اخبار بین المللی

«اختلاف عمیق» حماس و اسرائیل در مذاکرات دوحه

آفتاب‌‌نیوز :

این مقام حماس گفت: «اختلاف عمیقی در موضع‌گیری‌ها در مذاکرات بین حماس و طرف اشغالگر وجود دارد، چون دشمن انعطاف ما را به عنوان ضعف تعبیر کرده است.»

پیشتر شبکه خبری الجزیره گزارش داده بود رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده‌خواهانه‌ای مطرح کرده که بعید است جنبش حماس به آن‌ها تن بدهد.

منابع آگاه به الجزیره گفتند که پیشنهاد اسرائیل شامل «مخالفت با مسائلی مانند توقف جنگ، خروج نیرو‌های آن [از نوار غزه]و بازگشت بدون قید و شروط آوارگان» است.

به گفته این منابع، اسرائیل شرط گذاشته است که در مرحله نخست از توافق ۴۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند و طرح اسرائیل مبتنی بر توافق سه مرحله‌ای است.

این منابع ادامه دادند: اسرائیل پیشنهاد داده است که دو هفته پیش از آغاز اجرای توافق، به صورت روزانه، دو هزار آواره به شمال نوار غزه بازگردند. اسرائیل همچنین با درخواست حماس برای آزادی ۳۰ نفر از اسرای محکوم به حبس ابد در قبال آزادی یک سرباز زن مخالفت کرده است».

پایگاه آکسیوس هم شامگاه جمعه به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داد «ویلیام برنز»، مدیر سیا امروز در دوحه طرحی را درباره تعداد اسرای فلسطینی که باید در ازای هر اسیر اسرائیلی آزاد شوند ارائه کرده است. 

آکسیوس مدعی شده که اسرائیل با طرح آمریکا موافقت کرده و منتظر پاسخ حماس است.

 این در حالی است که حماس تأکید دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالف هر گونه توافق است و به هر بهانه‌ای، از حصول این توافق جلوگیری می‌کند.

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.