اخبار ورزشی

تحکیم دوستی ایران و افغانستان با گسترش فعالیت‌های علمی

آموزش |دانشگاه آزاد اسلامی |فناوری

به گزارش خبرنگار گروه خبرگزاری آنا از بیرجند، معاونت علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و موسسه آموزش عالی در کابل در دیدار با نماینده موسسه. آموزش عالی نشست در کابل با سید حسن هاشمی رئیس این دانشگاه امضا شد.

نماینده موسسه آموزش عالی افغانستان در حاشیه امضای این قرارداد اظهار داشت: گسترش فعالیت های دانشگاهی و دانشگاهی باعث تقویت دوستی بین ملت های ایران و افغانستان می شود.

محمد رسول حسینی با اشاره به اشتیاق وصف ناپذیر جوانان افغانستانی برای تحصیلات عالی افزود: از همکاری رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی که امکانات لازم را برای تحصیل دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه فراهم کردند قدردانی می کنم. دانشگاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی همچنین به روند تاسیس، رشد و ارتقای واحد دانشگاه آزاد اسلامی در بیرجند اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در سال 64 با سه رشته و 90 دانشجو در یک دوره کار خود را آغاز کرد. آپارتمان اجاره ای کوچک و امروزه با برخورداری از توانمندی های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی بزرگترین فضای کتابخانه و یکی از بزرگترین مجموعه های ورزشی دانشگاه در شرق کیشور با کادر اداری و هیئت علمی مجرب تبدیل شده است. یکی از بزرگترین، جامع و معتبرترین دانشگاه ها در مقیاس ملی و بین المللی.

هاشمی با اشاره به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور واحدهای دانشگاهی در تهران، گفت: این یک رویداد بزرگ علمی و فناوری است که باعث درخشش نام دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی شد. همزمان با چهلمین سال تاسیس دانشگاه با حضور 1000 شرکت فناور، 1000 ایده، استارت آپ و 1000 زیرساخت پژوهشی در تهران برگزار شد و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در بین 10 غرفه برتر قرار گرفت. این نمایشگاه بزرگ

وی به پیشینه علمی، آموزشی و فرهنگی شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند به عنوان شهری دانشگاهی در سطح کشور شناخته می شود و علاقه مندان زیادی را به تحصیلات عالی جذب می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و بیرجند با بیان اینکه ایران و افغانستان روابط دیرینه ای بین ایران، افغانستان و مردم این دو کشور دارند، می گوید:

برنامه های مشترک آموزشی و پژوهشی، جذب دانشجو از افغانستان، تبادل پژوهشگران و اعضای هیأت علمی، برگزاری فرصت های مطالعاتی، نشست های علمی مشترک، همکاری در حجم های علمی، زمینه سازی برای برگزاری دوره ها و کارگاه های مشترک، همکاری در برگزاری کوتاه مدت تخصصی (مهارت ها) ) دروس و اهداف کلی این موافقتنامه در زمینه های مختلف علمی، فنی و تخصصی مشترک است.

انتهای پیام/4078/4062/

نمایش بیشتر