اخبار بین المللی

راهپیمایی گسترده مردم یمن در حمایت از ایستادگی نوار غزه و مقاومت فلسطین

زنان |غزه |فلسطین

مردم یمن در استان صعده صبح امروز جمعه در پاسخ به ندای جنبش حماس فلسطین، راهپیمایی گسترده‌ای را در حمایت از مقاومت فلسطین و ایستادگی نوار غزه در برابر تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها برگزار کردند. سایر استان‌های این کشور نیز برای برگزاری تظاهرات گسترده آماده می‌شوند.

به گزارش کردوار نیوز، به نقل از سایت خبری المسیره، شرکت کنندگان با در دست داشتن پرچم یمن و فلسطین و پرچم‌های آزادی، شعارهایی علیه تجاوزات صهیونیستی به غزه و کشتار مردم فلسطین سر داده و حمایت خود را از مقاومت در غزه و آمادگی برای جهاد در فلسطین اعلام کردند.

مردم یمن در استان صعده در این تظاهرات ضمن تاکید بر حمایت از ملت فلسطین اعلام کردند که سرنوشت ملت یمن و فلسطین یکی است و مقاومت فلسطین را در برابر جنایت و ظلم صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان ستودند.

تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن رژیم‌های عربی که با دشمن صهیونیستی سازش کرده‌اند، بر آمادگی مردم یمن برای شرکت در نبرد آزادسازی فلسطین و اماکن مقدس اسلامی آن تاکید کردند.

تظاهرکنندگان با صدور بیانیه‌ای از عملیات «طوفان الاقصی» حمایت کردند که پیروزی‌ علیه رژیم صهیونیستی جنایتکار به دست آورد. در این بیانیه بر ایستادگی ملت یمن در کنار ملت فلسطین، جنبش‌ها و مقدسات آن و نیز مشارکت فعال و اعزام صدها هزار رزمنده یمنی برای دفاع از فلسطین و مقدسات اسلامی تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است که آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی حامی اصلی رژیم صهیونیستی هستند و اگر حمایت آنها نبود رژیم صهیونیستی پا برجا نمی‌ماند و جرات کشتار ملت فلسطین را نداشت.

در ادامه این بیانیه آمده است که ظلم به ملت فلسطین دروغین بودن شعارهای آمریکا پیرامون حقوق بشر، زنان و کودکان، حق تعیین سرنوشت ملتها، آزادی و استقلال را برملا کرد و در عین حال آمریکا از تمامی جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین حمایت می‌کند.

مردم یمن در این بیانیه مواضع ننگین دولت‌های عربی و سازشگران را محکوم و اعلام کردند، این مواضع در جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین نقش دارند.

در این بیانیه تاکید شده است که تنها گزینه درست، مقابله یا دشمن صهیونیستی و حامیان آن مخصوصا آمریکاست.

همچنین در پاسخ به فراخوان جنبش مقاومت حماس، صنعا و تعدادی دیگر از استان‌های یمن از جمله صعده، تعز و حدیده امروز جمعه خود را برای شرکت در راهپیمایی میلیونی در حمایت از مقاومت فلسطین آماده می‌کنند.

کمیته برگزاری رویدادهای یمن خواستار خروج شرافتمندانه و بزرگ برای حمایت از ایستادگی غزه و مقاومت فلسطین در صنعا پایتخت و سایر استان‌های یمن شد.

در اردن هم منابع گفتند، امنیت این کشور با استفاده از روز مانع از ورود صدها تظاهرکننده به مرزهای مشترک اردن و فلسطین شده است.

دادستان کل اردن از مردم خواست تنها در مناطق اعلام شده تظاهرات کرده و از هجوم به مرزها خودداری کنند.

الازهر مصر نیز خواستار برگزاری تظاهرات در حمایت از ملت فلسطین شد.

از ملت‌های عرب و آزادگان جهان خواسته شده است که امروز جمعه را روز خشم مردمی و حمایت از مقاومت فلسطین علیه وحشیگری دشمن صهیونیستی و جنگی نامگذاری کنند که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعلام کرده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.