اقتصادی

ذاکر: نباید مسیر جذب و گزینش جوانان در ادارات بسته شود

قانون |کمیسیون تلفیق |مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی تلاش کرد تا همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در برنامه هفتم توسعه دیده شود.

به گزارش کردوار نیوز، سید سلمان ذاکر در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: در این بخش از لایحه ایجاد نظام اداری صحیح مدنظر قرار گرفته است لذا ایجاد نظام اداری صحیح باید سرمشق دولت و مجلس قرار گیرد. نباید مسیر جذب و گزینش جوانان در ادارات را ببندیم. نباید جوانان را به بهانه‌های مختلف کنار بگذاریم و باید راهی برای آن پیدا کنیم. 

وی در ادامه اظهار کرد: اقدامات نباید به نحوی باشد که ما این موضوعات را به سازمان استخدامی واگذار کرده و بعد این مسائل به مصیبتی برای جوانان تبدیل شود. تعداد جوانان بیکارمان زیاد است. مگر ما در چند سال گذشته تجربیات لازم را در رابطه با مسائل استخدامی پشت سر نگذاشته‌ایم؟ به عنوان مثال ما امروز معلمینی در قالب نهضتی، خرید خدمتی، پیش دبستانی، طرح مهرآفرین داریم و اینها از برخی از مسائل کنار گذاشته شده‌اند. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال این است که مگر این معلمان تحصیلات لازم را ندارند؟ به واقع این معلمان سال‌ها در خدمت محصلین بودند و این جای سوال دارد که چرا باید در حوزه انتخابیه بنده ۵۰۶ مدرسه بی‌معلم بماند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در برنامه هفتم کمیسیون اجتماعی تلاش کرد تا ۹۰ درصد حقوق شاغلین برای بازنشستگان مدنظر قرار گیرد اما این مسئله در کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار نگرفت. این مسئله باید مشخص شود که چرا کمیسیون تلفیق به آن بها نداده است. 

وی افزود: امروز همه مطالبات بازنشستگان از ما این است که ما از ادارات بریده نیستیم و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشمول ما هم می‌شود. 

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.