اجاره جرثقیل شبانه روزی: تجربه ای از پروژه های بی وقفه!

سلام به همه دوستان عزیز! امروز می خوام از تجربه اجاره جرثقیل شبانه روزی برای پروژه های ساختمانی و صنعتی با شما صحبت کنم. شاید برای شما هم پیش اومده باشه که توی یه پروژه، نیاز به کار بی وقفه و شبانه روزی داشتید و مجبور شدید برای جابجایی تجهیزات یا مصالح سنگین، در طول شب هم کار کنید. تجربه ای که من توی پروژه آخرم داشتم، دقیقا همین بود؛ نیاز به یک جرثقیل شبانه روزی که بتونه بدون توقف و در هر ساعتی از شبانه روز به کار ادامه بده. تو این مقاله قراره درباره چالش ها، مشکلات و راه حل هایی که باهاشون روبرو شدم، صحبت کنم.

چرا جرثقیل شبانه روزی؟

همه ما می دونیم که پروژه های ساختمانی یا صنعتی همیشه طبق برنامه ریزی پیش نمی رن و گاهی نیاز به کار شبانه روزی هست. وقتی که برای اولین بار فهمیدم پروژه ام نیاز به جابجایی تجهیزات در ساعات غیر اداری داره، خیلی نگران بودم. اینکه آیا شرکت هایی هستن که خدمات اجاره جرثقیل ارائه بدن؟ آیا این کار هزینه اضافی داره؟ چطور می تونم از عملکرد دستگاه در طول شب مطمئن بشم؟

جرثقیل های شبانه روزی برای پروژه هایی که نیاز به کار مداوم دارن و توقف می تونه باعث ضررهای مالی و زمانی بشه، ضروری هستن. این نوع جرثقیل ها باید به شکلی طراحی و مدیریت بشن که در طول شب هم به خوبی عمل کنن و نیاز به توقف نداشته باشن.

مراحل اجاره جرثقیل شبانه روزی

  1. انتخاب شرکت مناسب

اولین چالشی که باهاش روبرو شدم، پیدا کردن شرکت هایی بود که خدمات شبانه روزی ارائه می دادن. این نکته مهمه که هر شرکتی این خدمات رو نداره و باید مطمئن بشید که شرکت اجاره دهنده، پشتیبانی 24 ساعته و راننده های حرفه ای داره. من بعد از جستجوی زیاد و مقایسه چند شرکت، تونستم یه شرکت معتبر با خدمات شبانه روزی پیدا کنم که قیمت ها و پشتیبانیشون هم مناسب بود.

  1. بستن قرارداد شبانه روزی

وقتی با شرکت قرارداد بستم، باید حتماً به ساعات کاری توجه می کردم. مثلا در قرارداد من، ساعات کاری به صورت 24 ساعته تنظیم شده بود، اما هزینه ها به دلیل شب کاری افزایش پیدا می کرد. نکته مهم اینه که قبل از بستن قرارداد، شرایط کاری و هزینه ها رو دقیق بررسی کنید.

  1. هماهنگی برای استفاده شبانه

یکی از مواردی که برای من جالب بود، این بود که در طول شب، صدای جرثقیل ممکنه برای همسایگان و اطرافیان مشکل ساز بشه. به همین دلیل قبل از شروع کار شبانه، باید از مجوزهای لازم مطمئن بشید و همسایگان رو از برنامه کاریتون مطلع کنید.

چالش ها و مشکلات در کار شبانه روزی

مشکل 1: روشنایی ناکافی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که باهاش روبرو شدم، کمبود روشنایی در محل کار بود. شب اول که کارمون شروع شد، متوجه شدم که روشنایی کافی برای کنترل جرثقیل و بارگیری وجود نداره. راه حل این بود که چندتا پروژکتور قوی کرایه کردم و محل کار رو کاملا روشن کردم تا کارگرها و راننده جرثقیل بتونن به راحتی کارشون رو انجام بدن.

مشکل 2: استهلاک بیشتر دستگاه

کار کردن جرثقیل به صورت شبانه روزی باعث می شه دستگاه تحت فشار بیشتری قرار بگیره و احتمال خرابی و استهلاک بیشتر بشه. به همین دلیل، نیاز به سرویس های مکرر و بررسی فنی جرثقیل داشتیم. من بعد از هر شیفت کاری، دستگاه رو بررسی می کردم تا مطمئن بشم هیچ مشکلی وجود نداره.

مشکل 3: راننده های شیفت شب

یکی دیگه از چالش های من، هماهنگی با راننده های شیفت شب بود. برخی از راننده ها تجربه کار در شب رو نداشتن و این باعث می شد که کارایی کمتری داشته باشن. برای حل این مشکل، من از شرکت اجاره دهنده خواستم که فقط راننده های باتجربه رو برای شیفت شب ارسال کنه.

مقایسه ای جرثقیل روزانه و شبانه روزی

نوع جرثقیل هزینه روزانه (تومان) مزایا معایب
جرثقیل روزانه 2,500,000 مناسب برای پروژه های کوتاه مدت محدودیت در زمان کاری
جرثقیل شبانه روزی 4,000,000 قابلیت کار 24 ساعته، مناسب برای پروژه های بزرگ هزینه بالاتر، نیاز به نگهداری بیشتر

چرا اجاره جرثقیل شبانه روزی؟

من بعد از استفاده از جرثقیل شبانه روزی فهمیدم که این نوع جرثقیل ها برای پروژه هایی که نیاز به کار بی وقفه دارن، گزینه بسیار مناسبی هستن. با این حال، باید آماده باشید که با چالش هایی مثل استهلاک بیشتر دستگاه و نیاز به پشتیبانی مداوم روبرو بشید.

 

نتیجه گیری: آیا اجاره جرثقیل شبانه روزی به صرفه است؟

اجاره جرثقیل شبانه روزی برای پروژه هایی که نیاز به کار مداوم دارن و توقف در کار می تونه هزینه های بیشتری ایجاد کنه، قطعاً به صرفه است. این نوع جرثقیل ها می تونن به شما کمک کنن که پروژه تون رو در زمان مقرر به پایان برسونید. البته باید به نکات فنی و ایمنی توجه ویژه ای داشته باشید و از شرکت های معتبر اجاره بگیرید.

منبع: جرثقیل نوین

نمایش بیشتر

یک دیدگاه