اخبار بین المللی

رایزنی نخست وزیر انگلیس و محمود عباس

غزه |فلسطین |لندن

آفتاب‌‌نیوز :

دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد نوشت که نخست‌وزیر انگلیس «مراتب تسلیت عمیق خود را نسبت به از دست رفتن جان غیرنظامیان در غزه از جمله تخریب وحشتناک بیمارستان الاهلی (المعمدانی) ابراز کرد.»

طبق این بیانیه دو طرف «بر لزوم اتخاذ گام‌هایی برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی و به حداقل رساندن تلفات جان بی‌گناهان توافق کردند.»

سوناک همچنین طبق این بیانیه «بر تعهد خود برای باز کردن دسترسی بشردوستانه به غزه برای کاهش رنج هزاران نفر که به شدت به غذا، آب و دارو نیاز دارند، تاکید کرد.»

وی در این دیدار عباس را در جریان مذاکرات خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور مصر قرار داد و بر تعهد انگلیس برای تحقق راه حل موسوم به دو دولتی تاکید کرد.

نخست وزیر انگلیس از روز گذشته (پنجشنبه) با هدف آنچه جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه نامیده راهی غرب آسیا شده است. وی در نخستین مقصد از این سفر وارد تل‌آویو شد و با سران رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی ملاقات کرد.

سوناک در نشست مشترک خبری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که انگلیس از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود «براساس قوانین بین‌المللی» حمایت می‌کند.

وی با اشاره به تمایلش برای پیروزی این رژیم در برابر جبهه مقاومت فلسطین، از کشتار آشکار فلسطینیان در غزه چشم‌پوشی و ادعا کرد که از بابت رعایت قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی اطمینان دارد.

سوناک همچنین با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و مواضع جانبدارانه لندن از تل‌آویو را تکرار کرد.

وی سپس راهی ریاض شد و با محمد بن سلمان ولعهد عربستان سعودی دیدار کرد. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس دو طرف «بر لزوم اجتناب از هر گونه تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.»

نخست وزیر انگلیس در همین پیوند بن‌سلمان را «تشویق کرد تا از نقش رهبری عربستان در منطقه برای حمایت از ثبات استفاده کند.»

دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از دیگر برنامه‌های نخست وزیر انگلیس در سفر به منطقه بوده و دو طرف بر لزوم دسترسی فوری مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه تاکید کردند.

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.