اخبار بین المللی

تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در پایتخت یونان

جنایت |طوفان |غزه

هزاران تن از تظاهرکنندگان یونانی با برپایی راهپیمایی در شهر آتن در حمایت از آرمان آزادی فلسطین و محکوم کردن رژیم صهیونیستی‌ و متحدانش، آمریکا و اتحادیه اروپا، از بابت چندین دهه جنایت علیه فلسطین شعار سر دادند.

به گزارش کردوار نیوز، تظاهرکنندگان یونانی با تجمع در پایتخت این کشور در حمایت از آزادی فلسطین شعار داده و پرچم‌های فلسطین و علامت‌های حاوی شعار در محکومیت رژیم صهیونیستی، آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر چندین دهه جنایت علیه فلسطین را در دست گرفتند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، اتحادیه بزرگ تجاری PAME برای برپایی این راهپیمایی فراخوان صادر کرد و یوسف درخم، سفیر فلسطین در یونان و دیمیتریس کوتسومپاس‌، دبیرکل حزب کمونیست یونان، چهارمین حزب بزرگ این کشور در آن شرکت کردند.

یوسف درخم در سخنرانی در این تجمع از مردم یونان، شرکت‌کنندگان در تجمع و سازماندهندگان آن تشکر کرده و گفت: «مردم ما هرگز دست از مبارزه برای حق زندگی و آزادی برنداشته‌اند. اشغالگری تروریستی جنایتکارانه فلسطین پایان خواهد یافت.»

کوتسومپاس نیز در سخنرانی خطاب به تظاهرکنندگان یونانی گفت، آنها چیزی کمتر از آزادی برای فلسطین نمی‌خواهند.

او خاطرنشان کرد: «کشور ما نباید در کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل سهیم باشد.»

حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به مناطق غزه همچنان ادامه دارد و این رژیم اخیرا در یک جنایت جدید بیمارستان المعمدانی در غزه را هدف قرار داد که به شهادت بیش از ۵۰۰ فلسطینی منجر شد. 

حملات رژیم صهیونیستی به غزه بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی انجام شد که در این عملیات هزاران صهیونیست کشته و زخمی شدند. این عملیات همچنان ادامه دارد.

علاوه بر آن هزاران فلسطینی و صهیونیست زخمی شده‌اند که تعدادی از آنها تابعیت خارجی دارند. هم چنین تعداد نامشخصی از صهیونیست‌ها هم که گمان می‌رود صدها تن باشند، به اسارت مقاومت فلسطین درآمده‌اند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.