نکات کلیدی در نگهداری ماشین لباسشویی دوو

امروزه ماشین لباسشویی به یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای تبدیل شده است و اگر از آن به درستی نگهداری نکنید، عملکرد آنها به مرور زمان ضعیف شده و مجبور به پرداخت قبض های گرانقیمت تعمیرات خواهید بود. اما این بدترین چیزی نیست که ممکن است اتفاق بیفتد. شیلنگ های معیوب ماشین لباسشویی می توانند در خانه سیلاب به راه انداخته و باعث خسارت شوند. با راهنمای نگهداری ماشین لباسشویی یاد بگیرید که چگونه به طور اصولی از ماشین لباسشویی خود مراقبت و نگهداری کنید تا طول عمر بالایی داشته باشند.

ماشین های لباسشویی در حالی که خیلی محکم هستند اما در استفاده و همچنین نگهداری ساده می باشند. لباسشویی اگر به درستی نگهداری شود، سالها به شما خدمت می کند. فقط چند گام ساده می تواند باعث افزایش طول عمر آن و به حداقل رساندن هزینه های تعمیر شود. بدانید که قبل و بعد از هر بار استفاده و همچنین به طور مرتب ماهانه یا سالانه چه کاری انجام دهید تا ماشین خود را در شرایط کاری عالی نگه دارید.

انواع ماشین لباسشویی

لباسشویی ها در دو مدل اساسی عرضه می شوند: ماشین های درب جلو و ماشین های درب بالا. ماشین های درب جلو گرچه در هنگام خرید گران تر هستند، اما در درازمدت هزینه کمتری نسبت به درب بالا دارند. مدل درب جلو در حدود دو سوم آب کمتری مصرف می کنند. مدل لباسشویی شنا هر چه که باشد، نکات زیر می تواند به طولانی تر شدن عمر آن کمک کنند.

نگهداری صحیح قبل و بعد از هر بار استفاده

در بیشتر موارد، با مراقبت خوب از ماشین های خود قبل و بعد از هر بار استفاده، می توانید از تعمیرات پر هزینه جلوگیری کنید.

همیشه از مواد شوینده مناسب برای دستگاه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر دستگاهی با راندمان بالا دارید، به مواد شوینده با راندمان بالا احتیاج دارید. برخی از مواد شوینده می توانند به برخی ماشین ها آسیب وارد کنند. مشخصات تولید کننده خود را بررسی کنید تا دریابید از چه نوع مواد شوینده و چه مقدار استفاده کنید.

لباس های مرطوب را هر چه سریعتر خالی کنید

این یکی از آسانترین و اساسی ترین مراحل نگهداری لباسشویی است. باقیمانده لباسهای مرطوب در ماشین لباسشویی باعث ایحاد بوهای ناخوشایندی می شوند و در صورت ماندن طولانی در ماشین، باعث ایجاد قارچ و کپک می شوند. اگر ماشین درب بالا دارید، بعد از هر بار استفاده آن را خشک کنید. اگر یک ماشین درب جلو دارید، درب آن را باز بگذارید تا به خشک شدن هوا در داخل کمک کرده و از رشد کپک جلوگیری کند.

نکته ساده دیگر، بررسی واشرهای درب جلو برای هرگونه رطوبت است. وجود رطوبت باعث تجمع قارچ و کپک می شود که این امر می تواند مانع از آب بندی مناسب درب در طی چرخه شستشو شود. واشرها را بعد از هر بار شستشو، تمیز و خشک کنید. برای شستشو می توانید از ترکیب مساوی آب و سرکه استفاده کنید. همچنین درب را کمی باز کنید تا هوا در داخل وان گردش کرده و رطوبت باقی مانده را خشک کند.

بار بیش از حد می توانند منجر به عدم تعادل در دستگاه و شستشوی ضعیف شود. همچنین پر کردن زیاد دستگاه باعث آسیب دیدن لباس ها و صدمه به ماشین لباسشویی می شود. هرگز دستگاه را بیش از سه چهارم پر نکنید. اگر می خواهید وسایل سنگین مانند پتو، حوله یا شلوار جین بشویید، آنها را در بارهای کوچکتر بشویید تا بار دستگاه شما کم شود. کوچک نگه داشتن بارها باعث می شود فشار روی دستگاه به حداقل برسد. برای بیشتر پارچه ها، دستگاه باید فضایی برای چرخش آزادانه و راحت لباس ها وجود داشته باشد.

دستگاه را در یک سطح صاف قرار دهید

مطمئن شوید ماشین در یک سطح صاف قرار دارد و درام در هنگام چرخش متعادل است. چرخش خارج از تعادل بر روی قطعات فشار ایجاد کرده و می تواند طول عمر ماشین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ماشین لباسشویی هرگز نباید لرزش یا تکان داشته باشد، اگر این مشکل را داشته باشد ممکن است سطح آن تنظیم نباشد. بیشتر ماشین ها برای تسطیح از پاهای قابل تنظیم و قفل استفاده می کنند. (توجه: پاها را در جهت عقربه های ساعت به عقب بچرخانید تا آنها را پایین بیاورید و در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت برای بالا بردن آن استفاده کنید.) پس از اینکه پاها را تنظیم کردید،آنها را سفت کنید تا تعادل دستگاه انجام شود. برخی از ماشین ها همچنین دارای پاهای عقب هستند که بطور خودکار تنظیم می شوند. پس از تنظیم پاهای جلویی، دستگاه را به جلو شیب دهید تا پاهای عقب تعادل برقرار کند.

ماشین را بصورت دوره ای تمیز کنید

دو تا سه بار در سال، ماشین لباسشویی را بدون هیچ گونه لباسی اجرا کنید. با استفاده از مقدار طبیعی مواد شوینده، داغترین چرخه را اجرا کنید. این نوع شست و شوی مرتب باعث می شود دستگاه و لوله های زهکشی تمیز و عاری از گرد و غبار، گریس و نمک های آب سخت شود.

شیلنگ ها را بازرسی کنید

با سهل انگاری یک شلنگ معیوب می تواند در یک ساعت صدها گالن آب را به خانه بریزد. برای جلوگیری از این مصیبت، چندین بار در سال شیلنگ های ماشین را بازرسی کنید. اگر شکاف و یا پوسیدگی مشاهده کردید، دستگاه را از برق جدا کنید، منبع آب را در هر دو شیلنگ بسته و آنها را ترجیحا با شیلنگ های فلزی بافته، که نمی توانند باز شوند، جایگزین کنید. همچنین، از یک برس زبر برای تمیز کردن فیلترها و رسوبات استفاده کنید. در نهایت، هر پنج سال یکبار شلنگ‌ها را تعویض کنید و تاریخ روی آن‌ ها را بررسی کنید تا زمانی که آخرین آن‌ ها را جایگزین کنید.

یکی از لوازم خانگی که امروزه درهر خانه ای وجود دارد و لازم و ضروری است ، این ماشین لباسشویی است که در انواع و مارک های متنوعی ساخته شده است.

اگر می خواهید عمر مفید ماشین لباسشویی خود را افزایش بدهید و از به وجود عیب و ایراد در آن جلوگیری کنید باید کارهایی  را انجام بدهید.

این کارها به این قرار است :

1- ماشین لباسشویی باید حتما تراز بوده و در جای صاف قراربگیرد. برای تراز کردن باید از پیچ های ماشین استفاده کنید، این مورد الزامی است.

2- در قسمت بعد باید دستگاه را در جایی قرار بدهید که نزدیک به پریز برق، شیرآب و فاضلاب باشد.

3- از قرار دادن دستگاه در مکان هایی که دارای رطوبت و یا سرما هست، جدا خودداری کنید . یک نکته لباسشویی نباید در معرض مستقیم نور خورشید باشد.

4- در موقع قرار دادن باید حدود 5 الی 6 سانتی متر از دیواره های اطراف خود فاصله داشته باشد.

5- بیش از اندازه تعیین شده در آن لباس نریزید و ظرفیت آن را حتما باید بدانید.

6- نکته مهم حتما متناسب با جنس لباس ها برنامه شستشو را انتخاب کنید.

7- هنگامی که برنامه ها در حال اجرا هستند به هیچ عنوان ولوم دستگاه را تغییر ندهید.

8- اگر می خواهید برنامه شستشو را تغییر بدهید باید دستگاه را خاموش کرده و بعد از آن را تغییر بدهید.

9- مواقعی که از دستگاه خود استفاده نمی کنید باید فلکه شیر آب مربوط به دستگاه را ببندید.

10- بعد از پایان شستشو لباس ها و خارج کردن آن ها باید با یک دستمال لاستیک دور درب ماشین را خشک کنید.

11- در صورتی که از لباس های پرزدار درون دستگاه استفاده کرده اید پس از پایان شستشو حتما فیلتر را به خوبی تمیز کنید.

12- هر از گاهی لوله تخلیه یا همان شیلنگ خروجی را بررسی کرده که بسته نباشند.

13- بعد از هربار پایان برنامه ها ، درب دستگاه را باز گذاشته تا داخل آن خشک بشود.

14- نکته مهم حتما ماشین لباسشویی را به طور منظم جرمگیری بکنید.

15- محفظه جا پودری را چند وقت یکبار تمیز و جرمگیری کنید.نکته مهم

16- اگر می خواهید در روز چند بار از دستگاه استفاده کنید حتما باید بین هر دور برنامه فاصله بیندازید و البته بهتر است از دستگاه پشت سر هم استفاده نکنید.

کلید |لباس |ماش

در واقع رعایت این می تواند باعث عمر طولانی و عملکرد بهتر و کاهش هزینه ها شود .بنابراین در صورت داشتن سوالاتی در این مورد می توانید با ما تماس بگیرید.

همه روزه آماده خدمات رسانی به شما هموطنان گرامی باشد.  آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی دوو شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت است. اگر شما از ماشین لباسشویی دوو درست استفاده و نگهداری نکنید این تصورات سخت به واقعیت تبدیل می شود. در این مقاله ما قصد داریم نکات نگهداری از ماشین لباسشویی دوو ، تعمیر ماشین لباسشویی دوو در تهران و سرویس دوره‌ای آن را بیان کنیم.

نکته اول: ماشین لباسشویی دوو را بیشتر از ظرفیت آن با لباس پر نکنید

ماشین های لباسشویی ظرفیت‌های مختلفی (7، 11، 14 کیلویی و …) دارند و هر ماشین لباسشویی دوو ظرفیت مخصوص به خودش را دارد. قبل از استفاده از ماشین لباسشویی دوو ظرفیت نوشته شده روی ماشین لباسشویی دوو را بخوانید برای اینکه مطمئن شوید بیش از حد به ماشین لباس شویی فشار وارد نمی‌کنید و موتور آن را از کار نمی‌اندازید، و هیچوقت بیش از ظرفیت آن، لباس درونش نریزید.

نکته دوم: ماشین لباسشویی دوو را با آب داغ شستشو دهید

برای اینکه ماشین لباسشویی دوو را رسوب و آلودگی فرا نگیرد  و تمیز بماند و از رشد قارچ و باکتری در ماشین لباسشویی دوو جلوگیری کنید. بهتر است هر چند وقت یک بار آن را به طور خالی، با آب داغ و مواد شوینده روشن کنید. این شستشو داخل ماشین را تمیز می‌کند.

نکته سوم: محفظه کشویی مواد شوینده را تمیز کنید

همیشه بعد از اتمام کار یا هر چند وقت یک بار ، این محفظه پودر لباس شویی را شسته و تمیز کنید. چون پودر لباسشویی اگر مدت زیادی داخل سینی مواد شوینده بماند، می‌تواند باعث شکل‌گیری رسوبات، مواد سخت و انسداد لوله‌ ها شود.

نکته چهارم: فیلترهای آب ماشین لباسشویی دوو را تمیز کنید

فیلترهای آب ماشین لباسشویی دوو را بشویید یا به صورت دوره‌ای تعویض کنید، با این کار از وارد شدن خاک و سایر آلودگی‌ها به داخل ماشین و لوله‌ها جلوگیری می‌کنید. اما این فیلترها گاهی در مسیر لوله آب ماشین یک فیلتر قرار گرفته است. فیلترهای دیگر بستگی به نوع ماشین لباسشویی دوو شما دارد پس لازم است برای پیدا کردن آنها، به راهنمای ماشین لباس‌شویی دوو خود مراجعه کنید.

نکته پنجم: ماشین لباسشویی دوو را در نزدیک سینک ظرفشویی یا داخل حمام قرار ندهید

ماشین لباسشویی دوو را دور از مکان‌های خیس و مرطوب نصب کنید و حتماً یک پریز مستقل برای آن در نظر بگیرید چون در غیر این صورت رسیدن رطوبت به بدنه دستگاه موجب اتصال در سیستم برقی ماشین لباسشویی دوو می شود و ماشین لباس شویی برق پیدا می‌کند.

نکته ششم: از برنامه‌ای با حرارت بالا، کمتر برای آبکشی استفاده کنید

اگر درجه حرارت آب ماشین را مداوم روی اعداد بالا قرار بدهید، ماشین لباسشویی دوو انرژی زیادی مصرف می‌کند و طول عمر دستگاه را هم کم می شود. برای اینکه در مصرف برق صرفه جویی کنید و هزینه هنگفتی بابت تعمیرات ماشین لباسشویی دوو پرداخت نکنید، سعی کنید آبکشی لباس‌ها را که نیازی به آب داغ ندارد، با درجه حرارت پایین انجام دهید و از برنامه‌های با حرارت بالا فقط در مواقع ضروری استفاده کنید.

لازم است بدانید: تعمیر لباسشویی در تهران

 

نمایش بیشتر