اقتصادی

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی پایان خط و نشان خارجی ها و تایید دوباره علم ایرانی ها

بهره‌برداری از فاز 11 پارس جنوبی پایان خط و نشان خارجی ها و تایید دوباره علم ایرانی ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در فاز11 پارس جنوبی یک آزمونی شکل گرفت که ما تکیه به کجا داشته باشیم؛ تکیه به خارجی ها یا خودی ها؟ ما باید در برخی اوقات فقط تکیه به توان خودمان داشته باشیم تا خارجی ها نتوانند برای ما خط و نشان بکشند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری کردوار نیوز، مسئله توسعه میادین مشترک گازی یکی از محورهای کلیدی در زمینه توسعه ظرفیت تولید گاز کشور است؛ این موضوع به حدی اهمیت دارد که باید همه تمرکز حاکمیت بر روی توسعه ظرفیت برداشت از این میادین باشد تا از عدم‌النفع اقتصادی عدم برداشت گاز از این میادین مشترک رفع شود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توجه به توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز در اولویت قرار گرفت و میدان گازی مشترک پارس جنوبی نیز از این قاعده مستثنا نبود. با اقدام‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم، آخرین فاز از پارس جنوبی که بیش از ۲۰ سال معطل مانده بود در دستور کار قرار گرفت و با اقدام‌های انجام‌شده تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز شد.

میدان گازی میدان نفتی  فاز11 پارس جنوبی میدان پارس جنوبی

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار نفت خبرگزاری کردوار نیوز درباره توسعه و بهره‌برداری فاز 11 پارس جنوبی با اشاره به بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی و توفقیات دولت در این بخش اظهار داشت: یکسری آزمون و خاطاهایی در موضوع فاز 11 پارس جنوبی وجود داشت. بحث اعتماد به توان داخلی و اعتماد به سایر کشورها و چشم دوختن به توان خودمان و یا توان خارجی ها یک آزمون بود.

وی تاکید کرد: دیدگاه ما این است که باید از هر تکنولوژی و دانش فنی به وجود امده در دنیا استفاده کنیم اما تکیه گاه باید داخل باشد. در فاز 11 پارس جنوبی تکیه به توان داخلی باعث شد تا ما دستمان پیرو بهره گیری از دانش فنی روز و تکنولوژی خالی نماند.

میدان گازی میدان نفتی  فاز11 پارس جنوبی میدان پارس جنوبی

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیرو بهره برداری از پارس جنوبی از معطلی 22 ساله در این بخش جلوگیری شد، ادامه داد: در فاز11  یک آزمونی شکل گرفت که ما تکیه به کجا داشته باشم؛ تکیه به خارجی ها یا خودی ها؟ ما باید در برخی اوقات فقط تکیه به توان خودمان داشته باشیم تا خارجی ها نتوانند برای ما خط و نشان بکشند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی برای کشورهای منطقه بیان کرد: فاز 11 این پیام را به کشورهای منطقه مخابره کرد که ما در عرصه انرژی با تمام فشارهای وارده و سخت ترین شرایط هم می توانیم توانمندی خودمان را به رخ بکشیم .

میدان گازی میدان نفتی  فاز11 پارس جنوبی میدان پارس جنوبی

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جا به جایی سکوی گازی پیرو بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی بیان کرد: این امر نیز برای نخستین بار در دنیا رقم خورد. به واقع ما خیلی از اولین بارها را در وزارت نفت تجربه کرده ایم و این موارد اما به درستی تبیین نشده است.

انتهای پیام/ 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.