ثبت زلزله‌های بزرگتر از ۴ در استان‌های گلستان، همدان و سیستان و بلوچستان

زلزله |گل |گلستان

در هفته گذشته ۳ زمینلرزه به بزرگای ۴ تا ۴.۳ در استان‌های گلستان، همدان و سیستان و بلوچستان رخ داد، ضمن آنکه استان کرمان با ۴ زلزله لرزید.

به گزارش کردوار نیوز، در هفته گذشته اینچه برون استان گلستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳، گیان استان همدان با زلزله‌ای به بزرگای ۴ و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای با بزرگای ۴.۱ لرزیدند.

در سالند استان خوزستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳، ۲.۸ و ۲.۷ به ثبت رسید و در استان کرمان زمینلرزه‌هایی به بزرگای ۲.۹ در کهنوج، ۳.۱ در سیرچ، ۳.۳ در هجدک و ۳.۲ در زرند رخ داد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۱ آنلاین

سالند استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۶ کیلومتری سالند، ۳۳ کیلومتری گتوند و ۳۷ کیلومتری لالی این استان بوده است. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در کهنوج استان کرمان زلزله ۲.۹، در بوکان استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ و در نودان استان فارس زلزله ۲.۷ رخ داد.

نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۹ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۵ کیلومتری نصرت‌آباد، ۱۰۸ کیلومتری زاهدان و ۱۱۴ کیلومتری سرجنگل این استان گزارش شد.

سیرچ استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۴ کیلومتری سیرچ، ۲۴ کیلومتری اندوهجرد و ۲۵ کیلومتری ماهان این استان به ثبت رسید.

یکشنبه ۲۲ آنلاین

در بندر چارک استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۸، در بسطام استان سمنان زلزله ۲.۸، در ملایر استان همدان زلزله ۲.۸، در مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله ۲.۹، در بندر مقام استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در لامرد استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

دوشنبه ۲۳ آنلاین

هفتگل استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۳ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۹ کیلومتری هفتگل، ۲۸ کیلومتری رامهرمز و ۳۱ کیلومتری میداود این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۲۴ آنلاین

در قاسم‌آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ۲.۸، در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ و در نوشهر استان مازندران دو زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

چهارشنبه ۲۵ آنلاین

در فیروزآباد استان لرستان زلزله ۲.۹، در کرند استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۸ و در زیارتعلی استان هرمزگان زلزله ۲.۹ رخ داد.

در پهله استان ایلام زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۴ کیلومتری زمین رخ داد و رومرکز آن در ۱۷ کیلومتری پهله، ۳۴ کیلومتری دهلران و ۳۸ کیلومتری میمه این استان بوده است.

علی‌آباد استان گلستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۱۹ کیلومتری علی‌آباد، ۲۵ کیلومتری فاضل‌آباد و ۲۸ کیلومتری خان ببین این استان بوده است. زلزله ۳.۶ در عمق ۶ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

گیان استان همدان با زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری گیان در استان همدان، ۱۸ کیلومتری فیروزآباد و ۱۸ کیلومتری الشتر در استان لرستان گزارش شد.

مورموری استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۴ کیلومتری مورموری، ۱۹ کیلومتری سراب باغ و ۲۵ کیلومتری دهلران این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۲۶ آنلاین

هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۲ کیلومتری هجدک، ۳۶ کیلومتری راور و ۴۵ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

زرند استان کرمان نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳ کیلومتری زرند، ۱۷ کیلومتری یزدانشهر و ۲۵ کیلومتری خانوک این استان گزارش شد.

در ینگی قلعه علیای استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

جمعه ۲۷ آنلاین

بستک استان هرمزگان بعد از یک زلزله به بزرگای ۳.۶ با زلزله دیگری به بزرگای ۳.۷ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این دو زلزله در ۲۶ کیلومتری بستک و ۳۲ کیلومتری کوخرد استان هرمزگان و ۴۱ کیلومتری لار استان فارس بوده است.

اینچه برون استان گلستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۶۶ کیلومتری اینچه برون، ۶۸ کیلومتری گمیش تپه و ۷۰ کیلومتری داشلی برون این استان گزارش شد.

تازه آباد استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری تازه آباد، ۳۱ کیلومتری سرپل ذهاب و ۳۴ کیلومتری کرند این استان به ثبت رسید. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر