بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال آوالانچ AVAX

معرفی کوتاه آوالانچ

یک پلتفرم بلاک چینی تحول‌ساز است که در سال ۲۰۲۰ و برای حل معمای سه‌گانه مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی طراحی شد. بلاک چین قیمت آوالانچ به لطف ساختار و مکانیزم اجماع منحصربه‌فرد خود توانسته توان خروجی بالا، نهایی‌سازی آنی تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری بسیار خوب را بدون قربانی‌کردن امنیت و تمرکززدایی ارائه بدهد. قلب تپنده آوالانچ، یک پروتکل اجماع متفاوت از اثبات کار و اثبات سهام است که به جای وابستگی به ماینرها یا اعتبارسنج‌ها، برای تأیید تراکنش‌ها از مکانیزمی به نام پروتکل آوالانچ استفاده می‌کند. این پروتکل به زیر شبکه‌ها و بلاک چین‌های اختصاصی اجازه می‌دهد که از طریق رأی‌گیری مکرر تراکنش‌ها را تأیید کنند.

  • بلاک چین صرافی (X-Chain): استفاده برای خلق و معاملات ارزهای دیجیتال
  • بلاک چین پلتفرم (P-Chain): هماهنگ‌سازی اعتبارسنج‌ها و خلق زیر شبکه‌ها
  • بلاک چین قرارداد (C-Chain): میزبانی و خلق قراردادهای هوشمند

معرفی بهترین کیف پول آوالانچ

تیم توسعه‌دهنده شبکه بلاک چینی آوالانچ تلاش کرده پلتفرمی را ارائه دهد که از کاربران خرد و مبتدی تا مؤسسات، شرکت‌های توسعه نرم‌افزار و سرمایه‌گذاران بزرگ و ثروتمند بتوانند از آن استفاده کنند. دراین‌بین، چه مبتدی و تازه‌کار باشید، چه یک توسعه‌دهنده بلاک چین یا سرمایه‌گذار بزرگ، برای ذخیره دارایی‌های خود نیاز به یک کیف پول امن دارید.

  • والت حضانتی: در این کیف پول‌ها، کلید خصوصی دارایی کاربران در اختیار شرکت یا گروه ارائه‌دهنده والت قرار می‌گیرد؛ به همین جهت، امنیت این نوع کیف پول‌ها پایین است، زیرا به‌قول‌معروف «کلید نداری، کوین هم نداری».
  • والت غیرحضانتی: در واقع همه کیف پول‌های امن آوالانچ باید از این دسته باشند، یعنی کلید خصوصی دارایی شما باید در دستگاه شما (خود کیف پول یا کامپیوتر/موبایل) ذخیره شود. این یعنی دارایی شما واقعاً برای شماست.

۷ کیف پول برتر آوالانچ

به‌طورکلی همه کیف پول‌های کریپتو، از نظر ساختار به دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های آوالانچ نرم‌افزاری می‌توانند به عنوان اپلیکیشن موبایلی اندروید و iOS عرضه شوند و یا در نسخه دسکتاپ و افزونه مرورگرها به کاربران خدمات دهند. کیف پول‌های آوالانچ سخت‌افزاری هم می‌توانند کلید خصوصی دارایی‌ها را به‌دوراز اینترنت و خطرات هک و حمله سایبری، در یک گجت سخت‌افزاری ذخیره کنند. این نوع والت کریپتویی اندکی گران‌قیمت هستند؛ اما کاملاً مناسب سرمایه‌گذاری بلندمدت و بزرگ هستند. در ادامه برخی از بهترین کیف پول‌های آوالانچ از هر دسته را معرفی می‌کنیم.

  • کور والت (Core Wallet): چند سال بعد از معرفی Avalanche Web Wallet که اولین کیف پول رسمی آوالانچ بود، سرانجام در مارس ۲۰۲۴ متوقف شد و جای خود را به Core Wallet داد. کور والت هم اکنون تنها کیف پول آوالانچ رسمی است که به شکل افزونه مرورگر عرضه شده است.
  • اِلیپال تایتان (Ellipal Titan): کیف پول آوالانچ سخت‌افزاری الیپال تایتان، یک انتخاب امن و عالی برای ذخیره توکن‌های شبکه Avalanche است. این کیف پول یک نمایشگر داخلی دارد، پس برای دیدن موجودی توکن‌ها نیازی به اتصال آن به گوشی یا رایانه نیست.
  • متامسک (Metamask): متامسک هم برای ذخیره توکن‌های اکوسیستم آوالانچ کاربرد دارد. این کیف پول در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS و همچنین افزونه مرورگر عرضه شده و با انواع پلتفرم‌های دیفای هم سازگاری دارد. این کیف پول به صورت پیش‌فرض برای بلاک چین اتریوم عرضه شده ولی با اندکی آشنایی فنی می‌توان بلاک چین‌های دیگری مثل آوالانچ را هم به آن اضافه کرد.
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X): نانو ایکس، محبوب‌ترین کیف پول آوالانچ سخت‌افزاری است که از بیش از ۵۵۰۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند. عمر باتری این کیف پول حدود ۸ ساعت است و با همه سیستم‌عامل‌ها سازگاری دارد. در ضمن با ارتباط بلوتوث به گوشی هوشمند هم متصل می‌شود.
  • تراست ولت (Trust Wallet): یکی از بهترین کیف پول‌های آوالانچ نرم‌افزاری، تراست ولت است. این کیف پول برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده و دارایی مرورگر داخلی وب ۳ است؛ این یعنی با اپلیکیشن تراست ولت می‌توانید از انواع پلتفرم‌های دیفای و صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنید.
  • اِکسودوس (Exodus): اکسودوس هم یک کیف پول آوالانچ دسکتاپ و موبایلی است که برخلاف ظاهر ساده، قابلیت‌های متعددی دارد. مرورگر داخلی این کیف پول امکان اجرای پلتفرم‌های دیفای را هم می‌دهد. البته ممکن است کارمزد این کیف پول اندکی بالاتر از موارد بالا باشد.
  • اتمیک والت (Atomic Wallet): یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری محبوبی که برای همه سیستم‌عامل‌ها، از ویندوز و MacOS و لینوکس گرفته تا اندروید و iOS، اتمیک والت است. این کیف پول دارای قابلیت استیک، صرافی داخلی و پشتیبانی ۲۴ ساعته است.

انتخاب یک کیف پول آوالانچ امن

  • امنیت: به دنبال کیف پول‌هایی بگردید که لایه‌های امنیتی متعددی داشته باشد و کلید خصوصی دارایی‌ها را هم در یک مکان امن ذخیره کند. والت چند امضایی یک از انواع کیف پول‌های امن بازار کریپتو است. احراز هویت دو هویتی هم یکی از لازمه‌های یک والت آوالانچ امن است.
  • سازگاری: قبل از دانلود کیف پول آوالانچ، حتماً مطمئن شوید که رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد. در ضمن سازگاری با پلتفرم‌های دیفای، شبکه‌های بلاک چینی متعدد و توکن‌های بریج شده هم اهمیت بالایی دارد.
  • پشتیبانی: احتمال بالایی دارد که در هنگام راه‌اندازی کیف پول آوالانچ و یا کار با پلتفرم‌های مختلف، به کمک پشتیبانی نیاز پیدا کنید؛ بنابراین، وجود تیم پشتیبانی چندزبانه و ۷/۲۴ هم بسیار مهم می‌شود.
  • کارمزد: برخی از کیف پول‌های آوالانچ ممکن است کارمزدهایی جدا از کارمزد شبکه دریافت کنند. توصیه می‌کنیم که قبل از انتخاب، حتماً به این نکته توجه داشته باشید.
  • اعتبار: قبل از انتخاب یا دانلود کیف پول آوالانچ، حتماً نظرات کاربران دیگر، نقد و بررسی وب‌سایت‌ها و اعتبار شرکت ارائه‌دهنده کیف پول را بررسی کنید. در ضمن حتماً اپلیکیشن موبایلی خود را از فروشگاه‌های اپلیکیشن معتبر مثل گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود و نصب کنید.
  • قابلیت‌ها: داشتن صرافی غیرمتمرکز داخلی، پشتیبانی از پلتفرم‌های دیفای، قابلیت‌های امنیتی، پشتیبانی از NFT و… قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند در انتخاب برترین کیف پول آوالانچ به شما کمک کنند.

مقایسه کیف پول‌های آوالانچ

بحث مقایسه کیف پول‌های آوالانچ می‌تواند به بحثی طولانی و خسته‌کننده تبدیل شود. معیارهای انتخاب شما برای یک والت امن و معتبر، باید از قبل مشخص باشد تا بتوانید بهترین گزینه را سریع‌تر انتخاب کنید. در سال‌های اخیر کیف پول‌های متعددی به بازار عرضه شده است که از لحاظ ساختاری عمدتاً مشابه با یکدیگر هستند.  بااین‌حال، هر کدام خصوصیات و قابلیت‌هایی دارند که تا حدی از باقی گزینه‌ها متمایز می‌شوند. در ادامه چهار کیف پول آوالانچ را به صورت دوبه‌دو مقایسه می‌کنیم. این چهار والت، از دو کیف پول نرم‌افزاری و دو کیف پول سخت‌افزاری آوالانچ تشکیل شده‌اند؛ تا اگر قصد انتخاب از میان دو گروه را دارید، بهتر بتوانید گزینه برتر را انتخاب کنید.

کیف پول Core Wallet

 کیف پول تراست ولت

نوع ذخیره کلید خصوصی

غیرحضانتی

غیرحضانتی

پلتفرم‌های عرضه شده

مرورگرهای دسکتاپ

اندروید، Ios

کوین/بلاک چین پشتیبانی شده

بیش از ۱۳۰ بلاک چین

بیش از ۷۰ بلاک چین

پشتیبانی از NFT

دارد

دارد

مرورگر داخلی

دارد

دارد

استیک توکن AVAX

دارد

دارد

انتقال میان بلاک چین آوالانچ

دارد

ندارد

متن‌باز

نیست

هست

مقایسه کیف پول‌های نانو ایکس و اِلیپال تایتان

الیپال تایتان () به کیف پولی کاملاً مستقل و بی‌نیاز به اینترنت و دستگاه‌های دیگر معروف است. این کیف پول هیچ‌گونه اتصالی از جمله Wifi، USB، NFC یا اینترنت سیم‌کارت را پشتیبانی نمی‌کند و بدنه آن هم بسیار مقاوم و فلزی است. در ضمن این کیف پول سیستم ضد نفوذ هم دارد، یعنی در صورت هرگونه نفوذ غیرقانونی، همه اطلاعات خود را حذف می‌کند. این کیف پول دارای نمایشگری بزرگ است که تنها راه ارتباط با آن، اسکن کد QR است. کار با این والت سخت‌افزاری آوالانچ اندکی نیاز به دانش فنی دارد ولی به دلیل سطح امنیتی بسیار بالا، مناسب کاربران حرفه‌ای و البته با حجم سرمایه بالاست. کیف پول لجر نانو ایکس هم یک والت سخت‌افزاری بسیار محبوب است که البته برای کار با آن نیاز به اتصال بلوتوث یا USB دارد. نانو ایکس با یک نرم‌افزار دسکتاپ و اپلیکیشن موبایلی عرضه می‌شود تا مدیریت دارایی‌ها از طریق آن انجام شود.

کیف پول الیپال تایتان

 کیف پول لجر نانو ایکس

طراحی 

نمایشگر بزرگ

مانند حافظه فلش مموری

سیستم امنیتی

کاملاً مستقل از دستگاه‌ها و اینترنت

اتصال امن USB و بلوتوث

اپلیکیشن موبایلی و دسکتاپ

فقط اپلیکیشن موبایلی

هر دو را دارد

انتقال داده

فقط با اسکن QR

بلوتوث و USB

متن‌باز

نسبتا

نسبتا

پشتیبانی از کوین

بیش از ۴۰ بلاک چین، ۱۰ هزار کوین و توکن

بیش از ۲۲ بلاک چین، ۵۵۰۰ کوین و توکن

قیمت

۱۴۰ دلار

۱۵۰ دلار

باتری

۱۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت

استیکینگ آوالانچ

ندارد

ندراد

 

نمایش بیشتر