ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۰ با تمام سختی‌هایش گذشت و اکنون که وارد سال جدید میلادی شده‌ایم، برای عوض شدن حال و هوایمان باید کمی به فکر تغییر محیط اطراف و خانهٔ خود باشیم. اگر دوست دارید خانه‌تان را مطابق مد و ترندهای روز دکور کنید، با همراه شوید تا ۱۶ ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم.

سال ۲۰۲۰ سال پرفراز و نشیبی بود و سختی‌ها و تلخی‌های زیادی به همراه داشت، بنابراین وقتی به طراحی و دکوراسیون داخلی منزل برای سال جدید فکر می‌کنیم، بهتر است به سراغ چیزهایی برویم که شادی و حس خوب را برایمان به ارمغان می‌آورد. در این مقاله سعی کرده‌ایم از متریال پایدار و المان‌های منحصر به فرد کمک بگیریم تا در سال جدید ظاهری زیبا با سبکی روح‌بخش و بانشاط به خانه‌مان ببخشیم.

نگاهی به ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ 

با توجه به نگرش بسیاری از مردم در مورد زندگی در طول سال ۲۰۲۰ و آرزوهای زیادی که برای سال جدید دارند، نگاهی به ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ می‌اندازیم.

۱. سبک هنری روستیک

روستیک سبکی است که در آن از دست ساخته‌های هنری مناطق روستایی برای دکوراسیون منزل استفاده می‌شود و بر سادگی و روستایی بودن تاکید دارد. این دکوراسیون برای کسانی که راحتی خانهٔ مدرن خود را دوست دارند، اما می‌خواهند جزئیات بیشتری را به فضای خانه اضافه کنند هم بسیار مناسب است. سبک هنری روستیک باعث زیباتر شدن فضای خانه‌هایی می‌شود که از قبل برخی ویژگی‌های جالب این سبک از جمله مبل‌های سنتی یا حتی فرش و گلیم دستبافت (که معمولا در روستا بافته می‌شود) را دارد. شما می‌توانید با ایجاد تعادل در استفاده از وسایل قدیمی مرمت‌شده و مدرنی که کنار یکدیگر زیبا دیده می‌شود، دکوراسیون خانهٔ خود را به سبک روستیک بچینید.

۲. زرد و خاکستری

همان‌طور که پیش‌تر در گفتیم، امسال موسسهٔ پنتون گام متفاوتی برداشت و به جای یک رنگ، دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد: رنگ زرد و خاکستری کم‌رنگ.

موسسهٔ پنتون، معتقد است که انتخاب ۲ رنگ مستقل نشان می‌دهد که چگونه المان‌های مختلف می‌توانند برای بیان و نشان دادن قدرت و امیدواری در کنار یکدیگر قرار گیرند و انتقال‌دهنده این ایده باشند که بحث یک رنگ یا یک نفر نیست، بلکه صحبت از بیش از یکی است. اگر به دکوراسیون مدرن علاقه دارید، به راحتی می‌توانید از این رنگ‌ها در فضای خانهٔ خود، مثل مبل، کوسن، صندلی‌های ناهارخوری، پرده‌ها و استفاده کنید.

۳. سواحل دوردست

کسانی که عاشق آب و هوای گرمسیری و گشت و گذار در ساحل هستند، حتما عاشق این دکوراسیون می‌شوند! مخصوصا که در دوران کرونا، امکان سفر به چنین جاهایی وجود نداشت. با این کار می‌توانید حس سرزندگی و لذت سفر به مناطق ساحلی را به منزل خود بیاورید! طراحی دکوراسیون داخلی خانه با الهام از سواحل دوردست هاوایی باعث ایجاد فضایی آرامش‌بخش می‌شود و خانه را برای شما به مکانی امن و جایی برای گرفتن انرژی مثبت تبدیل می‌کند. این تم دارای رنگ‌های روشن و براق گرمسیری است.

شما می‌توانید در طراحی دکوراسیون خود به این سبک هم از گل‌ها و گیاهان طبیعی گرمسیری استفاده کنید و هم از پارچه‌ها یا کاغذدیواری‌هایی به این طرح کمک بگیرید. این کار سبزی و طراوت را به خانهٔ شما هدیه می‌کند.

۴. استفاده از اشیای قدیمی و عتیقه

اشیای عتیقه، وسایلی که مرمت شده و کاربری جدیدی پیدا کرده‌اند و اشیای قدیمی که دوباره مد شده‌اند را می‌توان در دکوراسیون خانه استفاده کرد.

برای دکور کردن خانه به این شیوه باید به ظاهر اهمیت دهید، از رنگ‌های قوی و اشیای مورد علاقه‌تان استفاده کنید و بر رویکرد «کمش هم زیاد است» متمرکز شوید تا دکوراسیونی زیبا، منسجم و سرزنده داشته باشید. نکتهٔ اصلی این روش ایجاد تضاد زیاد است.

برای ایجاد این استایل باید گام به گام و به تدریج جلو بروید. این سبکی است که نیاز به لایه‌بندی دارد، بنابراین باید اشیایی را به مرور انتخاب کنید که برایتان معنی خاصی دارند. برای اینکه به فضای خود نشانه‌های مدرن نیز ببخشید، باید از چند المان لوکس و مدرن استفاده کنید.

۵. رنگ‌ها و سایه‌های خاکی

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از رنگ‌های خاکی در کنار سبز، قرمز تیره و قهوه‌ای روشن استفاده کنید. این ترکیب یکی از ترندهای برتر دکوراسیون داخلی برای سال ۲۰۲۱ است.

۶. رنگ‌های گرم

این روزها که اکثر وقت خود را در منزل می‌گذرانیم، بهتر است با افزودن رنگ‌های گرم به فضا، محیط دنج و راحتی را برای خود ایجاد کنیم. با این حال رنگ‌های گرم در روزهای آفتابی و گرم تابستان نیز جلوهٔ زیبایی دارد؛ رنگ نارنجی سوخته و آبی طاووسی نیز امسال در ترندهای دکوراسیون داخلی قرار دارد.

رنگ‌های گرم در کنار رنگ‌های تیره مثل خاکستری یا آبی تیره هم زیبا به نظر می‌رسد و باعث افزودن عمق به فضا می‌شود.

۷. رنگ‌های اقیانوسی

استفاده از رنگ آبی و سایه‌های آن در دکوراسیون منزل حس آرامش را به ما منتقل می‌کند. این رنگ ارتباط مستقیمی با صلح، آرامش و البته احساس راحتی دارد.

رنگ آبی اقیانوسی یکی از برترین رنگ‌های ترند امسال است. می‌توانید از سایه‌های مختلف این رنگ، از تیره تا روشن در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

۸. سنت‌گرایی کلاسیک

دکوراسیون سنتی تاریخ انقضا ندارد! همیشه مد است و می‌توانید هرازگاهی آن را تغییر دهید و اشیای دکوری جدیدی که خریدید را جایگزین قبلی کنید. استفاده از شمعدان‌های زیبای قدیمی، اشیای عتیقه، فرش دستبافت، صنایع دستی مثل میناکاری یا خاتم‌کاری، مبلمان کلاسیک و می‌تواند فضای کلاسیکی به خانهٔ شما ببخشد. فقط باید دقت کنید که تمامی المان‌های به کار رفته باهم هارمونی داشته باشند.

توجه داشته باشید که اگر دوست دارید خانه‌ای با تم سنتی داشته باشید، بهتر است اصل تقارن را رعایت کنید.

۹. کهنه‌نما و شیک

این ترند نیز محدود به زمان و دوران خاصی نیست و همیشه می‌توان از اشیای قدیمی زیبا در دکوراسیون خانهٔ خود استفاده کرد. شما می‌توانید برای داشتن دکوراسیونی لوکس، اشیای قدیمی را در کنار خریدهای جدید خود قرار دهید. از المان‌هایی مثل لوستر و آینه‌های وینتجی که کاملا مرمت نشده‌اند هم غافل نشوید، چون جذابیت خاصی به فضا می‌بخشند.

۱۰. اکو شیک

اکو شیک (eco-chic) به طراحی یا لباسی گفته می‌شود که منعکس‌کننده موضوعی مرتبط با مسائل زیست محیطی باشد. روی طراحی معنادار و پارچه‌های آرامش‌بخش تمرکز کنید. این ترند محبوب، از طریق تعهد به محیط زیست ارتباط روحی و معنوی و حال خوب متعادل در ما ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال به جای خرید پارچه‌هایی که از مواد غیرطبیعی در تولیدشان استفاده شده، از پارچه‌های ابریشمی یا نخی استفاده کنید؛ مثل پارچه‌های رومبلی و صندلی‌ها.

علاوه بر این، این روزها نیاز به مبلمان چندمنظوره بیش از پیش احساس می‌شود. مصرف‌گرایی این دوران مستلزم خرید اسباب و اثاثیهٔ باکیفیت و بادوام است. اما برای اینکه آرامش داشته باشیم و حس کنیم با طبیعت در ارتباط هستیم، باید از مبلمان ساده، پارچه‌های با مواد اولیهٔ طبیعی، متریال پایدار و چندمنظوره و سبک مینیمالیسم در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنیم.

۱۱. اتاق کار در منزل، نقطهٔ کانونی

این روزها بخاطر کرونا اهمیت اتاق کار در منزل بیش از پیش حس می‌شود. این فضا باید پرشور و راحت باشد و در دکوراسیون آن از آثار هنری یا کاغذدیواری طرح‌دار استفاده شود. چراغ رومیزی یکی از بهترین روش‌ها برای افزودن سبک خاص به این بخش از خانه است؛ البته وجود آن برای داشتن نور کافی در شب نیز ضروری است.

صندلی میز کار باید راحت باشد، اما اینکه راحتی در چه سطحی باشد هم اهمیت دارد. مثلا صندلی‌های چرمی دسته‌دار برای کتابخانه مناسب است که می‌توان روی آن نشست، کتاب خواند و فکر کرد. صندلی‌های گردان (اداری) مناسب برای قرارگیری مقابل میز کار است. می‌توانید مدل، رنگ و جنس صندلی را متناسب با سایر وسایل اتاق کارتان انتخاب کنید.

۱۲. فضای دنج

افزودن المان‌های راحت و ظریف به فضا، با مخلوطی از بافت‌های مختلف (مثل پارچه‌های رومبلی یا صندلی‌ها و چوب میزها) باعث ایجاد مکانی راحت و دنج برای استراحت می‌شود.

این کار بافت و گرمای خاصی به فضا می‌بخشد و در عین حال سبب می‌شود در اتاق حس زندگی جاری باشد، همان احساسی که در ماه‌های سرد سال به آن نیاز داریم.

۱۳. تاج تخت خواب و تخت خواب سایبان‌دار

با ظهور هتل بوتیک‌ها و نگاه خاص آن‌ها به طراحی اتاق خوب، تاج تخت خواب به نقطهٔ کانونی باشکوه در دکوراسیون اتاق خواب تبدیل شد.

اگر قرار است دستی به سر و روی اتاق خواب خود بکشید، می‌توانید تخت خواب سایبان‌دار بخرید؛ کاغذ دیواری متناسب با فضای اتاق نیز می‌تواند اتاق‌تان را مجلل‌تر کند.

۱۴. دکوراسیون داخلی لوکس

منطقی است که بعد از مشکلات زیادی که در سال گذشته پشت سر گذاشتیم، بخواهیم دکوراسیون خانهٔ خود را لوکس و باشکوه کنیم.

ترندهای فریبنده باعث تغییر اساسی و لوکس‌تر شدن خانه می‌شود. تصور کنید که تجملات چقدر می‌تواند فضای داخلی خانه را زیباتر کند و چرا تا این حد در این دههٔ جدید اهمیت یافته است.

۱۵. ماکسیمالیسم

ماکسیمالیسم نقطهٔ مقابل مینیمالیسم است و زیبایی را در افراط و افزونگی می‌بیند. با افزودن المان‌های شخصی به اتاق، به دکوراسیون خانه‌تان هویت ببخشید. ماکسیمالیسم در طراحی دکوراسیون خانه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

پس از یک دهه که مینیمالیست ترند بود، این روزها طراحان باز به تزئینات لوکس و شخصی بازگشته‌اند.

صاحبخانه‌ها از طریق دکوراسیون داخلی داستان خود را روایت می‌کنند و از لایه‌های قدیمی و جدید برای ساختن دکوراسیون جذاب استفاده می‌کنند. این سبک نشان‌دهنده علاقهٔ روزافزون به مبلمان و اشیایی است که یادگاری‌های زندگی ما محسوب می‌شوند.

۱۶. گیاهان خانگی

اگر چرخی در اینستاگرام بزنید، می‌بینید که در تصاویر خانه‌های زیبا حتما ردی از یک گیاه سبز یا گل زیبا وجود دارد. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، اصلا نگران نباشید؛ این روزها گلخانه‌ها و گل فروش‌ها پر از گیاهان زیبای آپارتمانی است.

برای مدت کوتاهی در دههٔ ۱۹۹۰ گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی از مد افتاد، اما خوشبختانه استفاده از این موجوات زندهٔ سبز دوباره رواج یافته است. گل و گیاه نه تنها زیبا است، بلکه باعث ایجاد نشاط، طراوت و حس سرزندگی در خانه می‌شود؛ علاوه بر این هوا را تصفیه کرده و در فضای خانه اکسیژن آزاد می‌کند.

حال که با ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ آشنا شدید، کدام یک را برای خانهٔ خود ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

نمایش بیشتر