اقتصادی

برنج‌های کشاورزان استان‌های شمالی ظرف یک ماه آینده خریداری می‌شود

محمد مخبر |واردات |واردات برنج

بر اساس تصمیم دولت برنج‌های سه استان شمالی تا یک ماه آینده خریداری می‌شود.

به گزارش کردوار نیوز، محمد مخبر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات برنجکاران که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی و استانداران استانهای شمالی کشور باید در تولید و قیمت‌گذاری برنج به نحوی عمل کنند که رضایت کشاورزان و خریداران را با هم به همراه داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و استانداران مازندران، گیلان و گلستان را مکلف کرد ظرف ۴۸ ساعت برنامه اجرایی و زمان‌بندی شده خود را برای خرید برنج از شالیکاران تدوین و ارائه کنند.

به گفته وی پیش‌بینی‌ها برای تولید برنج و کشت سال آینده نیز به صورت دقیق و بر مبنای نیاز کشور انجام شود چرا که مجوز واردات فقط در صورت کمبود برنج صادر خواهد شد.

در ادامه این نشست و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل مرتبط با تولید برنج و مشکلات شالی‌کاران، مقرر شد ظرف یک ماه تمام موجودی انواع برنج پرمحصول از شالیکاران سه استان شمالی کشور به صورت تضمینی خریداری شده و برنامه اجرایی این کار را نیز وزارت جهاد کشاورزی ظرف ۴۸ ساعت به دولت ارائه دهد.

همچنین مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی به نحوی سیاستگذاری کند که وارد کنندگان برنج تنها در صورت خرید کل ظرفیت برنج تجاری (طارم و هاشمی) از کشاورزان، بتوانند مجوز واردات برنج دریافت کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.