اخبار ورزشی

جام ملت‌های ۲۰۲۳ / استارت پُرگل میزبان در شب درخشش اکرم

آفتاب‌‌نیوز :

 نخستین دیدار جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (جمعه) در ورزشگاه لوسیل بین تیم‌های ملی قطر و لبنان برگزار شد.

قطر که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است در دیدار افتتاحیه جام هجدهم، کار خیلی سختی مقابل لبنان نداشت. شاگردان مارکس لوپس در نیمه اول یک گل و در نیمه دوم دو گل به ثمر رساندند تا در نهایت، نخستین گام را با برتری سه گله مقابل لبنان آغاز کنند.

 اکرم عفیف در دقایق ۴۵ و ۶+۹۰ و المعز علی در دقیقه ۵۶ گل‌های قطر را به ثمر رساندند تا میزبان جام ملت‌ها، در حضور ۸۲ هزار و ۴۹۰ نفری تماشاگران در ورزشگاه لوسیل نخستین گام را با پیروزی بردارد.

قطری‌ها در نیمه اول یک گل دیگر هم توسط المعز علی به ثمر رساندند که توسط داور آفساید اعلام شد.

المعز علی مهاجم قطر، در این دیدار نقش تأثیرگذاری داشت و غیر از به ثمر رساندن گل دوم، روی گل اول قطر هم نقش مهمی داشت. او با این گل در مسابقات جام ملت‌ها ۱۰ گله شد و فاصله‌اش با علی دایی بهترین گلزن این رقابت‌ها با ۱۴ گل به چهار گل کاهش یافت.

قضاوت این دیدار برعهده علیرضا فغانی بود و محمد حیدر و حسن سرور از لبنان و احمد علاءالدین از قطر سه بازیکن اخطاری این دیدار بودند.

در پایان دیدار قطر – لبنان اکرم عفیف به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

نمایش بیشتر

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.