اقتصادی

تخصیص سهمیه به خودرو‌های گازوئیل‌سوز بدون بیمه شخص ثالث ممنوع می‌شود

خودرو |کارت سوخت |گاز

آفتاب‌‌نیوز :

سید کاظم عزیزی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه گازوئیل‌سوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری کند.

به دلیل ماهیت بین دستگاهی اجرای این قانون، کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث با محوریت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و حضور نمایندگان همه دستگاه‌های ذی ربط تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

عزیزی گفت: با توجه به اهمیت خاص خودرو‌های سنگین، مرحله اول اجرای این ماده قانونی به خودرو‌های نفت گازسوز (گازوئیل‌سوز) اختصاص یافت و در همین راستا ۴۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه شناسایی شد که کارت سوخت این خودرو‌ها وارد لیست خاکستری سامانه هوشمند سوخت و غیرفعال شدند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در ادامه اظهار داشت: تاکنون مالکان ۱۲ هزار خودرو طی مقطع ورود به لیست خاکستری، اقدام به تمدید بیمه نامه نموده‌اند که کارت سوخت آن‌ها مجدداً فعال شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این قانون، افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث به منظور ایجاد فضای امن در حوزه حمل و نقل کشور است، اعلام کرد: از این پس بیمه شخص ثالث خودرو‌های نفت گازسوز به صورت مستمر مورد پایش قرار گرفته و تخصیص سهمیه نفت گاز منوط به دارا بودن بیمه نامه است.

عزیزی در پایان با اعلام اینکه شرط لازم برای درخواست کارت هوشمند سوخت در دفاتر پلیس +۱۰، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر برای خودرو و موتورسیکلت مربوطه است، از دارندگان وسایل نقلیه گازوئیل‌سوز خواست با توجه به ضروری بودن بیمه شخص ثالث و وضع مقررات ویژه از سوی قانونگذار در این خصوص، همواره نسبت به تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث خودرو خود اقدام نمایند.

یادآور می‌شود بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه گازوئیل به خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث ممنوع است؛ بنابراین خودرو‌های سنگین که فاقد بیمه شخص ثالث باشند، قادر به دریافت سهمیه گازوئیل نخواهند بود.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.