بهترین فرش مسجد برای مساجد، حسینه ها و نمازخانه مدرسه چیست؟

خرید فرش مسجد، از سجاده کارپت کاشان

بهترین فرش مسجد برای  مساجد، حسینه ها و  نمازخانه مدرسه چیست: از آنجا که دین رسمی در کشور ما ایران، اسلام است و یکی از ارکان اصلی این دین، اقامه نماز است، معمولا هر شهر چندین مسجد دارد. همچنین اداره ها، ارگان ها، مدارس و دانشگاه ها نیز، فضای کوچکی را به عنوان نمازخانه تهیه می کنند تا افراد به راحتی در فضایی خلوت و مناسب نماز بخوانند. به همین دلیل تهیه فرش برای مسجد برای نمازخانه ها یا اماکن متبرکه از اهمیت خاصی برخوردار است و مسئولین مربوطه به این موضوع توجه ویژه ای دارند.

بهترین سجاده فرش برای مسجد چه ویژگی هایی دارد؟

معمولا متولیان مساجد و اماکن متبرکه یا مسئولین ارگان ها و ادارات، به این دلیل که بودجه قرار داده شده نزد آنها برای تهیه فرش مسجد امانت است، سعی دارند نهایت دقت ممکن را به کار ببندند تا سجاده فرشی با بهترین کیفیت را انتخاب کنند. اما سوال مهم این است که فرش سجاده ای خوب، چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد شرکت های تولید فرش ماشینی، سجاده فرش ها با انواع نخ های مختلف تولید می شوند. اما بهتر است برای یک مکان مقدس و به احترام نمازگزاران، سجاده فرشی را انتخاب کنیم که با بهترین و مرغوب ترین نخ تولید شده باشد.

نخ بی سی اف: از ویژگیهای این نخ براق بودن، عدم پرزدهی، قیمت ارزان است اما در برابر نور و گرما مقاوم نبوده و عمر کوتاهی هم دارد.

نخ پلی استر: نخ پلی استر رنگ پذیری بسیار خوبی دارد، درخشنده و شفاف است، قیمت متعادلی دارد، اما در برابر نور و حرارت مقاومت پایینی دارد و به مرور نیز در اثر رفت و آمد کوبیده می شود.

نخ اکریلیک: یکی از بهترین و مرغوب ترین الیاف موجود در بازار، نخ صد در صد اکرولیک هیت ست شده است. از مزایای این نخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مقاومت خوب در برابر گرما، حرارت و نور

– رطوبت را جذب نمی کند

– رنگ پذیری مطلوب و خوب

– مقاومت بسیار عالی در برابر پا خوردن و رفت و آمد

– دوام و کیفیت بالا و عمر طولانی

– بدون پرز بودن به دلیل هیت ست شدن

– لطافت، نرمی و لطافت نسبت به الیافی که پایه پلاستیک دارند

فرش های سجاده ای با انواع شانه و تراکم بافت می شوند. از 440 و 500 شانه گرفته تا 700 ، 1000 و 1200 شانه. اما سوال مهم این است که کدامیک برای کفپوش مسجد و نمازخانه مناسب تر هستند؟

نکته ای که لازم است بدانید این است که هرچه فرش شانه و تراکم پایین تری داشته باشد، نرم تر و لطیف تر بوده و در اصطلاح عموم گوشتی تر است. در مقابل هرچه شانه و تراکم بالاتر برود، به ظرافت و زیبایی سجاده فرش اضافه شده و ارتفاع نخ خاب آن کم می شود.

فرش مسجد 500 و یا 700 شانه بسیار نرم و لطیف بوده و نمازگزاران با نشست و برخاست روی این فرش احساس خوبی خواهند داشت. اما فرش سجاده ای 1000 – 1200 و یا شانه بالاتر، سفت و محکمتر بوده و نرمی و لطافت  لازم را نخواهد داشت.

برای فرش نمازخانه، حسینیه و اماکن مذهبی، رنگ های متنوعی را می توان انتخاب کرد، از جمله سرمه ای، لاکی، سبز، آبی، کرم، گردویی، فیلی، قهوه ای و دیگر رنگ ها. اما از پرفروش ترین رنگ ها سبز، آبی فیروزه ای و لاکی است. به خصوص رنگ سبز که در فرهنگ و هنر اسلامی به عنوان رنگی خاص و نمادی از تقدس است.

طرح های مناسب برای فضای مسجد معمولا طرح های محراب دار یا گنبدی است که نقشه یک محراب با دو ستون در دو طرف طراحی شده است. مهر نماز در وسط محراب قرار می گیرد و هر نمازگزار بین دو ستون می ایستد.

بهترین سجاده فرش نماز را از کجا تهیه کنیم؟

برای اطمینان از کیفیت فرش سجاده ای ماشینی، بهتر است آن را از یک برند کاملا معتبر و مطمئن بخرید. می توانید رضایت دیگر مشتریان را نیز بررسی کنید و بعد اقدام به خرید فرش مسجد کنید.

برند محراب نقش تولید کننده انواع سجاده فرش محرابی و فرش تشریفات، نفیس ترین و مرغوب ترین فرش های مسجد را بالاترین کیفیت تولید می کند. این فرش ها بسیار مقاوم و با دوام بوده و زینت بخش حسینیه، مسجد یا نمازخانه شما خواهند بود.

شما می توانید به صورت رایگان با متخصصان مجموعه محراب نقش در ارتباط بوده و سجاده فرش دلخواهتان را سفارش دهید. شماره تماس پشتیبانی و مدیر فروش: 09133617256 آقای مهندس سلمانی سجاده کارپت تماس حاصل فرمایید.

 

منبع: سجاده کارپت (https://sajadecarpet.com)

خروج از نسخه موبایل