اقتصادی

اختصاص ۱۴۰۰ پرواز و ۱۱ هزار سرویس اتوبوسی برای انتقال زائران

اختصاص ۱۴۰۰ پرواز و ۱۱ هزار سرویس اتوبوسی برای انتقال زائران

وزیر راه و شهرسازی از بسیج همه امکانات ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی زائران در ایام پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: هزار و ۴۰۰ پرواز و ۱۱ هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای برای انتقال زائران امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر خدمت رسانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری کردوار نیوز، مهرداد بذرپاش در شورای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی که با موضوع سفر‌های ایام پایانی ماه صفر و جابجایی زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد، از بسیج همه امکانات در حوزه‌های مختلف حمل و نقل خبر داد و گفت: به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) و امام حسن (ع) و رحلت رسول اکرم (ص) تعداد زیادی از مردم به منظور زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف عازم مشهد مقدس می‌شوند، بر همین اساس برای بازه زمانی تا ۲۷ شهریور ماه برنامه ریزی‌ها انجام شده تا بهترین شرایط برای سفر زائران مشهد مقدس در همه حوزه‌های هوایی، زمینی و ریلی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه ریلی ۶ قطار فوق‌العاده برای این سفر‌ها در نظر گرفته شد و به این ترتیب مجموعا ۸۰ رام قطار در اختیار زائران برای سفر به مشهد مقدس قرار گرفت.

بذرپاش از جابجایی روزانه ۴۰ هزار زائر امام رضا (ع) از طریق ناوگان ریلی در این ایام خبر داد و افزود: قرارگاه ویژه در ایستگاه راه‌آهن مشهد به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و استقبال و بدرقه زائران تشکیل شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره سفر‌های هوایی نیز توضیح داد: در حوزه ناوگان هوایی حدود ۱۴۰۰ پرواز برای این ایام (از ۲۰ تا ۲۷ شهریور) اختصاص یافته است.

افزایش ۲۱ درصدی مسافران مشهد نسبت به ماه گذشته

به گفته بذرپاش روز چهارشنبه ۲۲ شهریور مجموعا ۱۷۹ پرواز با ۲۳ هزار و ۷۰۰ مسافر در فرودگاه شهید هاشمی مشهد برقرار شده که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته با ۲۰ درصد افزایش در تعداد پرواز‌ها و ۲۱ درصد افزایش در تعداد مسافر همراه شده است.

وی در ادامه به سفر‌های زمینی اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۱۸ تا ظهر امروز ۲۳ شهریورماه ۲۰۰ هزار مسافر توسط ۱۱ هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای از مبادی مختلف کشور عازم مشهد مقدس شده اند.

وی افزود: از این تعداد، ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مابقی ناوگان مینی بوس و سواری کرایه عمومی برون شهری بوده است که در روز‌های آتی نیز به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پس از اتمام سفر‌های اربعین، ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت استفاده مسافران از اقصی نقاط کشور به مشهدالرضا با حداکثر ظرفیت در اختیار زائران قرار گرفت و تمام امکانات موجود را بسیج خواهیم کرد تا در زمان بازگشت زوار کمترین مشکل را داشته باشند.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.