دوره آموزشی نتورک پلاس چیست؟

دوره آموزشی نتورک پلاس چیست؟ دوره نتورک پلاس برای چه کسانی است؟ آیا دوره نتورک پلاس یک دوره عمومی شبکه است؟ پاسخ تمام این سوالات و 20 نکته آموزشی شبکه پلاس را می توانید در این مقاله بیابید. دوره Network+ دروازه شما به دنیای فناوری اطلاعات است. هزینه شبکه پلاس در بیشتر مکان ها چقدر است؟ پاسخ: نتورک پلاس یک مقدمه مقدماتی و مقدماتی برای دنیای شبکه های کامپیوتری و اولین قدم در یادگیری شبکه های کامپیوتری و شبکه است.

این کلمه اشتباه نیست، معنایی ندارد. وقتی در مورد گواهینامه بین المللی CompTIA Network+ صحبت می کنیم، در واقع در مورد اولین قدم به دنیای شبکه های کامپیوتری (مایکروسافت، سیسکو، مجازی سازی، میکروتیک و غیره) صحبت می کنیم، اولین قدم به دنیای اشیا، اولین قدم. برای ورود به دنیای امنیت اطلاعات، دنیای هک و هک، در مورد اولین قدم صحبت می کنیم و به ساده ترین شکل، اولین قدم از هر نظر مربوط به فناوری اطلاعات است.

به همین دلیل دوره Network+ یکی از مهم ترین، چالش برانگیزترین و مهم ترین دوره های آموزش شبکه و فناوری اطلاعات است که انواع شبکه، زیرساخت، نرم افزار، امنیت، مدیریت و … را به شما آموزش می دهد. برای معرفی فناوری ها و البته تعریف پایه شبکه، برای نتورک پلاس اصلا جواب نمی دهد.

کمپتیا چیست؟ معرفی CompTIA، صاحب دوره Network Plus

CompTIA مخفف Computing Technology Industry Association است و یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که مسئول صدور گواهینامه های خاص در زمینه فناوری اطلاعات است. CompTIA به عنوان محبوب ترین مرکز صدور گواهینامه IT شناخته می شود که توسط اکثر شرکت ها و سازمان های بزرگ به عنوان یک نیاز برای تخصص آنها پذیرفته شده است.

دوره آموزشی CompTIA Network+

اسناد CompTIA متعلق به هیچ شرکت یا گروهی نیست و در بیش از 120 کشور جهان پذیرفته شده است. در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون نفر در جهان دارای گواهینامه این شرکت هستند. محبوب ترین دوره های سری CompTIA به ترتیب Network Plus، Security Plus و Storage Plus هستند.

Network+ Plus چیست؟ مشخصات Networking Plus طبق CompTIA

CompTIA Network+ به شما کمک می کند تا شغل و موقعیت شغلی خود را در زمینه زیرساخت های فناوری اطلاعات توسعه دهید تا بتوانید شبکه های کامپیوتری را بهتر و اساسی تر پیکربندی، مدیریت و تعمیر کنید. دستیابی به گواهینامه Network Plus به این معنی است که شما دانش فنی لازم برای مدیریت و امنیت اولیه شبکه کامپیوتری را دارید. برخلاف بسیاری از گواهینامه های شبکه و فناوری اطلاعات که به طور خاص برای یک شرکت یا محصول مرتبط با شبکه و زیرساخت طراحی شده اند، دوره نتورک پلاس یک دوره غیرتجاری است.

دوره آموزشی نتورک پلاس چیست؟

دوره آموزشی CompTIA Network+

CompTIA Network Plus به شما کمک می کند تا هر شبکه ای را با هر سیستم عامل و هر نوع زیرساختی مدیریت، مدیریت و پشتیبانی کنید. CompTIA Network Plus تنها دوره ای است که تمام مهارت های مورد نیاز یک حرفه ای را پوشش می دهد. سایر گواهینامه های مربوط به شبکه های بین المللی مانند Networking Plus نیستند و از نظر تئوری محتوای کمتری دارند. روش های آموزش نتورک پلاس در دنیا متفاوت است، از دوره های حضوری چند ماهه گرفته تا دوره های اردوی حضوری، دوره های آنلاین، دوره های آموزشی ویدئویی و …، اینها همه راه هایی برای یادگیری نتورک پلاس هستند. دوره. در حال حاضر در وب سایت CompTIA، Network Plus N10-007 به زودی به N10-008 به روز می شود.

Network + plus چیست؟ در ساده ترین تعریف ممکن

همانطور که برای ورود به دنیای کامپیوترها یا فقط برای اینکه یک پزشک خوب باشید نیاز به یادگیری مهارت های اولیه کامپیوتر ICDL دارید، باید دانش خوبی از بدن انسان، اعضای بدن و نحوه عملکرد بدن داشته باشید. و سیستم گردش خون بفهم… خوب پس اول پزشک عمومی می شوی و کم کم متخصص می شوی.

دوره آموزشی نتورک پلاس نیز دانش لازم برای ورود به دنیای فناوری اطلاعات را ارائه خواهد کرد. اساس دوره های مختلف فناوری اطلاعات مبتنی بر زیرساخت شبکه و ارتباطات است. چه بخواهید یک متخصص اینترنت اشیا، یک برنامه نویس شبکه، یک متخصص خدمات مایکروسافت و غیره شوید، همه باید مفاهیم را بیاموزید و مکانیسم های کاری شبکه ها را درک کنید که همه آنها در Network Plus آموزش داده خواهند شد.

دوره آموزشی CompTIA Network Plus شامل مفاهیم، ​​مکانیزم های کاری، تجربیات واقعی شبکه های کامپیوتری می باشد، به همین دلیل است که هنگام ورود به حوزه کاری در حوزه شبکه، کلمات و خدمات برای شما بیگانه نیستند و صرفا به دلیل عمیق بودن آن است. درک اینکه از این زمینه نحوه پیاده سازی، نگهداری و اشکال زدایی آن را پیدا می کنید.

آیا می توانید یک مثال کاربردی از استفاده از Network Plus در دنیای واقعی ارائه دهید؟

در دوره آموزشی Network Plus، فرض کنید با مفاهیم پروتکل DNS و رکوردها و نحوه عملکرد آن آشنا شده اید. اگر این مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید می توانید در سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل لینوکس، سیستم عامل یونیکس، سیستم عامل مک، روتر سیسکو، سوئیچ سیسکو، روتر میکروتیک، فایروال ها و سوئیچ ها و تجهیزات شبکه و … استفاده کنید و اصولا DNS هر جا که یک سرویس DNS وجود دارد، می توانید به راحتی یک سرویس DNS را راه اندازی کنید.

نکته اینجاست که اساس کار پروتکل ها و استانداردها و مفاهیم زیرساختی آنها یکسان است و در همه اپلیکیشن ها مفهوم ثبت، مکان، جستجو، کش و غیره که اصطلاحات خاص سرویس DNS هستند، یکسان است. و فقط باید از روش Read با نمودار یا دستورالعمل استفاده کنید.

اگر در دوره نتورک پلاس با این مفاهیم آشنا باشید مشکلی در راه اندازی نخواهید داشت و در صورت بروز مشکل می توانید به درستی عیب یابی کنید. (حالا با سرویس DNS و شرایط آن اشتباه نگیرید، این فقط یک مثال است)

در دوره نتورک پلاس چه مطالبی تدریس می شود؟ عنوان شبکه پلاس

محتوای دوره آموزشی نتورک پلاس با توجه به سرفصل های آزمون بین المللی کامپتیا نتورک پلاس تهیه و تدوین شده است و به طور کلی به 5 دسته یا سرفصل آموزشی تقسیم می شود که شامل موارد زیر می باشد.

مبانی شبکه: در این فصل، شما باید بتوانید مفاهیم اولیه شبکه مانند خدمات شبکه و انواع آنها، اتصالات فیزیکی شبکه و انواع آنها، توپولوژی ها یا اتصالات شبکه و انواع آنها، معماری شبکه و در نهایت مفاهیم اولیه را درک کنید. خدمات پردازش ابری را بشناسید. خوب

آشنایی با نحوه پیاده سازی و راه اندازی تجهیزات شبکه یا برنامه های کاربردی شبکه: در این قسمت باید بتوانید نحوه کار با تجهیزات شبکه مانند سوئیچ ها، روترها، فایروال ها و … و مسیریابی را بیاموزید. روش و روش اطلاع رسانی باید درک شود. در شبکه های کامپیوتری پیاده سازی راه حل های مبتنی بر اترنت و کسب شناخت مناسب از شبکه های بی سیم یا بی سیم و فناوری های به کار رفته در آنها.

آشنایی با نحوه عملکرد شبکه (عملیات شبکه): در این بخش، مانیتورینگ و مدیریت شبکه، طرح تداوم کسب و کار یا BCP، روش های مختلف نظارت بر شبکه و … می باشد. باید درک کند و برای یادگیری چنین تفکری آماده باشد. NOK مرکزی در شبکه باشید.

مفاهیم اولیه امنیت شبکه و اطلاعات یا امنیت شبکه: در این فصل با مفاهیم اولیه امنیت شبکه و ارتباطات، انواع حملاتی که معمولا در شبکه ها استفاده می شود و نحوه محافظت از شبکه از نظر امنیت طراحی شده برای شبکه ها آشنا می شوید. شبکه باید انجام شود خطرات امنیتی دفاعی باشید

عیب یابی شبکه: در این بخش باید تکنیک های عیب یابی ارتباطات شبکه را بشناسید و با دانستن تجهیزات شبکه، کابل های شبکه، عملکردها و استانداردهای شبکه، آنها را حل کنید.

اگر بخواهیم مباحث آموزشی نتورک پلاس کمپتیا را محدود کنیم، در قالب سوالات زیر می توانیم این موضوعات را به وضوح شناسایی کنیم. به یاد داشته باشید که موضوع اصلی بحث در آموزش نتورک پلاس آمادگی شما برای آزمون بین المللی است. علاوه بر اینکه سرفصل های آموزشی به درستی تهیه و تنظیم شده اند، در ابتدای همه مقالات زیر باید بلافاصله جمله اصلی را اضافه کنید:

  1. هدف و استفاده از پورت ها و پروتکل ها در شبکه را به وضوح توضیح دهید
  2. سخت افزار، نرم افزار و پروتکل ها و سرویس های مرتبط با اجزای OSI را به وضوح توضیح دهید
  3. مفاهیم و ویژگی های مسیریابی و سوئیچینگ در یک شبکه را شرح دهد
  4. آدرس IP کارت شبکه (ویندوز و لینوکس) را به درستی تنظیم کنید
  5. توپولوژی های شبکه، انواع آنها و فناوری های به کار رفته در آنها را بشناسید
  6. درک خوبی از فناوری های شبکه های بی سیم و تنظیمات آنها داشته باشید
  7. استفاده از خدمات شبکه را به تفصیل توضیح دهید.
  8. ساختار کابل های شبکه و انواع کابل های شبکه را بشناسید
  9. مکان دستگاه های مختلف شبکه را به درستی شناسایی کنید
  10. تنظیمات اولیه سخت افزار شبکه را انجام دهید.
  11. هدف از استفاده از تجهیزات شبکه پیشرفته را توضیح دهید
  12. هدف از ارائه خدمات مجازی سازی و استفاده از دستگاه های ذخیره سازی داده ها را توضیح دهید
  13. درباره فناوری های شبکه WAN بیاموزید و تفاوت های کلی بین سرویس ها را درک و مقایسه کنید
  14. درک اصول و مفاهیم کلیدی مستندسازی شبکه (طراحی نمودارها و نقشه های شبکه).
  15. مفهوم BCP یا تداوم کسب و کار و طرح بازیابی فاجعه را درک کنید
  16. مفاهیم نظارت، ردیابی، فرآیند مدیریت پچ را درک کنید
  17. مفاهیم و تکنیک های دسترسی از راه دور را درک کنید
  18. مفاهیم خط مشی یا اصول امنیتی و بهترین شیوه ها را درک کنید
  19. با مفهوم اساسی و کاربردهای امنیت فیزیکی در شبکه آشنا شوید
  20. مفاهیم احراز هویت و کنترل دسترسی را درک کنید
  21. به عنوان مقدماتی، می توانید یک شبکه بی سیم ارائه دهید
  22. به طور خلاصه، حملات رایج امنیتی شبکه را درک کنید
  23. انجام پیش سخت کاری تجهیزات شبکه و سیستم عامل
  24. فرآیند و روش عیب یابی مشکلات ارتباط شبکه را درک کنید
  25. می توانید از ابزارهای عیب یابی شبکه فیزیکی و خط فرمان استفاده کنید
  26. روش ها و ابزارهای عیب یابی شبکه های سیمی و بی سیم را بیاموزید

آموزش شبکه پلاس چقدر طول می کشد؟

یادگیری دوره آموزشی Network+ کاملا به شما بستگی دارد. اول از همه، روش یادگیری آموزش شبکه پلاس است. مدت زمان یادگیری این دوره بسته به اینکه از کتاب یاد بگیرید، از فیلم آموزشی یاد بگیرید، در کلاس های حضوری شرکت کنید یا در کلاس های آنلاین شرکت کنید، کاملا متفاوت است. اما به طور کلی اگر بخواهیم درس های صفر تا صد درس نتورک پلاس را تهیه کنیم، اگر روزانه 8 ساعت برای مطالعه نتورک پلاس وقت بگذارید، بیش از دو هفته برای مطالعه و آمادگی برای آزمون بین المللی نتورک پلاس، شما. نیاز به زمان با این حال، این مرحله بر این فرض استوار است که شما همه موضوعات را به راحتی و بدون هیچ مشکلی یاد خواهید گرفت زیرا در مطالعه تکراری وجود ندارد. طبق دوره آموزشی جامع نتورک پلاس که تدریس می کنم، برنامه شخصی من برای تسلط کامل به شبکه پلاس بیش از یک ماه است. باید حداقل یک ماه به خودتان فرصت دهید تا با Network+ آشنا شوید. نتورک پلاس پیشنیاز شروع آموزش لینوکس است.

آخرین نسخه دوره نتورک پلاس چیست؟ تغییرات در نسخه های Network Plus

من گواهینامه بین المللی CompTIA Network Plus را از سال 2003 تا سال 2022 به روز کرده ام و تجربه Network Plus را به شما پیشنهاد می کنم که هیچ کس دیگری در جهان نمی تواند به شما بدهد. کد دوره Network Plus از سال 2003 با نام N10-004 در دسترس بوده و به مرور کد دوره Network Plus به صورت N10-005، N10-006 و N10-007 به روز شده و آخرین نسخه آن N10-008 است.

خروج از نسخه موبایل