اقتصادی

راهنمای خرید سرور اچ پی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، تنوع، قابلیت ارتقاء سرور، سازگاری با سخت افزارهای به روز و سرعت بالا و کارایی فوق‌العاده تنها برخی از مزایای سرورهای اچ پی محسوب می‌شوند. شرکت اچ پی به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید انواع تجهیزات شبکه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته سرورهایی را تولید و به بازار عرضه کند که جزء بهترین انتخاب‌ها برای راه‌اندازی شبکه‌های کوچک و بزرگ به حساب می‌آیند.

در صورتی که برای فروشگاه کوچک خودتان نیاز به راه‌اندازی یک شبکه امن و مطمئن دارید، یا اینکه قصد دارید برای شرکت میزبانی وب یا راه‌اندازی شبکه‌های بزرگ‌تر یک سرور اچ پی تهیه کنید، لازم است که ابتدا سرورهای مختلفی که توسط شرکت اچ پی معرفی شده‌اند را بررسی کرده و سپس نسبت به سفارش یک نمونه از سرورهای باکیفیت این شرکت اقدام کنید.

انتخاب سرور اچ پی با توجه به قیمت آن‌ها

اولین موضوعی که مدیران شبکه و کسانی که نیاز به خرید سرور HP دارند به آن توجه نشان می‌دهد، توجه به قیمت سرور برای سفارش آن است. سرورهای اچ پی در سه گروه‌بندی Entry-Level، Mid-Range و Advanced تولید می‌شوند.

سرورهای Entry-Level که به عنوان سرورهای ProLiant سطح مبتدی HPE نیز شناخته می‌شوند، برای مشاغل کوچک و متوسط گزینه مناسبی خواهند بود. این سرورهای یکپارچه را می‌توانید با هزینه مقرون‌به‌صرفه و در کمترین زمان راه‌اندازی کرده و از آن‌ها برای مدیریت داده‌هایتان استفاده کنید.

سرورهای Mid-Range اچ پی نسبت به گروه اول پیشرفته‌تر هستند و با وجود حداقل دو پردازنده و امکان پشتیبانی از حافظه بیشتر، برای شرکت‌هایی که نیاز به توسعه خدمات شبکه خودشان با هزینه بیشتر دارند مناسب هستند.

سرورهای Advanced اچ پی که به عنوان سرورهای پیشرفته HPE ProLiant نیز شناخته می‌شوند، حداقل از چهار پردازنده پشتیبانی می‌کنند و عملکرد و پرفورمنس بالایی دارند؛ بنابراین در صورتی که بودجه مناسبی را برای تهیه تجهیزات شبکه در نظر گرفته‌اید می‌توانید برای خرید سرور HP نسل G۱۰ و G۱۰ Plus اقدام کنید.

خرید سرور اچ پی بر اساس کارایی

راهنمای خرید سرور اچ پی

دومین نکته‌ای که موقع خرید سرورهای اچ پی باید به آن توجه داشته باشید، لازم است که کارایی سرورهای مختلف اچ پی را نیز بررسی کنید. هر فرد یا سازمانی برای خرید سرور hp باید ابتدا نیازمندی‌هایش را مشخص کند. آیا سروری که تهیه می‌شود قرار است به عنوان یک سرور پایگاه داده استفاده شود، یا سرور نقش یک سرور محاسباتی یا پروکسی سرور را بر عهده دارد. پاسخ دادن به این سؤالات به مشتریان کمک می‌کند تا سروری را تهیه کنند که بیشترین کارایی را با توجه به هدف آن‌ها دارد.
به عنوان مثال، سرور اچ پی Apollo قدرت پردازش بسیار بالایی دارد و می‌توانید در صورت نیاز این سرور را ارتقاء دهید. با توجه به توان محاسباتی قابل توجه این سرور، معمولاً از آن در خدمات هاستینگ، پردازش ابری و… استفاده می‌شود.
برای خرید سرور اچ پی لازم است که ابتدا نسل‌های مختلف سرور اچ پی را بررسی کرده و سپس با توجه به نوع پردازنده، منبع تغذیه، حافظه رم، هارد سرور و امکان ارتقاء سرور را بررسی کرده و سپس سرور مد نظرتان را با توجه به نیازهایی که دارید تهیه کنید.

خرید سرور اچ پی بر اساس ابعاد و ظاهر

راهنمای خرید سرور اچ پی

هر شرکتی برای راه‌اندازی سرور فضای بزرگی به اندازه یک دیتاسنتر ندارد و گاهی مواقع ممکن است تنها به اندازه یک فضای جمع و جور در گوشه اتاق فضا برای قرار دادن سرور وجود داشته باشد، یا زیر میز فضایی باشد که برای تعبیه سرور در نظر گرفته شده. با توجه به اینکه چه فضایی برای سرور در نظر گرفته شده و چه انتظاراتی از سرور اچ پی وجود دارد، امکان سفارش یکی از سرورهای جمع و جور یا بزرگ اچ پی را خواهید داشت.

سرورهای اچ پی فرم فاکتور که به عنوان سرور Tower یا سرور ایستاده نیز شناخته می‌شوند، یکی از انواع سرورهای اچ پی هستند که برای فضاهای کوچک در نظر گرفته می‌شوند. اندازه و ظاهر این سرورها شبیه به کیس کامپیوتر است و می‌توانید آن‌ها را زیر میز و در فضاهای محدودی که برای سرور در نظر گرفته شده قرار دهید.
سرور رکمونت برای راه‌اندازی نیاز به رک دارد. رک‌ها به صورت قفسه‌های فلزی یا باکس‌های فلزی تولید می‌شوند و در دو نوع دیواری و ایستاده موجود هستند. با توجه به فضایی که برای نصب سرور در نظر گرفته‌اید و عملکردی که از آن انتظار دارید می‌توانید یکی از سرورها را انتخاب کنید.
سرورهای تیغه‌ای نوع دیگری از سرورهای اچ پی هستند که صورت ماژولار کار می‌کنند. با وجود طراحی خاص این سرورها به راحتی می‌توانید یک ماژول را به سرور اضافه کرده یا حذف کنید و امکان تعمیر یا ارتقاء سرور برای مدیران شبکه وجود خواهد داشت. این نسل از سرورهای اچ پی معمولاً برای پردازش ابری استفاده می‌شوند.

خرید سرور اچ پی با بهترین قیمت

شرکت‌های مختلفی در زمینه فروش سرورهای اچ پی فعال هستند و هر کدام از آن‌ها قیمت مشخصی را برای انواع سرورهای اچ پی اعلام می‌کنند؛ اما تنها برخی از شرکت‌های محدود اصالت کالاهای خودشان را تضمین کرده و سرور اچ پی را به قیمت مناسب به فروش می‌رسانند.
ماهان شبکه ایرانیان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه فروش انواع تجهیزات شبکه این امکان را برای مدیران سرور و افراد مختلف در نظر گرفته که بهترین سرور و تجهیزات شبکه را با توجه به بودجه و نیازشان با کمک مشاورین این شرکت انتخاب کنند. کافی است با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۸۴۱۳ تماس بگیرید و یا از طریق وب سایت رسمی mahanshabake.com درخواست استعلام قیمت سرور را ثبت کنید. کارشناسان ماهان شبکه ایرانیان در کمترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند و در مسیر خرید سرور اچ پی شما را راهنمایی می‌کنند.

سخن پایانی

برای خرید هر سروری باید ابتدا نیازمندی‌های کسب و کار و بودجه آن مشخص شود. سپس مشتری می‌تواند از بین نسل‌های مختلف سرور اچ پی یکی از بهترین گزینه‌ها را برای راه‌اندازی یک شبکه مطمئن برای مدیریت داده‌ها و پاسخ‌دهی همیشگی به نیازهای کاربرانش انتخاب کند. توجه داشته باشید که طیف گسترده‌ای از سرورهای اچ پی وجود دارد که هرکدام ویژگی و کاربرد به‌خصوصی دارند. هنگام خرید سرور اچ پی باید به این نکته دقت کنید که سرور شما برای انجام وظایف مدنظر به چه مقدار رم، چه تعداد هسته CPU و چه مقدار هارد نیاز دارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.