اقتصادی

بازی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با امنیت غذایی جامعه به نام واردات مرغ آلوده/ آیا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اظهارات خلاف واقع محمودزاده برخورد می کند؟

بازی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با امنیت غذایی جامعه به نام واردات مرغ آلوده/ آیا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اظهارات خلاف واقع محمودزاده برخورد می کند؟

روز گذشته جلال محمودزاده عضو هیات رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود از واردات مرغ آلوده از کشور بلاروس خبر داد؛ بیان این اظهارات علاوه بر بازی با روح و روان و امنیت غذایی مردم می طلبد که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اسناد این اظهارات را از وی طلب کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری کردوار نیوز، جلال محمودزاده نماینده مهاباد و عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، در صفحه شخصی خود نوشت: پس از خبر واردات گندم آلوده به سرب از روسیه و برنج آلوده به آرسنیک از هند طی د‌و سال گذشته! 

متأسفانه خبر رسیده که دولت در صدد واردات مرغ های “احتمالاً آلوده” از کشور بلاروس می باشد! در حالی که وزارت جهادکشاورزی به صورت محرمانه گزارش داده است که احتمال آلوده بودن این مرغ ها به مواد رادیواکتیو وجود دارد!

لذا جناب رئیس جمهور هشدار می دهم که طبق قانون وظیفه حفاظت از سلامتی مردم بر عهده شخص شما است، پس مماشات نکنید.

photo_2023-05-27_08-49-21

یک روز بعد از این توییت، سازمان دامپزشکی کشور بیانیه‌ای در این باره منتشر کرد:

سازمان دامپزشکی کشور تاکنون هیچگونه مجوزی برای وزارت جهادکشاورزی و یا سازمانهای تابعه آن، جهت واردات محموله گوشت مرغ از مبداء کشور بلاروس صادر نکرده‌ است.

این اطمینان را نیز به مردم عزیز می‌دهیم که گوشت مرغ چه گرم و چه منجمد موجود در بازار از سلامت بالا برخوردار هستند و همکاران ما به عنوان سربازان خدمتگزار عرصه سلامت، حافظ امنیت و ایمنی غذایی و بهداشت جامعه هستند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که هدف این نماینده مجلس از نشر این خبر جعلی دیده شدن بوده و هیچ سند و مدرکی در پشت این خبر وجود ندارد.

همچنین، با توجه به اینکه توییت منتشر شده نماینده مجلس امنیت روانی و امنیت غذایی مردم را تحت الشعاع قرار داده پیگیری های قضایی و همچنین بررسی این موضوع از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس را می طلبد و باید از وی اسناد لازم را طلب کنند و این نماینده توضیح دهد که بر اساس چه اسناد و مدارکی با روح و روان مردم بازی کرده و امنیت غذایی جامعه را به خطر انداخته است. 

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر