اخبار بین المللی

اعزام تیم‌های ویژه عملیاتی آمریکا به اسرائیل

اسامه بن لادن |القاعده |حماس

آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای روزنامه دیلی‌میل نوشت: آمریکا نیروهای دلتا (گروه عملیاتی نیروهای ویژه) و تیم ششم (گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی) را برای کمک به اسرائیل با هدف یافتن آمریکایی هایی که حماس به اسارت گرفته، به منطقه اعزام کرد.

دو مقام ارشد نظامی آمریکا در این خصوص تشریح کردند که نیروهای عملیاتی ویژه مستقر در اروپا نیز به حالت آماده باش درآمده اند تا در صورت لزوم به اسرائیل اعزام شوند.

مقامات نظامی در عین حال توضیح ندادند که دقیقا کدام واحدها در حالت آماده باش قرار دارند، اما گفتند که نیروهای حاضر تحت فرماندهی عملیات ویژه مشترک قرار دارند.

گفته می شود دو واحد اصلی ضدتروریسم تحت فرماندهی عملیات ویژه مشترک، نیروی دلتا، و تیم ششم نیروی دریایی که برای کشتن اسامه بن لادن سرکرده القاعده اعزام شده بودند، از جمله واحدهای اعزامی هستند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن نیز مذاکره‌کنندگان برای آزادسازی گروگان‌ها را برای کمک به متخصصان اسرائیلی به منطقه فرستاده است.

ژنرال مایکل اریک کوریلا که بر فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) نظارت دارد نیز در مورد اعزام این نیروها به منطقه افزود: ورود این نیروهای بسیار توانمند به منطقه، سیگنال قوی بازدارندگی را به هر بازیگر متخاصم می فرستد تا از موقعیت موجود استفاده نکند.

گفته می شود در پی حمله روز شنبه حماس به رژیم صهیونیستی، ۲۰ آمریکایی در اسرائیل مفقود شده اند و نزدیکان آنها می گویند که این افراد به گروگان گرفته شده اند. نام ۱۴ آمریکایی هم در میان کشته شدگان اعلام شده است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در همین راستا گفت که گروه ضربت می‌تواند طیف کاملی از ماموریت‌ها، شامل جمع‌آوری اطلاعات، کنترل دریایی و حملات دوربرد را انجام دهد و این اطمینان را ایجاد کند که ما قادر به واکنش به هرگونه حملات احتمالی هستیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در پی حمله غافلگیرانه حماس، بیش از ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره را فراخوانده است.

دولت جو بایدن هم اعلام کرده است که برای بازگرداندن گروگان ها به خانه هر کاری که بتواند انجام خواهد داد، اما مشخص نیست که آیا این امر به مذاکره با حماس نیز کشیده می شود یا خیر.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص افزود: ما هر کاری که ممکن است انجام خواهیم داد تا آنها را به خانه برگردانیم. من نمی‌خواهم خیلی جلوتر از جایی که در حال حاضر هستیم، باشم.

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.