اخبار بین المللی

حزب «جمعیت علمای اسلام» پاکستان متعهد به پیوستن به حماس در خط مقدم شد

حماس |طوفان |غزه

رسانه‌های محلی گزارش دادند، رهبر بزرگ‌ترین حزب سیاسی مذهبی پاکستان موسوم به «جمعیت علمای اسلام» در جریان یک راهپیمایی گسترده در شهر پیشاور متعهد به حمایت مالی از حماس شد و تاکید کرد که به مقاومت فلسطین در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی می‌پیوندند.

به گزارش کردوار نیوز، مولانا فضل الرحمان، رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» پاکستان به جمعیت حاضر در “کنفرانس مفتی محمود” گفت: اگر کشورهای اسلامی به ما اجازه عبور بدهند، آماده پیوستن به مبارزات حماس در خط مقدم هستیم.

وی ضمن اعلام اینکه حماس از این گروه درخواست کمک مالی کرده، متعهد شد تا این کمک مالی را برای آنها فراهم کند.

مولانا فضل الرحمان گفت: رژیم صهیونیستی با اقدامات بی‌رحمانه خود، حد و مرز ظلم را رد کرده است.

وی از جامعه مسلمانان جهان خواست تا موضع جدی علیه اشغالگران اسرائیلی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در شنبه گذشته، نیروهای رژیم صهیونیستی به طور بی‌سابقه‌ای غزه را بمباران کرده‌اند و باعث کشته شدن دست‌کم ۲۰۰۰ تن و تخریب زیرساخت‌ها و منازل ساکنین این منطقه شده‌اند.

اگرچه تجمع روز شنبه قرار بود با هدف گرامیداشت یاد مفتی محمود، بنبان‌گذار حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان برگزار شود، اما به خاطر اظهارات مولانا فضل الرحمان و حضور خالد مشعل، رئیس جنبش حماس از طریق ویدئو کنفرانس در این گردهمایی، این رویداد خیلی زود شکل راهپیمایی همبستگی پاکستان با حماس و مردم مظلوم فلسطین را به خود گرفت.

مولانا فضل الرحمان پیش‌تر حمله حماس به رژیم صهیونیستی را به عنوان یک “موفقیت تاریخی” تحسین کرده و تاکید داشت که این عملیات غیرمنتظره “سیستم دفاعی و غرور و تکبر رژیم صهیونیستی” را در هم کوبید.

وی همچنین خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای اعلام حمایت رهبران کشورهای عضو این سازمان از آرمان فلسطینیان و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی شد.

خالد مشعل پیش‌تر از مسلمانان سراسر جهان خواسته بود تا روز جمعه برای نشان دادن حمایت خود از حماس و فلسطینیان به خیابان‌ها بیایند.

چهره‌های برجسته‌ای از دیگر احزاب پاکستان از جمله «جماعت اسلامی» و «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور نیز در جریان راهپیمایی‌های روز جمعه اظهارات مشابهی را در حمایت از حماس مطرح کردند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.