اخبار ورزشی

در فصل گرم چطور ورزش کنیم؟

آموزش |گرما |مغز

اخبار آفتاب:

روح الله فاریادی گفت: آموزش در فصل گرم نیاز به پیروی از اصول خاص دارد و پیروی از این اصول به ورزشکاران کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی ، تمرینات خود را به صورت مداوم و روزانه ادامه دهند.

وی انتخاب زمان مناسب را یکی از این اصول مهم دانست و افزود: بهترین زمان برای تمرینات ورزشی در ماه های تابستان از 7 تا 9 صبح و از 18 تا 21 عصر است و بدترین زمان برای 10-15 بعد از ظهر است.

این فیزیولوژیست ارشد ورزشی با اشاره به اینکه لباس ورزشکاران برای تمرین در این فصل است ، گفت: اگر یک ورزشکار هنگام تمرین در گرما لباس مناسب نپوشاند ، به کل سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند زیرا سیستم عرق می کند و تبخیر می شود. بدن فرو می رود.

وی افزود: لباس هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده اند باید تا حد ممکن پوشیده شوند تا هنگام افزایش درجه حرارت بدن روند تبخیر و تعریق به خوبی انجام شود.

مربی تیم بدن سازی سبک وزن آقایان ، لباس پلاستیکی را بدترین نوع لباس برای تمرین در فصل گرم دانست و گفت: “به طور کلی بیشتر افرادی که در این فصل با پوشیدن لباس های نامناسب مشکل دارند ، کودکان زیر 10 سال و افراد بالای 60 سال هستند.” آنها بوی می دهند زیرا مصونیت آنها ضعیف تر از سایر افراد است.

وی در مورد انتخاب بهترین مکان برای ورزش در تابستان ، گفت: اگر به ورزش در فضای باز نیاز دارید ، بهتر است در پارک ها یا مکان هایی با درختان بلند قرار بگیرید ، به طوری که این تمرینات در سایه شاخه های درخت انجام شود و از گرمای بیش از حد جلوگیری کنید. ورزشکار را نگه دارید. ورزش داخل سالن نیز باید در یک اتاق با تهویه مناسب انجام شود.

فاریادی همچنین با اشاره به برخی اشتباهات ورزشکاران در این فصل اظهار داشت: “بعضی از ورزشکاران عادت دارند قبل از شروع ورزش در فصل گرم ، از اسپری های ضد عرق استفاده کنند. این یک اشتباه است و برای بدن مضر است.” به جای استفاده از چنین اسپری ها ، ورزشکاران باید دوش بگیرند که از آب گرم شروع می شود و 20 دقیقه بعد از تمرین با آب سرد به پایان می رسد.

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان همچنین در مورد نوشیدن مایعات در طول تمرینات تابستانی گفت: “در این فصل به دلیل تعریق زیاد و تبخیر ، توصیه می کنیم ورزشکاران مرتباً از مایعات استفاده کنند تا فرد تا 15 دقیقه دوام بیاورد.” هر ساعت قبل از تمرین و 15 دقیقه بعد از تمرین ، 200 تا 250 سی سی مایعات برای یک لیوان آب بنوشید.

وی با تأکید بر اینکه ورزشکاران در این مدت از نوشیدن آب سرد خودداری کنند ، افزود: دمای آب مصرفی باید گرمتر و بین هفت تا 10 درجه باشد.

یک متخصص ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: “برای هر کیلوگرم از دست رفته بعد از ورزش ، باید حدود 400-600 متر مکعب آب بنوشید تا سریعاً آب از دست رفته بدن جایگزین شود.”

وی همچنین توصیه کرد هر روز یک فصل یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک شسته شده را در یک لیوان آب جوش سرد سرد حل کنید و آن را به عنوان سرم قند بنوشید.

فاریادی گفت: اگرچه سرم خیلی خوش طعم نیست اما نوشیدنی فوق العاده ای است که به سرعت جذب بدن می شود و به سرعت نمک بدن را بازیابی می کند.

طبق گفته این بدنساز ، 75 درصد انرژی از دست رفته بدن هنگام تمرین تا دو ساعت بعد از تمرین جایگزین می شود ، بنابراین ورزشکاران نباید این زمان را از دست دهند و به درستی غذا بخورند.

تخم مرغ ، سبزیجات ، موز ، شیر کاکائو ، هندوانه ، مغز بادام و غیره که حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند. وی بعد از ورزش بهترین غذا را در نظر گرفت.

سرمربی تیم ملی پرورش اندام تیم ملی Sepak Takra همچنین تأکید کرد: اگر ورزشکاران مقابل آفتاب تمرین می کنند ، حتما از هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب یا اکسید روی استفاده کنید.

نمایش بیشتر