اقتصادی

راهنمای جامع خرید اسکرابر صنعتی (زمین شوی برقی) – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، نظافت و تمیز کردن یک محیط اهمیت ویژه‌ای دارد اما حفظ و نگهداری آن، از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. در مجموعه‌های تجاری، اداری و صنعتی، نظافت همیشه به عنوان یکی از دشوارترین بخش‌های مدیریتی به شمار می‌رود که همیشه چالش‌ها و پیچیدگی‌هایی به همراه دارد. اهمیت نظافت صنعتی زمانی پر رنگ‌تر می‌شود که نظافت محیط‌هایی مانند پارکینگ‌ها، پاساژها، رستوران‌ها و…. که در زندگی روزمره اغلب ما وجود دارند و مورد توجه قرار می‌گیرند. در این اماکن آلودگی‌های مختلف فروان است، زدودن همه این آلودگی‌ها با شیوه‌های سنتی نظافت فرآیندی دشوار و تقریباً غیر ممکن خواهد بود. از این جهت راهکارهای نوین نظافتی پدید آمدند تا بتوانند این مسئله را بطور قابل توجهی حل کنند.

اسکرابر چیست؟

اسکرابر که به عنوان زمین شوی برقی یا کف‌شوی برقی نیز شناخته می‌شود یک دستگاه مکانیزه نظافتی است که قادر است انواع سطوح مختلف را شستشو کرده و همزمان آن سطح را خشک کند. دستگاه اسکرابر بسته به مدل می‌تواند در هر ساعت بین ۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ متر مربع را نظافت کند و از این جهت انتخاب بسیار مناسب و کارآمد برای استفاده در مکان‌های تجاری و محیط‌های صنعتی است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این دستگاه شما را با نحوه کارکرد و اجزای مختلف تشکیل دهنده آن آشنا می‌کنیم.

اسکرابر چیست؟

برس دستگاه: عملیات برس زنی و تمیز کردن سطح توسط برسی که در جلوی دستگاه قرارگرفته انجام می‌شود که نوع برس می‌تواند بر اساس جنس سطح انتخاب شود.

مخزن آب تمیز: در این مخزن آب به همراه مواد شوینده ریخته می‌شود.

مخزن آب کثیف: در این مخزن آب کثیف و پساب حاصل از شستشوی سطح جمع‌آوری می‌شود.

تی خشک کننده: وظیفه جمع‌آوری پساب و خشک کردن سطح را بر عهده دارد.

سیستم مکش: موتور مکنده قرارگرفته در این قسمت پساب کثیف و باقی مانده روی سطح را جمع‌آوری می‌کند.

لوله تخلیه: جهت تخلیه آب کثیف از مخزن به وسیله این لوله که در پشت دستگاه قرار گرفته، انجام می‌شود.

کنترل کننده دستگاه: کنترل و تنظیم سرعت چرخش برس، سیستم مکش و سرعت دستگاه را بر عهده دارد.

مدل‌های مختلف اسکرابر

دستگاه اسکرابر بر اساس نحوه هدایت به دو دسته اسکرابر دستی و اسکرابر خودرویی تقسیم‌بندی می‌شود.

اسکرابر دستی

کف‌شوی برقی، زمین‌شوی برقی یا همان اسکرابر دستی همانطور که از نامش پیداست، اپراتور پشت دستگاه کف‌شوی ایستاده و همزمان با حرکت خود، دستگاه را به سمت جلو هدایت می‌کند. این مدل اسکرابرها به دلیل سهولت در استفاده یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافت صنعتی بشمار می‌رود که می‌تواند به نحو موثر انواع سطوح را شستشو دهد و لکه‌ها و آلودگی‌ها را حذف کند.

انواع مدل‌های اسکرابر دستی

اسکرابرهای دستی در ۲ مدل برقی (کابلی) و باتری‌دار (شارژی) تولید می‌شوند. در مدل‌های کابلی با اتصال مستقیم به برق شهری می‌توانید به صورت پیوسته در هر مکانی از دستگاه استفاده کنید و در مدل‌های باتری‌دار بدون نگرانی از بابت پریز برق در محل نظافت می‌توانید از دستگاه کف‌شوی استفاده کنید. لازم به ذکر است که اسکرابرهای دستی عموماً ابعاد کوچک‌تری نسبت به مدل‌های خودرویی دارند و به همین علت از هدایت‌پذیری، عملکرد و مانورپذیری بهتری برخوردار هستند.

انتخاب با شماست، در مکان‌هایی که پریز برق وجود دارد و دسترسی به آن مناسب است، انتخاب اسکرابر کابلی برای شما مناسب است. اما اگر دسترسی شما پریز برق مناسب نیست و یا از دستگاه در محل‌های پرتردد استفاده می‌کنید، می‌بایست از مدل شارژی استفاده کنید.

اسکرابر خودرویی

اسکرابرهای سرنشین‌دار یا خودرویی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های دستی دارند و همانند یک خودرو، اپراتور سوار دستگاه می‌شود و آن را هدایت می‌کند. اسکرابر خودرویی برای نظافت و شستشوی محیط‌های وسیع و با قدرت مانور بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمین‌شوی‌های خودرویی در ابعاد و اندازه‌های گوناگون ساخته شده‌اند و هرچه ابعاد آن‌ها بزرگ‌تر باشد درواقع پهنای شستشوی بیشتری را شامل می‌شوند.

انواع مدل‌های اسکرابر خودرویی

اسکرابرهای خودرویی عموماً به صورت باتری‌دار (شارژی) ارائه می‌شوند، اما مدل‌های خاص از این دستگاه‌ها وجود دارد که دیزلی و یا گازسوز هستند که تنها برای محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تقریباً عملکرد و روش کار همه اسکرابرها یکسان است. بطوری که با پاشیده شدن آب بر روی برس یا پدها، عمل برس زنی شروع می‌شود و با از بین بردن آلودگی و جرم‌های موجود بر روی سطوح، محیط را به نحو احسن و بالاترین کیفیت شستشو می‌دهد. سپس با استفاده از تی خشک‌کن، آب‌های اضافی را جمع کرده و با سیستم مکش خود پساب و آلودگی‌های باقی مانده را از روی زمین به مخزن آب کثیف انتقال می‌دهد.

خرید اسکرابر و مزایای استفاده از زمین شوی برقی

کدام مدل اسکرابر برای من مناسب‌تر است؟

انتخاب اسکرابر مناسب برای نظافت مکان شما به عوامل مختلفی بستگی دارند. اگر فاکتور قیمت را در نظر نگیریم سه مورد مهم وجود دارد که قبل از خرید دستگاه اسکرابر باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

۱) مساحت فضای مورد نیاز برای نظافت

شاید مهم‌ترین عامل در انتخاب نوع و مدل اسکرابر بعد از فاکتور قیمت، مساحت فضای مورد نیاز برای نظافت باشد. همه چیز به مساحت فضای نظافت شما مربوط می‌شود.

اگر فضای نظافت شما کمتر از ۲۰۰۰ متر مربع است می‌توانید از مدل‌های دستی (کابلی یا شارژی) استفاده کنید.

اگر فضای نظافت شما بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر مربع است، بهتر است از مدل‌های اسکرابر دستی باطری‌دار یا همان شارژی استفاده کنید که در این صورت انتخاب شما می‌تواند از مدل‌های ترکشن‌دار باشد.

اگر فضای نظافت شما بیش از ۴۰۰۰ متر مربع است، بهترین انتخاب برای شما زمین‌شوی‌های برقی خودرویی است که بسته به نیازتان باید بین مدل‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر آن انتخاب کنید.

۲) میزان تردد و موانع موجود در مسیر نظافت

عامل بعدی میزان تردد و موانع موجود در مسیر است.

در صورتی که فضای نظافت شما کوچک باشد و تردد در آن زیاد نباشد بهترین انتخاب برای شما مدل‌های اسکرابر دستی و از نوع کابلی است.

در صورتی که فضای شما دارای تردد بالا است، می‌بایست از مدل‌های شارژی استفاده کنید چرا که مدل‌های کابلی باعث کاهش مانور شما می‌شوند و می‌توانند برای سایرین در رفت و آمدشان اختلال ایجاد کند.

در صورتی که فضای شما بیش‌تر یا کمتر از ۴۰۰۰ متر مربع باشد اما موانع زیاد یا راهروهای مختلف و باریک در فضای شما وجود داشته باشد، داشتن یک اسکرابر دستی لازم است.

در صورتی که فضای شما بیش از ۴۰۰۰ متر مربع باشد و موانع خاصی در سر راه خود نداشته باشید قطعاً انتخاب درست شما باید یک اسکرابر خودرویی باشد.

۳) برند دستگاه و خدمات پس از فروش

عامل سوم که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود برند دستگاه، کشور سازنده و خدمات پس از فروش آن است. حتماً در خرید اسکرابر به برند دستگاه توجه کنید و قبل از آن به سایت رسمی برند مراجعه کنید. همچنین به خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده آن دقت کنید تا در صورت نیاز به سرویس و بروز مشکل یا تامین قطعات مصرفی و فنی آن در آینده دچار مشکل نشوید.

شرکت فرنام صنعت، ارائه دهنده دستگاه‌های نظافت صنعتی

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید دستگاه زمین‌شوی برقی و اسکرابر با شرکت فرنام صنعت تماس بگیرید و مشاوره‌ای رایگان از کارشناسان فروش این مجموعه دریافت کنید. شرکت فرنام صنعت با بیش از ۱۵ سال تجربه بعنوان یکی از تأمین‌کنندگان تجهیزات نظافت صنعتی با برند RCM ایتالیا شناخته می‌شود و آماده ارائه مشاوره و تجهیز مجموعه‌های صنعتی و تجاری به دستگاه‌های نظافت صنعتی است.

شماره تلفن: ۰۲۱۵۸۴۵۳۰۰۰

آدرس وبسایت: farnamsanat.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.