جذب مشتری

همواره تکنیک های جذب مشتری و روش های افزایش مشتریان موضوعاتی بودند که تمامی کسب و کارها و سازمان ها به دنبال آن بودند. در این مقاله نیز قصد داریم بهترین تکنیک های جذب مشتری را معرفی کنیم. در انتهای مقاله نیز یکی از بهترین ابزارهای جذب مشتری را به شما معرفی خواهیم کرد.

 جذب مشتریان جدید، بخش مهمی در بیشتر کسب و کار ها می باشد، البته باید در مورد تعدادی از شغل ها از جمله خدمات درمانی و پزشکی  نیازی به جذب مشتری نخواهند داشت زیرا مراجعه کنندگان به صورت خودکار به سراغ شما می آیند، علاوه بر این در محدوده ای از کسب و کارها جلب مشتری فرایند غیر قابل انکار است و انجام آن صورت نمی گیرد.

آموزش |شبکه |موفقیت

از راهکار های پیشنهاد شده در جذب مشتری

  • تعیین اهداف سازمان برای جذب مشتری

اهداف خود را بری جلب مشتری تعیین کنید. تعیین اهداف برای توسعه و ادامه روند در هر کسب و کار بسیار مهم خواهد بود و به شما انگیزه می بخشد. در جهت تعیین اهداف می توان به نکات زیر توجه کرد:

  1. افکار ذهن خود در مورد کسب وکار مربوطه یادداشت کنید.
  2. اهداف خود را فهرست بندی کنید.
  3. اهداف را تجزیه و تحلیل کنید و از رسیدن به موفقیت تا حدی مطمئن شوید.
  4. اهداف فهرست بندی شده را اولویت بندی کنید.
  5. برای رسیدن به هر هدف زمان معین تعیین کنید.
  6. برا ی موفقیت بیشتر و رسیدن به اهداف بلند مدت ، کسب وکار خود را با اهداف کوچک آغاز کنید.
  • آشنایی با مشتریان

برای موفقیت در کسب و کار خود،  شناخت مشتریان و اطلاع از تکنیک های جذب مشتری از جمله مهم ترین نکات قابل توجه می باشد. برای انجام این کار باید برنامه ‌ای دقیق طراحی کنید و از اطلاعات و شخصیت مشتریان آگاهی پیدا کنید به طوری که مشخصات مشتریان نسبت به شرکت خود را شناسایی و مشخص کنید. سرپرستان و کارشناسان با تجربه برای یک بازاریابی موفق از این اطلاعات استفاده کرده و اهداف خود را پیش می برند. اگر شما در این مرحله موفق باشید، می توانید در زمینه کسب و کار خود اطلاعات بیشتری به دست آورید.

  • استفاده از کانال های کارآمد برای مشتریان جدید

با جمع آوری داده ها و تحلیل اطلاعات در رابطه با جذب مشتریان جدید تلاش کرده و کانال های ارتباطی مناسب برای انجام این فرآیند ایجاد کنید. این فرآیند می‌تواند از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، نامه و یا هر ابزار دیگری انجام شود. بهترین راه برای جلب مشتریان این خواهد بود که از چند روش استفاده کنید تا بازدهی بهتری را مشاهده کنید.

  • درک فرآیند خرید برای جذب مشتری بیشتر

توجه کنید که مشتریان شما با چه فاکتور هایی محصولات شما را خریداری می کنند و همچنین نقاط ضعف و نواقص خود را مشخص و برطرف کنید.

  • استخدام کارکنان با استعداد

یک کارمند با استعداد این توانایی را خواهد داشت تا مشتریان جدیدی را به شرکت اضافه کند، در حالی که استخدام یک کارمند با نداشتن ویژگی های مطلوب می تواند مشتریان شما از دست بدهد و شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد. پس در جهت انجام این کار به بهترین شکل به افراد مجرب و آموزش دیده نیاز دارید پس در استخدام کارکنان  به موارد ملزم توجه کنید. استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف و اطلاع از راه های ایجاد نظم در سازمان نیز در این خصوص توصیه می شود.

  • شناسایی رقیبان خود

از بخش های مهم در یک تجارت تجزیه و تحلیل رقابتی می باشد شما باید رقیبان خود را بشناسید یعنی نقاط ضعف و قوت آنها را متوجه شوید، نه اینکه بخواهید از ایده های آنها برداشت کنید. شناخت رقیبان به شما کمک خواهد کرد تا نسبت به عملکرد خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و بدانید به دنبال چه موضوعاتی هستید. برای این کار به چند مورد نیاز دارید:

  1. ارزش های صنعتی را بررسی کنید.
  2. در شبکه های اجتماعی نقاط ضعف و قوت را بیابید.
  3. از استراتژی های بازاریابی در جهت تحلیل و تفسیر استفاده کنید.
  • بهبود کیفیت وب سایت کسب و کار

باید بدانید سایت کسب و کار شما به چه شکل روند جلب مشتریان را خواهد داشت. بیشتر وب سایت ها به صورت نامحدود و با کیفیت مناسب می باشند ، این یک راهکار به مطلوب به حساب می‌آید اما در کنار آن یک نرم افزار کارآمد باید استفاده بسیار آسان  داشته باشد زیرا هر چه یک برنامه آسان تر مورد استفاده قرار گیرد ،تعامل بیشتری با مشتریان انجام خواهد شد. شما باید به این اطمینان برسید که وب سایت شما هماهنگی لازم را خواهد داشت یا خیر.

  • استفاده از پاسخ دهی مستقیم

پاسخ دهی مستقیم نوعی بازاریابی می باشد که به مشتریان این امکان را می دهد تا به سوالات پاسخ داده شود. در نهایت شما با این کار خود به مشتریان محترم شمردن آنها را نشان داده  و همین سبب جلب رضایت آنها خواهد شد‎.

تعاملات اجتماعی با استفاده از رسانه ها: یکی از راهکار های جذب مشتری که افراد به صورت مرتب در ان فعالیت دارند، رسانه های اجتماعی می باشد. انجام روند کاری در این رسانه ها بسیار موثر بوده و علاوه بر بالا بودن میزان بازدید از افراد، یکی از روش های بهینه سازی در پرداخت هزینه ها می باشد اگر از رسانه های اجتماعی به خوبی استفاده کنید، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن که به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید و مشتریان جدید اضافه خواهد شد. برای جذب مشتریان جدید می توانید از راهکار های گفته شده استفاده کنید:

  1. ‌در صفحات اجتماعی موجود که به صورت گسترده فعالیت داشته و محبوب تر می باشند در جهت شناسایی مشتریان اقدام کنید.
  2. در رسانه های اجتماعی مورد نظر و مطلوب صفحه ای یرای شرکت خود ایجاد کنید تا شناسایی شما برای افراد آسان تر شود.
  3. در صفحه اجتماعی ایجاد شده اطلاعات و خدمات دهی کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید در این مورد به جزئیات توجه ویژه کنید.
  4. از مطالبی استفاده کنید که در جذب مشتری موثر بوده و به طور کلی از اطلاعات کلیدی و مفید استفاده کنید.
  • تولید یک منبع اطلاعاتی واقعی و قانع کننده برای جذب مشتری

اطلاعاتی که با مخاطبان به اشتراک می گذارید باید با توجه به سلیقه آنها و قابل درک باشد ، شاید روش پیشبردی شما بسیار قوی باشد اما نباید از توجه به انتظارات مخاطبان چشم پوشی کرد. در صورت  ارائه مطالب و عدم استقبال قابل قبول باید دانش خود را نسبت به این موضوع  ارتقا داده تا به نتایج مطلوب تری دست پیدا کنید.

  • توجه به تبلیغات برای افزایش مشتریان

از ستون های لازم برای حفظ کسب و کار تجاری،  تبلیغات می باشد  که می توان به روش های گوناگون  پیاده سازی کرد این کار میتواند به وسیله صفحات مجازی، اینترنت ،مجلات و حتی تبلیغات محلی و به صورت کلامی انجام پذیرد. برای یک تبلیغ پر بازدید می توانید از جشنواره ها، حراج های مدت دار و بن های تخفیف دار استفاده کنید، این امر باعث برانگیختگی مخاطبان خواهد شد و میزان مشتریان را افزایش خواهد داد زیرا با مشاهده خدمات رسانی خوب و هزینه های مطلوب مشتریان جدید جذب شده و حتی مشتریان فعلی نسبت به شرکت وفادار خواهند شد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید در هر شرایط و خارج از دوره تخفیفات بهترین خدمات را ارائه کنید.

آموزش |شبکه |موفقیت

معرفی ابزار کاربردی برای جذب مشتری

برای آنکه بتوان تمامی تکنیک های جذب مشتری را در کسب و کار خود به کار برد، توصیه می شود از ابزارهای موجود جهت اجرای آن استفاده کرد. یکی از بهترین ابزارهای موجود برای جذب مشتری نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. این نرم افزار کاربردی تمامی امکانات لازم برای استفاده از تکنیک های جذب مشتری را دارا می باشد.

یکی از بهترین نرم افزارهای CRM تولید شده در ایران نرم افزار CRM رکاما می باشد. CRM رکاما امکناتی فراتر از قابلیت های جذب مشتری را نیز در اختیار مدیران و صاحبان کسب و کارها قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نرم افزار می توانید به سایت رکاما مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر