اقتصادی

خرید‌های جدید استقلال چرا یک ماه پیش انجام نشد؟ / نظارتی روی سقف بودجه وجود ندارد

فوتبال |فیفا |محمد محبی

محسن گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص وضعیت استقلال پیش از شروع فصل جدید اظهار کرد: مانند همیشه به این تیم رسیدگی نمی‌کنند و همانند سال‌های قبل در شروع فصل دوباره در حق این تیم سنگ‌اندازی صورت می‌گیرد. زمانی کار‌ها روی غلطک قرار می‌افتد که دیگر کار از کار گذشته و به نوعی نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. بازی‌ها دارد شروع می‌شود، اما هنوز اقدامی برای این تیم انجام نشده و تازه آقایان مدعی هستند که همه کاری برای این باشگاه می کنند. متاسفانه ما دیگر به این چیز‌ها عادت کرده‌ایم و دیگر هم نمی‌شود کاری کرد.

خرید‌های جدید استقلال چرا یک ماه پیش انجام نشد؟ 

وی در خصوص اینکه استقلال یک بازیکن عراقی و ۲ مربی خارجی جذب کرده است و این خرید‌ها را چطور می‌بیند، گفت: این خرید‌ها چرا یک ماه پیش انجام نشد؟ دستیاران نکونام را می‌توانستند زودتر جذب کنند  تا بتوانند به تیم کمک کنند. برای آماده‌سازی تیم زمان بیشتری نیاز است و همین موارد است که باعث از دست رفتن زمان می‌شود. هر چند متاسفانه همیشه همین طور بوده است. به جز سالی که آجرلو مدیرعامل باشگاه بود همیشه آبی‌پوشان دیر شروع می‌کردند و منجر می‌شد تا در اوایل فصل نتایج خوبی نگیرند. البته هر چه رو به جلوتر می‌رفتیم نتایج شکل بهتری به خود می‌گرفت، اما باز چوب نتایج اول فصل را می‌خوردیم. الان هم دیر است و باید نفرات جدید زودتر از این‌ها می‌آمدند. امیدوارم استقلالی‌ها فصل را به خوبی شروع کنند که دوباره در آخر سال دچار مشکلات امتیاز از دست دادن‌ها نشوند و حسرت اول فصل را نخوریم.

تاخیر یک هفته‌ای در شروع لیگ به استقلال کمک می‌کند

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه تعویق بازی‌های لیگ بیست و سوم فوتبال را چطور می‌بیند، عنوان کرد: یک هفته لیگ به تعویق افتاده است. البته هر چه دیرتر بازی‌ها شروع شود به نفع تیم‌هایی است که نتوانستند در شروع فصل یارگیری کنند و دیر تمرینات خود را آغاز کرده‌اند. به نظرم این تاخیر مقداری کمک می‌کند تا کمی از مشکلات استقلال حل شود.

 باشگاه‌ها باید از حق پخش درآمد داشته باشند

گروسی در خصوص وضعیت حق پخش تلویزیونی در مسابقات فوتبال و تاکید فیفا در این باره اظهار کرد: این موضوع طبیعی است زیرا باشگاه‌ها باید از حق پخش درآمد داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند و دچار چالش در طول فصل نشوند. همچنین باشگاه‌ها باید کار گروهی تشکیل بدهند و لباس تیم خود را خودشان بفروشند. متاسفانه در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و هر کسی می‌خواهد برای خودش درآمدزایی کند و هر کاری که می‌کنند به نتیجه نمی‌رسند. من فکر می‌کنم باشگاه‌ها باید کاری در همه زمینه‌ها انجام بدهند و اجازه ندهند نه اینکه دیگران نمایندگی برند پیراهن تیمشان را داشته باشند. در اصل باید خود باشگاه نظارت بر این کار‌ها باید داشته باشد تا از این طریق به درآمدزایی برسد.

هفت یا هشت باشگاه به هیچ عنوان سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند

وی در خصوص اینکه همه باشگاه‌ها سقف بودجه خود را اعلام کرده و به نظرتان این سقف را رعایت کرده‌اند یا خیر، گفت: به نظرم موضوعی من درآوردی است زیرا سقف قرارداد و بودجه در کشورمان رعایت نمی‌شود، تمام باشگاه‌ها زیر میزی به بازیکنان پول و کارشان را انجام می‌دهند و می‌گویند که ما طبق سقف بودجه به بازیکنانمان پول پرداخت کرده‌ایم. به هیچ عنوان نظارتی روی موضوع سقف بودجه هم وجود ندارد. به نظرم هفت یا هشت باشگاه به هیچ عنوان سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند و از طرق‌های مختلف پول بازیکنان را پرداخت می‌کنند و هیچ شخصی هم روی این مسائل نظارت نمی‌کند.

 فقط پول دادن‌ها و هزینه‌هایمان حرفه‌ای هستند

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه برخی از تیم‌ها با رقم‌های بالا جابه جا می‌شوند و ارزش چنین مبالغی را دارند، گفت: همیشه می‌گویند فوتبالمان حرفه‌ای است، اما فقط پول دادن‌ها و هزینه‌هایمان حرفه‌ای هستند، ولی فوتبالمان در اصل آماتور است. خنده‌دار است هنوز پیش از شروع فصل هستیم اما بازی‌ها به تعویق افتاده و این‌ها به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب مسئولان برمی‌گردد. من نمی‌دانم چه ارگانی در این مورد تصمیم می‌گیرد، اما خود مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم‌گیرنده اصلی نیستند. وقتی شما برنامه را اعلام کردید اما یک روز مانده به برگزاری مسابقات می‌گویید که بازی‌ها لغو شده است، باید به این نوع تصمیمات شک کرد.

با تعویق یک هفته‌ای لیگ چه کسی می‌خواهد خسارت به باشگاه‌ها را جبران کند

وی ادامه داد: تعویق بازی‌ها برای باشگاه‌ها هزینه‌ بر است. مسئولان باید از یک هفته قبل تصمیم به لغو بازی‌ها بگیرند که تیم‌ها دیگر بلیت رزرو نکنند و با این اتفاق این هزینه‌ها را چه کسی می‌خواهد جبران کند؟ من چندان به این ایراد نمی‌گیرم باشگاه‌ها هرچند می‌خواهند به بازیکنان بدهند و نوش جانشان باشد، چون زحمت می‌کشند، اما در قبال این پول‌هایی که می‌دهند اصول حرفه‌ای‌گری هم رعایت کنند که متاسفانه در فوتبالمان چنین چیزی وجود ندارد.

امیدوارم تیم استقلال در گرمای آبادان به سه امتیاز برسد

گروسی در خصوص بازی استقلال با صنعت نفت آبادان در هفته اول لیگ برتر فوتبال گفت: بازی اول سخت است چون در شروع فصل تیم‌ها شناختی از هم ندارند آن هم استقلال که آماده‌سازی‌اش زیاد جالب نبوده است. از طرف دیگر این بازی درآبادان و در هوای گرم برگزار می‌شود و آبی‌پوشان کار سختی پیش‌رو دارند. امیدوارم شاگردان نکونام بتوانند شروع خوبی در فصل جدید داشته باشند و با سه امتیاز لیگ را استارت بزنند.

بازیکنان مدنظر نکونام آنطور که باید و شاید جذب نشدند

پیشکسوت استقلال در خصوص عملکرد این تیم در نقل و انتقالات گفت: استقلال تقریبا بازیکنان کلیدی‌اش را از دست داده به مانند مهدی قایدی و محمد محبی که بازیکنان تاثیرگذاری در این تیم محسوب می‌شدند. بازیکنان مدنظر نکونام هم آنطور که باید و شاید جذب نشدند. ان‌شاءالله در طول فصل کادرفنی این باشگاه بتواند بازیکنان مدنظر خودشان را بگیرد، هر چند باید پذیرفت هنوز تیم کامل نشده و باید بازیکنان جدیدتری به شاکله این تیم اضافه شوند. متاسفانه می‌خواهند بلایی به سر استقلال بیاورند و امیدوارم موفق نشوند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.