اقتصادی

بازار رمزارز‌ها/ نرخ هش بیت‌کوین رکورد ۶۶۱ درصدی ثبت کرد

ارز دیجیتال |بهار |دلار

آفتاب‌‌نیوز :

بازار متلاطم باعث ایجاد موارد مخالف شدید برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین شده، زیرا نرخ هش به بالاترین حد خود رسیده است. این افزایش پیش از رویداد مورد انتظار نصف شدن پاداش یا هاوینگ برای بهار آینده است که انتظار می‌رود افزایش قیمت بزرگترین دارایی کریپتو را تسریع کند.

به گزارش کریپتوکارنسی، داده‌های اخیر حاکی از آن است که نرخ هش بیت‌کوین در دو سال گذشته نزدیک به ۶۶۱ درصد افزایش یافته است. به گفته کی یانگ جو، مدیر عامل کریپتوکوانت، چنین شاهکاری نشان می‌دهد که «شبکه بنیادی قوی‌تر از همیشه است».

نرخ هش را می‌توان به‌عنوان قدرت محاسباتی مورد استفاده برای استخراج یک ارز دیجیتال نام برد و رویداد هاوینگ آینده می‌تواند پاداش ماینر‌ها را به نصف کاهش می‌دهد. افزایش نرخ هش پس زمینه مشکل ماینینگ تمام وقت شبکه است که در حال حاضر نزدیک به ۵۴ تریلیون را ثبت می‌کند.

همچنین اردینالز نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، زیرا استخراج‌کنندگان بیت‌کوین شروع به گسترش بیشتر و بیشتر ماشین‌های استخراج کردند و در نتیجه قدرت محاسباتی شبکه را افزایش دادند.

در حالی که نرخ هش بالا و دشواری استخراج در نزدیکی بالاترین رکوردها، نشان می‌دهد که ماینر‌ها نسبت به بیت‌کوین صعودی هستند، بر اساس آخرین مطالعه صرافی بیتفینکس، این امر مانع از فروش حجم زیادی از بیت‌کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال با سود نشده است و چنین روندی به‌طور بالقوه رفتار ماینر‌های جدید را نشان می‌دهد.

در همین حال، تحلیلگران جی پی مورگان پیشنهاد کردند که قیمت بیت‌کوین همچنین کارمزد تراکنش‌ها، برای جبران پاداش بلاک پایین بعد از رویداد هاوینگ آتی، به ویژه با هزینه‌های نوسانات برق و افزایش رقابت در میان ماینر‌ها که منجر به افزایش قیمت تولید شده است، باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی قبلا پیش‌بینی کرده بود که اگر بیت‌کوین به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری مشابه طلا مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند در سال جاری ۷۵ درصد دیگر افزایش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۱.۲۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۰۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۲۷ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۵ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱.۲۸ میلیارد دلار است که ۳.۸۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر دو میلیارد دلار است که ۶.۳۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۷.۹۸ میلیارد دلار است که ۸۹.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۲۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۹ هزار و ۹۴۷.۹۳دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۹۴.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۱.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۲ درصد کاهش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۸۳۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۷۶.۴۷ درصد افزایش

۷- کاردانو

قیمت: ۰.۳۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۳۷ درصد افزایش

۸ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۷۰۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۷۱ درصد افزایش

۹- سولانا

قیمت: ۲۶.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۵۵ درصد افزایش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۵.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۳ درصد افزایش

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.