اقتصادی

آغاز سال زراعی جدید/خرید تضمینی گندم از مرز ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن گذشت

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام |کشاورزی |مهاجر

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به آخرین آمار خرید تضمینی گندم از کشاورزان، دلیل افزایش تولید و خرید را استفاده از بذر مناسب عنوان کرد و گفت: این امر با زحمت کشاورزان و دست اندرکاران بخش کشاورزی محقق شده است.

به گزارش کردوار نیوز، علیرضا مهاجر در مراسم سال زراعی جدید به آخرین آمار خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی گندم امروز از مرز ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۱۴ تن گذشت که این مهم با زحمت کشاورزان  و دست اندرکاران بخش کشاورزی محقق شد.

وی ادامه داد: سال زراعی گذشته سال کم آبی بود. میزان خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۰، ۴.۵  میلیون تن بود، ولی علی رغم خشکسالی در سال ۱۴۰۱ این عدد از مرز ۷.۵  میلیون تن گذشت و امسال نیز این عدد افزایش یافت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی دلایل افزایش تولید و افزایش خرید تضمینی گندم را تشریح کرد و گفت: یکی از این دلایل استفاده از بذر مناسب بود. با کمک بخش تحقیقات بیش از ۴۵۰ هزار تن بذر مناسب آماده و در اختیار کشاورزان قرار دادیم. موضوع دیگر نیز جهش تولید در دیم زارها  و مبارزه با آفات و بیماری‌ها  بود.

وی افزود: همچنین استفاده بهینه از کود می‌تواند منجر به افزایش عملکرد شود.

مهاجر همچنین استفاده از دستورالعمل‌های فنی و مهندسی به خصوص در دیم زارها را از دلایل افزایش تولید دانست و گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیش از هزارمیلیارد تومان تسهیلات با یارانه ۴ درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: قرار است امروز بیش از ۷ میلیون  هکتار از اراضی زیر کشت بروند که حدود ۶ میلیون هکتار آن گندم، حدود دو میلیون هکتار جو و سایر محصولات مانند کلزا، گلرنگ، کاملینا و حبوبات است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.