به دنبال کنندگان آن اینفلوئنسر تخفیف بدهید، احتمالاً فروش بیشتری خواهید داشت. ارائه تخفیف همچنین یک راه عالی برای ارزیابی کمپین ها است تا ببینید کدام کمپین موفق ترین است.
در صفحه خود با مخاطب تعامل داشته باشید
اگر می خواهید رشد طبیعی ارگانیک خود را در اینستاگرام افزایش دهید، باید با مخاطبان خود تعامل بهتری داشته باشید. هر زمان که نظر، برچسب یا پیام موجهی دریافت کردید، باید به بهترین شکل ممکن به آن پاسخ دهید. با پاسخ دادن هوشمندانه و دقیق به آنچه در مورد برند شما می گویند به مخاطبان خود نشان دهید که در حال گوش دادن هستید. باز هم تاکید می کنم که پیام های غیرمنطقی نیازی به پاسخگویی ندارند و باید با ظرافت با نظرات منفی برخورد کنید، اما زیاد درگیر آنها نشوید.
سپس سعی کنید محتوای بسیار جذابی ایجاد کنید که نظرات و واکنش های مختلفی را برانگیزد. یک راه عالی برای انجام این کار از طریق داستان ها است. استیکرهای جذاب اینستاگرام راهی عالی برای تشویق مخاطبان شما به تعامل بیشتر با محتوای شما هستند. از استیکر نظرسنجی و مسابقه استفاده کنید، استیکر از من بپرسید، پیوند جمع آوری کمک مالی ارسال کنید، شمارش معکوس برای استیکر رویداد ویژه ارسال کنید، یا پیوندی به صفحه محصول خود به اشتراک بگذارید.
با این حال، بیشتر از اینکه دنبال کنندگان خود را با محتوای خود درگیر کنید، باید با محتوای آنها تعامل داشته باشید. صفحات مرتبط را بیابید و پست های آنها را لایک کنید و نظر دهید. با این کار شناخته می شوید و احتمال اینکه مردم شما را ببینند و دنبال کنند بیشتر می شود. افزایش تعامل در اینستاگرام یک راه دو طرفه است. اگر می خواهید دیگران با محتوای شما تعامل داشته باشند، باید با محتوای آنها تعامل داشته باشید.
کپشن های جذاب برای پست ها بنویسید
کپشن یکی دیگر از عوامل مهم در رشد صفحه اینستاگرام شما است. حداکثر عنوان می تواند 2200 کاراکتر باشد و باید از آن نهایت استفاده را ببرید. در حالی که لازم نیست هر پست اینستاگرام به اندازه یک رمان طولانی باشد، استفاده از کپشن برای گفتن یک داستان می تواند مخاطبان شما را درگیر کند و آنها را بیشتر به کسب و کار شما و آنچه می خواهید بگویید علاقه مند کند.
برای اینکه بهترین استفاده را از کپشن خود ببرید، آن را با یک جمله خوب شروع کنید. مخاطب را قلاب کنید و آنها را مجبور کنید که روی دکمه “ادامه مطلب” کلیک کنند و بقیه کپشن را بخوانند. یک داستان مرتبط با پست در کپشن بنویسید و همیشه نوعی فراخوان برای اقدام را در انتهای متن قرار دهید. با این روش، افرادی که داستان شما را می خوانند باید کاری انجام دهند. به عنوان مثال، آنها پست را می پسندند، نظر می گذارند یا روی نمایه شما کلیک می کنند تا درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
ویژگی های یک کپشن خوب اینستاگرام چیست؟
- مطالب مهم باید در ابتدا نوشته شود.
- شما یک تماس برای اقدام یا خرید دارید.
- تعداد هشتگ های مناسب داشته باشید.
- لحن سرگرم کننده و سرگرم کننده داشته باشید.
- شکلک ها وجود دارد
- صفحات خود را در رسانه های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید.
- مختصر بفرمایید
- اطلاعات مفیدی دارند
از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید
اگر واقعاً می خواهید نرخ رشد خود را افزایش دهید، باید بودجه تبلیغاتی داشته باشید. در حالی که رشد ارگانیک مهم است، تبلیغات پست ها به رشد صفحه شما و دسترسی به افراد بیشتری کمک می کند. اگر صفحه فیس بوک و اینستاگرام شما به هم متصل هستند، می توانید با ابزار مدیریت کسب و کار فیس بوک برای صفحه اینستاگرام خود تبلیغات ایجاد کنید، که این روش در ایران پیشنهاد نمیشود بهتر از تبلیغات در سایر پیج های پر مخاطب استفاده کنید.
در نظر داشته باشید کسب و کار و پیج های محلی در شهر خود را جدی بگیرید که این روش برای کلینیک های زیبایی و پوست و مو بهترین جوابدهی را دارد زیرا چون تبلیغات در شهر خود جوابدهی بیشتری برای شما خواهد داشت و کمتر کسی برای خدمات لیزر موهای زائد و لیزر و… به شهر دیگری مراجعه میکند.
انواع مختلفی از تبلیغات و تبلیغات اینستاگرام وجود دارد:
- تبلیغات ویدیویی
- تبلیغ چرخ فلک
- تبلیغات ویدیویی
- تبلیغات در استوری ها
- تبلیغات روی ریلز
- تبلیغات خرید
- جستجوی تبلیغات
ببینید کدام یک به استراتژی اینستاگرام شما کمک بیشتری می کند و بخشی از بودجه تبلیغات خود را به آن اختصاص دهید. ایده های مختلف را با تست A/B تست کنید و پیشرفت خود را در هر کمپین اندازه گیری کنید. بودجه بیشتری را به پربارترین محتوا اختصاص دهید و تبلیغاتی را که کار نمی کنند متوقف کنید. اگر به دنبال استراتژی های رشد کاملا طبیعی هستید، هشت استراتژی اول ایده آل هستند، اما استراتژی نهم و داشتن بودجه تبلیغاتی باعث رشد سریع صفحه اینستاگرام شما می شود.
از هشتگ ها استفاده کنید
شما می توانید تا 30 هشتگ در هر پست اینستاگرام اضافه کنید، و مطالعات نشان می دهد که پست هایی با حدود 20 هشتگ بهترین عملکرد را دارند. این بدان معنی است که شما باید یک استراتژی هشتگ ایجاد کنید و تعدادی هشتگ بسیار مرتبط برای هر پست یا ریل پیدا کنید. برای یافتن بهترین هشتگ ها، مرتبط ترین کلمات کلیدی در صنعت خود را وارد کنید و ببینید کدام هشتگ های محبوب در زیر نوار جستجو ظاهر می شوند. ترکیب این هشتگهای بسیار مرتبط با تعدادی از محبوبترین هشتگها در جهان، دسترسی مخاطبان شما به محتوای شما را به حداکثر میرساند.
دریافت مشاوره برای تجهیز کلینیک زیبایی و افزایش مشتری برای خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد
همانطور که در جریان هستید رسانه ها و شرکت های معتبر زیادی در خصوص رشد کسب و کار شما در کشور در حال فعالیت هستند که هزینه های بسیار زیادی بابت خدمات و رشد کسب کار شما دریافت میکنند اما شرکت کارمانیا طب وارد کننده دستگاه های زیایی و کلینیکی و انواع دستگاه های لیزر برای مشاوره در خصوص افزایش مشتری کلینک شما هیچ گونه هزینه ای از شما دریافت نمیکند و در این مسیر همراه شما است. شما میتوانید با مشاوران این شرکت از طریق تماس تلفنی و واتساپ در ارتباط باشید و از دانش چند ساله متخصصان این شرکت در حوزه افزایش درآمد کلینیک های زیبایی بهره ببرید.
این استراتژی های رشد را همین امروز بر روی پیج اینستاگرام کلینیک زیبایی و لیزر خود اعمال کنید
یک استراتژی رشد خوب اینستاگرام دارای چندین مؤلفه است. شما باید نمایه خود را بهینه کنید، محتوای متنوعی ایجاد کنید و با هشتگهای مرتبط زیرنویسهای عالی بنویسید. با کمی پشتکار، خلاقیت زیاد و این 9 روش می توانید فالوورهای صفحه، دسترسی و تعامل خود را افزایش دهید. یادمان نرود که پیج اینستاگرام نقش بسیار مهمی در افزایش مشتریان کلینیک زیبایی شما دارد پس نکات بالا را کاملا جدی بگیرید و به سرعت روی پیج خود اعمال کنید.