اقتصادیکسب و کار ایرانی

راهنمای جامع انتخاب سیگنال فارکس

سیگنال‌ های معاملاتی می‌توانند باعث بالا رفتن سطح تجربه افراد تازه وارد شده و در نتیجه منجر به افزایش موفقیت آن‌ها شوند و به همین دلیل بوده که آموزش سیگنال های فارکس از هر چیزی واجب‌تر است. تحلیل گران بازار فارکس، تریدر‌ها و یا برنامه‌های اتوماتیک نقش صدور سیگنال‌های بازار فارکس را بر عهده دارند. با توجه به پرطرفدار بودن سیگنال‌های فارکس به راحتی می‌توان از آموزش سیگنال های فارکس که در فضا‌های مختلف مانند سایت‌هایی مثل pars journal ، فضا‌های مجازی و غیره در دسترس هستند، استفاده کرده و شانس موفقیت خود را افزایش دهید؛ اما پیش از هر چیزی بهتر است با تعریف سیگنال فارکس آشنا شوید.

سیگنال فارکس چیست؟

مزیتی که سیگنال گیری در فارکس برای افراد تازه کار دارد این است که علاوه بر بالا بردن سطح دانش آن ها، فرصتی برای کسب سود نیز فراهم می‌سازد. از طرف دیگر این معامله‌گران با مشاهده استراتژی‌های معاملاتی مختلف که برای صدور سیگنال‌های معاملاتی بازار فارکس صادر می‌شوند، روند یادگیری سریع‌تری پیدا خواهند کرد. در بازار‌هایی مثل که نوسانات قیمت بسیار شدید است، اگر از سیگنال‌های معاملاتی در زمان درست استفاده نشود و یا سیگنال دیر به دست معامله‌گر برسد، احتمالا آن سیگنال دیگر از دست رفته و کاربردی نخواهد داشت. بنابراین کسانی که وظیفه سیگنال دهی را دارند برای ارسال به موقع سیگنال‌ها از روش‌های مختلفی مانند ارسال پیامک، ایمیل و یا هشدار‌ها استفاده می‌کنند تا دریافت کنندگان سیگنال در زمان مناسب سیگنال‌ها را دریافت و استفاده کنند.

عملکرد آیا سیگنال‌های فارکس واقعا جواب می‌دهند؟ پاسخ این سوال به یکسری عوامل بستگی دارد. با نگاهی به صفحه عملکرد سیگنال‌دهندگان، می‌توان اطلاعات ارزشمندی را در مورد پیشینه آن‌ها بدست آورد. شما باید به میانگین پیپ‌های به دست آمده در هر معامله توجه کرده و آن را با میانگین پیپ‌های از دست رفته مقایسه کنید. سپس آن را نسبت به وین ریت کل بررسی کنید. علاوه بر این، باید ببینید که ​​ارائه‌دهنده سیگنال به طور متوسط چند ماه سود مثبت و در مقابل چند ماه سود منفی دارد.

معیار مهم دیگر این است که ببینید ​​ارائه‌دهنده سیگنال به طور متوسط چه تعداد معامله پیشنهاد می‌کند. اکثر ارائه‌دهندگان خدمات حرفه‌ای، سعی در ایجاد تعادل در تعداد فرصت‌های موجود در بازار با کل هزینه‌های معاملاتی دارند. اگر متوجه شوید که سیگنال‌دهنده، سیگنال‌های زیادی را ارسال کرده ولی تعداد پیپ کمی را پوشش می‌دهد، دستیابی به سودآوری با استفاده از این سرویس، حتی در بهترین حالت خود بسیار چالش برانگیز خواهد بود. در صورت امکان بهتر است یک سرویس سیگنال‌ دارای هزینه را به جای یک سرویس سیگنال‌ رایگان انتخاب کرده تا از هرگونه تضاد در منافع خود و سیگنال‌دهنده جلوگیری کنید.

هنگام ارزیابی عملکرد سیگنال‌دهندگان فارکس باید به جای درصد سود، به تعداد پیپ‌های کسب‌شده توجه کنید. دلیل این امر آن است که درصد سود می‌تواند گمراه کننده باشد؛ زیرا مقادیر مختلف لوریج، درصد سود بسیار متفاوتی را فراهم می‌کند. یک نکته قابل توجه در مورد داده‌های عملکرد، این است که بازده‌های گذشته، لزوماً نشانه تحقق سودهای آینده نبوده و به همین ترتیب شما نباید فقط به آن اطلاعات اعتماد کرده و یا انتظار داشته باشید که آینده مشابه گذشته باشد. یکی از رایج‌ترین تصورات غلط معامله‌گری این است که «هرچه وین ریت بالاتر باشد، استراتژی یا سیستم معاملاتی بهتر عمل می‌کند». این جمله نه تنها حقیقت ندارد؛ بلکه می‌تواند برای شما خطرآفرین نیز باشد!

اما این باور غلط از کجا نشأت می‌گیرد؟ این باور، توسط توسعه‌دهندگان سیستم معاملاتی که دارای اعتبار کمتری هستند، ارائه‌دهندگان سیگنال‌های بی‌اساس و عوامل مخرب این صنعت گسترش پیدا کرده و دلیل آن بسیار ساده است؛ آن‌ها می‌خواهند معامله‌گران تازه وارد را وادار به استفاده از خدمات خود کنند. آن‌ها می‌توانند با وین ریت 80 یا 90 درصد، مشتری‌های بیشتری را جذب کرده و با این کار به معامله‌گران احساس امنیت کاذب بدهند.

اکثر این نوع استراتژی‌ها، برپایه مقادیر نامناسب ریسک اجرا می‌شوند و از یک حد ضرر بسیار بزرگ و یا حد سود بسیار کوچک استفاده می‌کنند. پذیرفتن ریسک 100 پیپ برای به دست آوردن 15 یا 20 پیپ را می‌توان به عنوان مثال برای این موضوع مطرح کرد. اکثر این استراتژی‌ها، منجر به شکست شده و معمولاً سرنوشت بدی را برای معامله‌گران رقم می‌زنند. پذیرفتن مسئولیت انجام این کار در معامله‌گری، مغایر اصول حرفه‌ای است. بنابراین هنگام ارزیابی دقت سیگنال‌دهندگان معاملاتی، نباید فقط به وین ریت توجه کنید.

تغییر مداوم سرویس‌دهندگان نیز نتیجه‌ای زیان‌بخش دارد. باید درک کنید که افت سرمایه بخشی از معامله‌گری است و تا زمانی که در یک سطح معقول اتفاق بیفتد، یک معامله‌گر خوب می‌تواند بر آن غلبه کند. پیش از قطع ارتباط با یک ارائه‌دهنده خدمات و یا تعویض آن، باید اطمینان حاصل کنید که به سیگنال‌دهنده خود اجازه می‌دهید تا خودش را به شما اثبات کند. اغلب آن‌ها به طرز قابل توجهی پس از یک دوره افت سرمایه، شروع به ثبت معاملات سودده وموفق می‌كنند. با در نظر گرفتن این نکته، موارد خاصی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، افت سرمایه حساب معاملاتی خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال:

  • فقط بر روی درصد کمی از سرمایه خود در هر معامله ریسک کنید.
  • به طور محافظه کارانه از لوریج استفاده کنید.
  • همیشه از حد ضرر استفاده کرده و هرگز آن را لغو نکنید.
  • جفت ارزهای دارای همبستگی را به طور همزمان معامله نکنید.
  • سعی کنید در آخر هفته حضور در بازارها را محدود کنید.

انتخاب بروکر (کارگزار) یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که پس از انتخاب برترین سیگنال‌دهنده فارکس می‌گیرید، انتخاب کارگزار است. کارگزاران فارکس در همه انواع و اندازه‌ها وجود دارند و برای انتخاب بهترین کارگزار، ترجیحات شخصی و سبک معاملاتی باید به دقت لحاظ شوند. در این جا، چند مورد از معیارهای مهمی که باید در انتخاب یک کارگزار فارکس را ارزیابی کنید، عنوان می‌کنیم:

  • رگوله بودن: باید اطمینان حاصل کنید که کارگزار شما توسط یک مؤسسه ناظر مجوز گرفته و تحت نظارت آن است. بیشترین نظارت، بر فعالیت کارگزاران مستقر در ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، اتحادیه اروپا و کانادا صورت می‌گیرد.
  • اسپرد: اسپرد معاملات، همان هزینه انجام آن است. برخی از کارگزاران فقط برای معاملات شما کمیسیون در نظر می‌گیرند؛ در حالی که برخی دیگر رایگان بوده و صرفاً اسپرد بیشتری را به عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند. انتخاب یک کارگزار دارای اسپرد رقابتی بسیار مهم است؛ تا بتوانید از سیگنال‌های خوب فارکسی که برای شروع معاملات از آن استفاده می‌کنید، بیشترین سود را کسب کنید.
  • خدمات مشتری: اگرچه بیشتر معامله‌گران، معاملات خود را مستقیماً روی پلتفرم کارگزاران اجرا می‌کنند؛ اما مهم است که از طریق تلفن یا پشتیبانی چت به کارگزار خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، برخی از کارگزاران خدمات مشتری خود را به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهند. شما می‌توانید تا در هر زمان که مشکلی ایجاد می‌شود، با یک شخص در دفتر کارگزار خود ارتباط برقرار کنید.

روش‌های اعلان سیگنال

روش‌های مختلفی وجود دارند که یک سرویس سیگنال فارکس می‌تواند اعلان‌های خود را به وسیله آن‌ها برای اعضای خود ارسال کند. متداول‌ترین روش‌های انتقال هشدارهای معاملاتی شامل ایمیل، پیام کوتاه، اپلیکیشن تلفن همراه و وبسایت عضویت اعضا می‌شود. حال به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم: دریافت سیگنال‌های معاملاتی از طریق ایمیل: می‌توانید هشدارهای معاملاتی را از طریق آدرس ایمیلی که خودتان تعیین کرده‌اید دریافت کنید. بسیاری از کاربران به منظور دریافت هشدارهای معاملاتی از سیگنال‌دهنده خود، یک حساب ایمیل مخصوص ایجاد می‌کنند. این امر به خالی بودن صندوق ورودی آن‌ها از سایر موارد کمک کرده و آن‌ها می‌توانند سریعاً به اطلاعات سیگنال‌دهنده خود دسترسی داشته باشند.

دریافت سیگنال‌های فارکس از طریق پیام کوتاه (SMS): پیام‌های کوتاه، اساساً پیام‌های متنی هستند که معامله‌گران می‌توانند روی تلفن‌های همراه خود دریافت کنند. پیام کوتاه یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین روش‌های تحویل اطلاعاتی است که از لحاظ زمانی بسیار حساس هستند. به این ترتیب، دریافت پیام کوتاه، رسانه‌ای‌ عالی برای دریافت هشدارهای سیگنال فارکس محسوب می‌شود. دریافت هشدارهای معاملاتی از طریق اپلیکیشن تلفن همراه: برخی از سیگنال‌دهندگان، اپلیکیشن تلفن همراه اختصاصی ایجاد کرده‌اند و می‌توانند هشدارهای فارکس را مستقیماً از طریق آن صادر کنند. اگرچه محبوبیت اپلیکیشن‌های مربوط به سیگنال فارکس در حال رشد است؛

اما کمتر از پیام‌های کوتاه بررسی می‌شوند و به طور کلی، کمتر به عنوان کانالی برای دریافت هشدارهای سیگنال فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. دریافت هشدارهای معاملاتی از طریق وبسایت‌های عضویت اعضا: بسیاری از سیگنال‌دهندگان فارکس، دارای یک وبسایت عضویت اعضا هستند؛ پورتالی که مشترکین می‌توانند به هشدارهای معاملاتی منتشر شده در گذشته و حال دسترسی پیدا کنند. بسیاری از کاربران سیگنال، مایل هستند تا هشدارها را از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه دریافت کنند و سپس با ورود به وبسایت، بتوانند سیگنال صادر شده را کمی دقیق‌تر تحلیل کنند.

معاملات دستی یا معاملات خودکار؟ وقتی صحبت از اجرای معاملات می‌شود، اساساً دو نوع معامله‌گر فارکس وجود دارند؛ معامله‌گر اختیاری (دستی) و معامله‌گر سیستمی (خودکار). اکثر سیگنال‌دهندگان فارکس در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند. اما کدام نوع را باید انتخاب کرد؟ هیچ پاسخ درست و یا نادرستی برای این سؤال وجود ندارد؛ اما به طور معمول معامله‌گران تمایل دارند که در بازارها به صورت اختیاری و دستی حضور فعال‌تری داشته باشند؛ زیرا با این روش نسبت به معامله‌گران خودکار و سیستمی، به طور سریع‌تر و شهودی‌تر قادر به سازگار شدن با شرایط بازار هستند.

سیگنال‌دهندگان فارکس مبتنی بر معاملات اختیاری، تحقیق و تحلیل بازار را انجام داده و هشدارهای معاملاتی را بر اساس ترکیبی از عوامل موجود در یک زمان معین صادر می‌کنند. آن‌ها ممکن است الگوهای تکنیکال، داده‌های فاندامنتال، رویدادهای خبری پیش رو، سطوح نوسانات فعلی و همبستگی را در نظر بگیرند. به همین ترتیب، آن‌ها تمایل دارند تا به جای یک سیستم معاملاتی مبتنی بر اصول و قوانین که نمی‌تواند همه این عوامل مختلف را در نظر بگیرد، تصویر بهتری از بازار را در اختیار داشته باشند. اکثر معامله‌گران موفق و حرفه‌ای و همچنین بهترین سیگنال‌دهندگان معاملاتی فارکس، تمایل دارند که ذاتاً به شیوه اختیاری و دستی عمل کنند.

نمایش بیشتر