اخبار سلامت

باز شدن پای هوش مصنوعی به هالیوود/ زنگ خطر برای سینماگران به صدا درآمد

به گزارش کردوار نیوز، آلتمن درنظر دارد که در صحبت‌های خود، کارگردان‌های هالیوودی را برای استفاده از Sora متقاعد کند. گفته می‌شود این اولین‌بار نیست که مدیرعامل OpenAI با چنین افرادی ملاقات می‌کند؛ آلتمن پیش‌تر نیز مذاکراتی را انجام داده بود.

به نقل از دیجیاتو، با وجود اینکه هنوز Sora در دسترس عموم قرار نگرفته، اما OpenAI به برخی بازیگران و کارگردان‌های هالیوود حق استفاده از این هوش مصنوعی مولد را داده است. این شرکت در همین راستا بیانیه‌ای را منتشر کرده تا شایعات پیرامون همکاری با هالیوود را تأیید کند.

این اتفاقات می‌تواند جذابیت کم‌نظیری برای دنیای هوش مصنوعی داشته باشد؛ اما گمانه‌زنی می‌شود که در راستای استفاده از Sora مخالفت‌هایی صورت گیرد. قبلاً نیز بازیگران و برخی دست‌اندرکاران هالیوودی نیز با اعتصاب خود به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما اعتراض کردند.

فعالان سینما نگران این هستند که هوش مصنوعی به‌زودی جای آن‌ها را بگیرد یا در حالت خوش‌بینانه، درآمد آن‌ها را کاهش دهد. موضوع کپی‌رایت و استفاده از چهره برخی افراد معروف در مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله Sora نیز می‌توانند نگران‌کنده باشد. درنهایت حتی درصورت استفاده هالیوود از این فناوری، باید برای به‌کارگیری آن قوانین جدیدی وضع شود.

۵۸۵۸

نمایش بیشتر

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.