چه زمانی برای گرفتن وکیل حقوقی اقدام کنیم؟

دعاوی ملکی جزو پر مراجعه ترین پرونده های دادگاهی هستند که بدلیل نا آشنا بودن بسیاری از افراد به قوانین و مسائل حقوقی املاک و مستغلات، کار به مراجع قضایی کشیده میشود. دعاوی ملکی شامل موارد متنوعی میشوند. به طور مثال دعاوی ملکی کیفری، دعاوی ملکی حقوقی و دعاوی ملکی ثبتی سه دسته مهم در دعاوی ملکی هستند که هر کدام نیازمند وکیل متخصص در آن حوزه هست. هر چند که بسیاری از وکلای ملکی در تهران در تمامی این موارد آشنا هستند و توانایی حل پرونده ها را در این موضوعات دارند؛

اما برخی از وکیل های ملکی تنها روی یک حوزه خاص پرونده های ملکی تمرکز میکنند. از مثال های بسیار متعدد مربوط دعاوی ملکی میتوان به انتقال مال غیر ، دعاوی الزام به تنظیم سند، دعاوی مشارکت در ساخت، و الزام و انجام و ایفای تعهد و خسارت های وارده، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، دعاوی خلع ید، تصرف عدوانی، افراز املاک مشاع، و الزام به اخذ پایان کار و همچنین دعاوی کیفری مربوط به حوزه املاک مانند کلاهبرداری و انتقال مال غیر و جعل سند و … میباشد.

اهمیت موضوع دعاوی ملکی در این است که بسیاری از افراد سرمایه های کلان زندگی خود را روی املاک و مستغلات گذاشته اند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برای آنان برخوردار است. بهتر است قبل از بوجود آمدن هر گونه مشکلی در قرارداد های ملکی، از یک مشاور حقوقی یا یک وکیل ملکی با تجربه مشورت کنید.

نمونه های وکالت در امور ملکی و مشاوره حقوقی در املاک

دعاوی ملکی میتوانند هم کیفری باشند و هم حقوقی. در صورتی که جرمی در پرونده ملکی صورت گرفته باشد، به آن دعاوی ملکی کیفری می گویند. دعاوی ملکی حقوقی مانند خلع ید مستاجر یا افراز املاک مشاعی میباشند که در دادگاه های حقوقی پیگیری میشوند. دعاوی ملکی کیفری همانطور که از اسم آنها مشخص است، در دادگاه های کیفری پیگیری میشوند.

در این قسمت قصد داریم تا نمونه هایی از دعاوی ملکی را به شما معرفی کنیم:

گرفتن وکیل در دعاوی ملکی چه مزایایی دارد؟

از مزایای مشاوره گرفتن از یک وکیل ملکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

هزینه وکیل ملکی چه قدر است؟

دعاوی ملکی به جهت پیچیدگی های خاصی که دارد نیازمند تحقیق و بررسی و در اکثر مواقع دوندگی های فراوان است. از این جهت هزینه وکیل ملکی خوب در دعاوی ملکی معمولا بالا میباشد و همین امر سبب شده است که بسیاری از افرادی که با مشکلات ملکی مواجه هستند از سپردن دعوای خویش به وکیل ملکی امتناع نمایند. اما لازم به ذکر است که اگرچه ممکن است هزینه ای جهت انجام امور ملکی توسط وکیل ملکی اخذ گردد؛ اما این اطمینان حاصل می‌گردد که دعوای مطروحه در مسیر صحیح خویش در حرکت  است و نتیجه مطلوب را در پی خواهد داشت.

نتیجه گیری

همانطور که میدانید از گذشته تا به حال املاک یکی از روش های سرمایه گذاری در بین اقشار مختلف مردم بوده است. بسیار از افراد سرمایه های کلانی را با بستن قرارداد های ملکی جا به جا میکنند. برای بستن هرگونه قرارداد های ملکی بهتر است از مشاوره های یک وکیل ملکی خبره استفاده کنید تا متحمل هیچ ضرری در معاملات خود نشوید.

در صورتی که وارد یک دعوی ملکی شده اید، میتوانید جهت حل و فصل پرونده خود با وکلای متخصص املاک مجموعه تهران وکیل ۲۴ تماس حاصل فرمایید. مراجعه به وکیل ملکی قبل از انعقاد هر قراردادی توصیه میشود؛ چرا که هزینه وکیل ملکی نسبت به ضرری که ممکن است گریبان گیر شما شود به مراتب کمتر است.

خروج از نسخه موبایل