اقتصادی

اقتصاد آمریکا عقب افتاد؟ – کردوار نیوز

خودرو |دلار |رشد اقتصادی

کسری تجاری آمریکا در ماه آوریل به شدت افزایش یافت.

به گزارش کردوار نیوز، داده ها نشان می‌دهد که کسری تجاری ایالات‌متحده در آوریل به شدت افزایش یافت و به بیشترین میزان از اکتبر ۲۰۲۲ رسید.

این در حالی است که واردات کالاها افزایش و صادرات کاهش یافت که در صورت تداوم، منجر به کاهش تجارت بر رشد اقتصادی در سه ماهه دوم خواهد شد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که کسری تجاری ایالات‌متحده با ۲۳ درصد یا ۱۴ میلیارد دلار افزایش به ۷۴.۶ میلیارد دلار رسیده است.

صادرات با ۹.۲ میلیارد دلار کاهش به ۲۴۹ میلیارد دلار در ماه رسید که به دلیل کاهش ارزش محموله‌های کالا همراه با برخی کالاهای مصرفی رخ داد.  واردات با افزایش ۴.۸ میلیارد دلاری به ۳۲۳.۶ میلیارد دلار افزایش یافت و کالاها با حمایت از وسایل نقلیه و قطعات خودرو و همچنین برخی از لوازم و مواد صنعتی افزایش یافتند.

پیش‌بینی‌ها این است که تجارت می‌تواند رشد منفی برای تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم سال به همراه داشته باشد.

بر اساس خبرگزاری فرانسه، تجارت به نرخ رشد سالانه ۱.۳ درصدی اقتصاد در سه ماهه اول پس از افزودن به تولید ناخالص داخلی برای سه فصل متوالی کمکی نکرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.