اخبار ورزشی

زیرساخت‌های لازم برای اجرای سراسری برنامه پزشک خانواده فراهم است

آیا خدا نیست:

برنامه |پزشک |پزشک خانواده

وزیر بهداشت گفت: زیرساخت های لازم برای اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده که بیمه ملی مردم و اجرای نسخه الکترونیکی است با بیمه 6 میلیون ایرانی و افزایش نسخه الکترونیکی ایجاد شده است. از 10 تا 90 درصد در کشور.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست معاونان سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کیشور در هتل قلب تهران، مهمترین برنامه وزارت بهداشت را اجرای طب خانواده در کیشور دانست و افزود: : تمامی سطوح ارجاع در شهرهای زیر 20000 نفر آغاز شده است. سطوح اتصال، یک تا سه سیستم ارجاع در دسترس است که باید با یافتن دستیاران مراقبت های بهداشتی و مدیران مراکز درمانی کاملاً عملیاتی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مراجعه رایگان در سطوح دو و سه در برنامه پزشکی خانواده منوط به تصمیم دولت است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با اجرای کامل برنامه کانال قدرتمند پزشکی خانواده ایجاد کنیم تا هرکس وارد این کانال شود. از آن بهره مند خواهد شد. مانند یک داروساز، هرکسی که با نسخه الکترونیکی به داروخانه مراجعه می کند، می تواند از مزایای بیمه بهره مند شود.

عین اللهی با اشاره به اینکه هم اکنون در شهرهای زیر 20 هزار نفر در تمام سطوح در مرحله اجرای برنامه هستیم، افزود: وزارت بهداشت پیشنهاداتی را برای تخصیص اعتبار کافی برای اجرای طرح به شورای اسلامی شهر ارائه کرده است. برنامه سراسری و در صورت تامین این اعتبارات از فروردین 1402 می توانیم برنامه ملی را در کل کشور اجرا کنیم.

وزیر بهداشت به تقویت شبکه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: حوزه سلامت بهترین آزمون را در واکسیناسیون کرونا پس داده است و اکنون باید جلسات مختلف و تشکیل کارگروه های تخصصی برای اجرای برنامه پزشکی خانواده تشکیل شود. در خانه ها و پایگاه ها و مراکز بهداشتی برای کودکان.

عین اللهی در پایان توضیح داد: خوشبختانه زیرساخت های لازم برای اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده که بیمه ملی مردم و اجرای نسخه های الکترونیکی است، با بیمه شدن 6 میلیون ایرانی و افزایش نسخه الکترونیکی. از 10 تا 90 درصد در کشور ایجاد شده است و با شکل گیری شاهد اجرای برنامه پزشکی کودک در نظام سلامت الکترونیک خواهیم بود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر