چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

بایدها و نبایدهای پس از جراحی پیوند مو

به گفته پزشکان بهترین کلینیک پوست و مو در تهران کسانی که می‌خواهند پیوند مو انجام دهند باید بدانند پس‌ از آن چه کارهایی باید انجام دهند، زیرا رعایت دستورالعمل‌ها در موفقیت پیوند و بهبودی کامل تأثیر بسزایی دارد.

بایدها

نبایدها

درنهایت، هر جراحی دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از جراحی مخصوص به خود را دارد و بهتر است دقیقاً همان‌ها را رعایت کنید. به علاوه، مدت بهبودی کامل درنهایت به خود بیمار بستگی دارد پس کاملاً استراحت کنید تا روند بهبودی به طور کامل طی شود. به یاد داشته باشید که حدود ٣ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا موها رشد کنند اما در برخی موارد باید تا ۶ ماه هم صبر کنید. پس بهتر است به‌جای اینکه بی‌صبرانه منتظر رشد موهایتان باشید، با کار کردن سر خود را گرم کرده یا تفریحی برای خودتان دست و پا کنید. وقتی موها آماده رشد شدند می‌توانید با اعتمادبه‌نفس کامل به زندگی ادامه دهید.

کاملترین مراقبت های بعد از کاشت موی طبیعی

بعد از انجام هر عمل جراحی یا سرپایی بیمار باید مراقبت هایی را جهت تسریع در روند بهبودی و کسب نتیجه حداکثری انجام دهد. کاشت مو هم از این قاعده مستثنی نیست. لذا برای بهبودی سریعتر و دریافت نتیجه عالی از کاشت موی خود مواردی از قبیل تغذیه بعد از کاشت مو، نحوه دوش گرفتن و استحمام بعد از کاشت، شتسشوی سر، رابطه زناشویی، بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت و اینکه بعد از کاشت مو چه بخوریم را برای شما به طورکامل شرح داده ایم.

توصیه های بعد از کاشت مو

شستشوی سر، مصرف دخانیات و ورزش

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

احتمال دارد این سوال بعد از کاشت مو برایتان پیش بیاید که آیا می توان از کلاه استفاده کرد یا خیر؟

بعد از کاشت بدلیل اینکه موها بسیار حساس و ضعیف هستند باید مراقبت های توصیه شده حتما صورت گیرد تا از نتیجه مطلوب کاشت مو فاصله گرفته نشود.

استفاده از کلاه بدلیل فشاری که ممکن است وارد کند و باعث شود فولیکول ها از جای خود خارج شوند، حداقل در هفته اول توصیه نمی شود. از هفته اول به بعد نیز اگر ضروریتی پیش آمد، می توانید از کلاه های گشاد که فشاری بر موها نیاورند و در رسیدن هوا به موها اختلالی ایجاد نکند استفاده نمایید. کلاه می بایست بصورت روزانه به خوبی شسته و تمیز شود تا باعث ایجاد عفونت در فولیکول ها نشود.

سوالات متداول:

آیا ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است ؟

بله. ریزش مو بعد از کاشت مو ممکن است تا ابتدای ماه ششم بعد از کاشت مو ادامه داشته باشد. در صورتی که بعد از ماه ششم ریزش موی کاشته شده ادامه داشت با پزشک خود در تماس باشید.

آیا ضربه به سر بعد از کاشت مو خطرناک است ؟

بله. در هفته های ابتدای بعد از کاشت مو باید به شدت از سر خود محافظت کنید. در صورتی که ضربه همراه با کبودی و خونریزی باشد احتمال از بین رفتن گرافت های کاشته شده در ناحیه ضربه خورده وجود دارد.

آیا مصرف مشروبات الکی و سیگار بعد از کاشت مو ممنوع است ؟

بله. مصرف مشروبات الکی قبل و بعد از کاشت مو  و مصرف سیگار بعد از کاشت مو به دلیل ایجاد اختلال در روند بهبودی و امکان تاثیر منفی در رشد موهای کاشته شده ممنوع می باشد.

آیا مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید بعد از کاشت مو ضروری است ؟

ضرورتی وجود ندارد اما مصرف ماینوکسیدیل به رشد موهای کاشته شده و جلوگیری از ریزش موهای طبیعی شما کمک می کند و توصیه شده است. هرچند مصرف قرص فیناستراید ضروری نیست.

برای درمان جوش بعد از کاشت مو چه کنیم ؟

برای درمان جوش بعد از کاشت مو می توانید ضمن دریافت دستورالعمل های پزشک خود از محلول کلیندامایسین استفاده کنید.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

خروج از نسخه موبایل