اخبار همه جانبه

جوان گرایی سیره و خصوصیت شهید آیت الله رئیسی بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام محسن اسدی موحد، صبح دوشنبه به مناسبت چهلمین روز عروج ملکوتی شهدای خدمت، از توجه شهید رئیسی به جوان گرایی سخن گفت.

مسؤول امور بین الملل دانشگاه علوم اسلامی رضوی به سیره آستان قدس رضوی، در نشر و گسترش سنت و معارف رضوی به عنوان رسالت اصلی خویش و همچنین ایجاد شور، شعور و نشاط دینی و معنوی، با محوریت ترویج سبک زندگی دینی، که سبب برگزاری طرح زیر سایه خورشید در عرصه ملی و بین المللی از سال ۱۳۸۶ شده، اشاره کرد.

وی از اهمیت فراوان توسعه و ترویج موضوع زیارت به عنوان بزرگ‌ترین قدرت نرم شیعه با نظر به تحولات مهم جهانی و نقش حیاتی شیعه انقلابی و با وجود تبلیغات گسترده اسلام وهابی و آمریکایی، و اهمیت ترویج عالمانه موضوع زیارت به عنوان نقطه عطف و طلایی وحدت اسلامی میان فرق مختلف در راستای تقویت و مرکزیت جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام، سخن گفت.

اسدی موحد با اشاره به ظرفیت کم نظیر طرح زیر سایه خورشید در عرصه‌های تبلیغ جهانی اسلام ناب، و توجه شهید رئیسی به جوان گرایی در این زمینه و استفاده از طلاب زبان دان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این طرح، بیان کرد: توجه شهید رئیسی به جوان گرایی و نیز استفاده از مبلغانی که مسلط به زبان بومی محل اعزام هستند، سبب نوگرایی و بروز شدن این طرح در آن زمان شد.

مسؤول امور بین الملل دانشگاه علوم اسلامی رضوی از دیگر ثمرات حضور شهید رئیسی در منصب تولیت آستان قدس رضوی را بها دادن به نظرات جوانان و اهل فن هر موضوع دانست و به پیشنهاد خویش برای توجه به کشورهای آفریقایی نظیر زیمباوه و زامبیا در کنار کشورهای اروپایی اشاره کرد که مورد موافقت مسؤولان امر قرار گرفته و از آن پس کاروان زیر سایه خورشید به آنجا اعزام شده است.

وی با اشاره به نکته شهید رئیسی نسبت به اعزام مبلغ زبان دان مسلط به زبان بومی مقصد کاروان، گفت: روحانی کاروانی که به زبان محلی و بومی آن کشور صحبت کند بهتر می‌تواند معارف رضوی و اهل بیت را مستقیم و بدون واسطه مترجم به دست عاشقان ایشان برساند.

اسدی موحد افزود: این نکته واقعاً مهمی بود که وی درک کرده و بر آن تاکید داشت که ثمره آن را ما در این سفر در کنار نوعی تابوشکنی شهید رئیسی در اعزام طلبه زبان دان جوان بر خلاف سبقه طرح دیدیم.

مسؤول امور بین الملل دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به برکات اعزام کاروان زیر سایه خورشید به خارج از کشور به خصوص کشورهای آفریقایی از واکنش‌های احساسی بومیان نسبت به دیدن پرچم و نوای صلوات خاصه حضرت رضا (ع) و تصور خود در حرم سخن گفت.

وی با نقل بیان یکی از بومیان زیمباوه مبنی بر اینکه امام رضا (ع) با آمدن به یکی از جنوبی ترین کشورهای قاره سیاه نشان داد که فقط برای ایرانی‌ها و مسلمانان خاورمیانه نیست بلکه به ما آفریقایی‌ها نیز نظر لطف دارد، گفت: بعد از شهادت آیت الله رئیسی به این نکته رسیدم که دامنه خدمت این شهید عزیز نه فقط برای ایرانیان بلکه شامل مستضعفان دینی آفریقایی هم شده و به برکت دعای آنان نیز بوده که عاقبت به خیری و توفیق عظیم شهادت را به دست آورده است.

نمایش بیشتر